שנתקדם?
054-6700-290

אלי סאסי

קידום אתרים לעסקים קטנים: המתחרים שלכם כבר שם, לא תתנו להם פייט?

קידום אתרים
לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים הוא אמצעי המאפשר לאותם עסקים לתת "פייט" אמיתי למתחרים אך גם לחברות גדולות, מותגים ותאגידים. ובעידן שבו כולנו נמצאים יותר ויותר ברשת, קידום אתרים לעסקים קטנים יכול להיות יתרון משמעותי בעולם כל כך תחרותי.

חלק לא מבוטל מהמתחרים שלכם כבר מקדמים את האתר שלהם. אתם בטח רואים אותם בעמוד הראשון, אולי אפילו במקום הראשון בתוצאות האורגניות, כאשר אתם מחפשים בגוגל מילות מפתח הרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם. גם הם עסק קטן או בינוני, בדיוק כמוכם, והם כבר התחילו ליישם  את עקרונות ה-SEO לקידום העסק שלהם בגוגל. זה לא קרה בין-לילה, מקדמי האתרים שלהם עבדו קשה וללא הרף כדי לכבוש את ראש תוצאות החיפוש.

זיהיתם בראש תוצאות החיפוש גם מתחרים הנחשבים מותגים גדולים וזה הרתיע אתכם? אל פחד מתחרות עם מותגים אלו ובטח שאין סיבה להתייאש או להרים ידיים. עם קידום אתרים לעסקים קטנים גם לעסקים מקומיים, קטנים ככל שיהיו, יש סיכוי גבוה מאוד להגיע לעמוד הראשון ואף לכבוש את המקומות הראשונים. כל מה שצריך לעשות זה ליישם כראוי את עקרונות ה-SEO תוך בניית אסטרטגיית קידום כוללת. זה הכול!

יש לכם עסק קטן או בינוני? הנה כמה נתונים שאתם פשוט חייבים להכיר

  1. 51% מכלל התנועה לאתרי אינטרנט מגיעה מחיפושים אורגניים במנועי החיפוש, רק 10% מגיעים מקידום ממומן, 5% מכלל התנועה לאתרים מגיעה מרשתות חברתיות והשאר – ממקורות שונים ומגוונים – 34%. (מקור
  2. 93% מכלל החוויות של גולשים אונליין מתחילות במנועי חיפוש.
תמונה מספר 1: מרבית הגולשים מתחילים את המסע שלהם אונליין במנועי חיפוש. מקור וקרדיט תמונה: https://www.imforza.com/blog/8-seo-stats-that-are-hard-to-ignore/
תמונה מספר 1: מרבית הגולשים מתחילים את המסע שלהם אונליין במנועי חיפוש. מקור וקרדיט תמונה: https://www.imforza.com/blog/8-seo-stats-that-are-hard-to-ignore/
  1. מנוע החיפוש של גוגל חולש על כ-70% מהחיפושים ברשת. והוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר. מקור

רוב הגולשים, כ-75% מכלל הגולשים אונליין, נוטים להתעלם ממודעות ממומנות  ומתרכזים בעיקר בתוצאות החיפוש האורגניות

תמונה מספר 2: מרבית הגולשים מתעלמים ממודעות פרסום ממומנות ומקליקים על התוצאות האורגניות. מקור וקרדיט תמונה: https://www.imforza.com/blog/8-seo-stats-that-are-hard-to-ignore/
תמונה מספר 2: מרבית הגולשים מתעלמים ממודעות פרסום ממומנות ומקליקים על התוצאות האורגניות. מקור וקרדיט תמונה: https://www.imforza.com/blog/8-seo-stats-that-are-hard-to-ignore/
  1. 75% מכלל הגולשים ברשת לעולם לא עוברים את דף תוצאות החיפוש הראשון. הם סוקרים את דף התוצאות הראשון בלבד.
תמונה מספר 3: 75% מן הגולשים אינם עוברים לדף התוצאות השני וסוקרים אך ורק את עמוד התוצאות הראשון. מקור וקרדיט תמונה: https://www.imforza.com/blog/8-seo-stats-that-are-hard-to-ignore/
תמונה מספר 3: 75% מן הגולשים אינם עוברים לדף התוצאות השני וסוקרים אך ורק את עמוד התוצאות הראשון. מקור וקרדיט תמונה: https://www.imforza.com/blog/8-seo-stats-that-are-hard-to-ignore/
  1. ונתונים אלו די מדהימים, יש לומר. על אף שאנחנו נמצאים בתקופה שבה רשתות חברתיות משחקות תפקיד חשוב, עדיין מנוע החיפוש של גוגל שומר על מעמדו כ"מכונת טראפיק" משומנת המביאה הרבה יותר תנועה לאתרי אינטרנט בהשוואה לרשתות חברתיות. רוצים את זה במספרים? אז הנה הם: מנוע החיפוש של גוגל מייצר תנועה לאתרי אינטרנט פי 300% יותר ביחס לרשתות חברתיות.

    ואם לא די בכך, אז בהשוואה לערוצי פרסום אחרים, שמביאים ל-1.7% עסקאות סגורות, לידים המגיעים מתוצאות אורגניות בגוגל מובילים ל-14.6% סגירת עסקאות.

    קידום אתרים לעסקים קטנים מאפשר חשיפה גדולה יותר, מגדיל את הנוכחות של העסק ברשת, מביא יותר ויותר לקוחות ומשפר את היקף ההכנסות של בית העסק.

    קידום אתרים לעסקים קטנים ייקח אתכם לשלב הבא

    • קידום אתרים לעסקים קטנים הרבה יותר זול ומשתלם. קידום אתרים הוא אמצעי פרסום שהוא זול משמעותית בהשוואה לערוצי הפרסום הוותיקים: טלוויזיה, רדיו או עיתונות מודפסת. קידום אתרים לעסקים קטנים כרוך בהשקעה של כמה אלפי שקלים בחודש בלבד בעוד שעבור קמפיינים באמצעי התקשורת המסורתיים צריך להקצות תקציבי ענק המסתכמים במיליוני שקלים לשנה. גם במונחים של ROI (=החזר על השקעה) קידום אתרים מוביל. ההשקעה הכספית בקידום אתרים היא נמוכה מאוד ביחס לתוצאות שהיא מניבה. ההוצאה על קידום אתרים לעסקים קטנים מחזירה את עצמה במהרה ומשאירה לבעלי העסקים הקטנים רווח נאה במיוחד.
    • קידום אתרים לעסקים קטנים תורם לאמינות, לסמכותיות ולמהימנות של בית העסק. אנשים "סומכים" על דירוג האתרים של גוגל. הם יוצאים מנקודת הנחה שאם גוגל הציב בעמוד הראשון עסקים מסוימים, משמע ניתן לבטוח בעסקים אלו. וכאשר אנשים בוטחים בבית עסק הם יזדרזו להוציא את כרטיס האשראי ולרכוש בו.
    • קידום אתרים מעצים את חווית המשתמשים. כולם רוצים להתברג בראש תוצאות החיפוש האורגניות, אך מעטים יודעים כי חוויית משתמש מיטבית היא חלק אינטגרלי מהדרך לעמוד הראשון. גוגל מפרשת את חווית המשתמשים בבואה לדרג אתרי אינטרנט. אם חוויית המשתמשים טובה האתר יטפס בהצלחה לראש התוצאות. אם חווית המשתמשים שלילית האתר ידרדר לעמודים שכוחים.  בעת עבודת קידום האתר מומחי SEO משפרים את עמודי האתר, מעשירים את האתר ויוצרים ארכיטקטורת אתר שהיא מזמינה, משכנעת ומניעה לפעולה.
    • קידום אתרים מקומי לעסקים קטנים מעלה את המעורבות, את כמות התנועה ואת שיעורי ההמרות. עם העלייה המטאורית בשימוש בטלפונים חכמים, חיפושים מקומיים הפכו לחלק מהותי מההצלחה של עסקים קטנים ובינוניים. קידום אתרים מקומי מאפשר חשיפה גדולה יותר ומהירה יותר לעסקים קטנים בסביבה גיאוגרפית מסוימת ואם מבצעים אופטימזציית קידום לוקאלית (גוגל לעסק שלי) נהנים מיותר לקוחות ומשיעור גבוה יותר של מכירות.
    • קידום אתרים לעסקים קטנים הוא שירות שביצועיו ניתנים למדידה. נסו לחשוב על פרסומת בטלוויזיה, האם אתם יכולים לומר כמה אנשים ראו את הפרסומת באופן מדויק? וברדיו? האם ניתן לומר כמה אנשים האזינו לפרסומת? התשובה היא – לא! קשה מאוד לכמת במספרים מוחלטים את כמות החשיפה באמצעי תקשורת מסורתיים. אבל בקידום אתרים הביצועים ניתנים למדידה ולכימות. ניתן לעקוב, לפקח ולנתח כל מהלך SEO תודות למערכות אנליטיות כגון גוגל אנליטיקס. מערכות אנליטיות אלו מאפשרים לנו לנתח כל פעולה, לשפר ביצועים רעועים, למנף ביצועים אופטימליים ולעקוב אחר DATA מדויק, וכל זאת גם בזמן אמת.

    על מה אנחנו משלמים כאשר מסתייעים בשירותי קידום אתרים לעסקים קטנים?

    כעת, משהבנו עד כמה קידום אתרים לעסקים קטנים הוא חשוב, אתם בטח תוהים מהי עבודתו של מקדם אתרים? או במילים אחרות: על מה בעצם אנחנו משלמים למקדמי אתרים?

    קידום אתרים הוא שם כולל למספר רב של פעולות שנערכות בתוך האתר (On Site) וגם מחוצה לו (Of Site), חלק מן הפעולות הם טכניות או טכנולוגיות בעוד אחרות הן מהשדה השיווקי. במסגרת עבודת הקידום מומחי SEO מבצעים בין היתר את הפעולות הבאות:

    • מחקר מילות מפתח. מחקר זה בוחן, ממפה ומנתח את מילות המפתח הרווחות בתחום העיסוק של בית העסק. במהלך מחקר מילות מפתח מקדם האתרים לומד כמה חיפושים יש לכל מילת מפתח רלוונטית, כמה תחרות יש על כל מילת מפתח, הוא לומד כיצד כדאי לבנות את היררכיית עמודי האתר וכיצד לבנות ולתכנן נכון את ה"מסע" שעושים הגולשים באתר כך שהגולשים יגיעו למקום הרצוי ויבצעו את הפעולה המיוחלת.
תמונה מספר 4: דוגמה למחקר מילות מפתח באתר Neilpatel.com. ממחקר זה אפשר ללמוד על תחרות של מילות מפתח (SD), על מילות מפתח חדשות, כמה חיפושים חודשיים יש לכל מילת מפתח בממוצע בגוגל (Volume), מה טרדני (Trend) ועוד. מקור וקרדיט תמונה: https://app.neilpatel.com/en/ubersuggest/overview?keyword=%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D%20%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D&locId=2376&lang=iw
תמונה מספר 4: דוגמה למחקר מילות מפתח באתר Neilpatel.com. ממחקר זה אפשר ללמוד על תחרות של מילות מפתח (SD), על מילות מפתח חדשות, כמה חיפושים חודשיים יש לכל מילת מפתח בממוצע בגוגל (Volume), מה טרדני (Trend) ועוד.
  1. On Site – עבודת הקידום בתוך האתר:

    • אופטימיזציית עמודי האתר. לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח מתחילה העבודה על כל אחד ואחד מעמודי האתר. המטרה – להפוך את כל עמודי האתר ל"אופטימליים" עבור מנוע החיפוש גוגל' כך שכאשר זחלני גוגל יכנסו לאתר הם יבחינו שמדובר באתר מיטבי. עבודה זו כרוכה ב:
      • עדכון טייטלים, כותרות וכותרות המשנה באתר – 1H, 2H וכו'.
      • הוספת תיאורים – Meta Description.
תמונה מספר 5: דוגמה לתיבות תיאור מטא ולטייטל בעמודים של אתרי וורדפרס. מקור וקרדיט תמונה: https://wordpress.com/
תמונה מספר 5: דוגמה לתיבות תיאור מטא ולטייטל בעמודים של אתרי וורדפרס. מקור וקרדיט תמונה: https://wordpress.com/
    • בניית קישורים פנימיים בין עמודי האתר השונים.
    • יצירת מפת אתר – Site Map.
    • בדיקת תקינות הקוד של האתר ותיקון הבעיות.
אתר חינמי ואמין מאוד לבדיקת קוד האתר
תמונה מספר 6: אתר חינמי ואמין מאוד לבדיקת קוד האתר. מכניסים את כתובת האתר בשורת הכתובת (חץ צהוב), לוחצים "Check" ומיד מקבלים דוח טעויות קוד. במידה ויש קוד שאינו תקין באתר חשוב לתקנו. אתר בעל קוד לא תקין יתקשה להתקדם בתוצאות החיפוש. מקור וקרדיט תמונה: https://validator.w3.org/
    • הקצאת עמודי נחיתה ייעודיים למילות מפתח רלוונטיות שנבחרו בשלב מחקר מילות המפתח.
    • שיפור התוכן בכל עמוד ועמוד – שיפור הטקסט, התמונות, הגרפים, הסרטונים ועוד.
    • הוספת תמונות ו-ALT (טקסט אלטרנטיבי) לכל תמונה ותמונה באתר.
תמונה מספר 7: דוגמה למילוי ALT באתרי וורדפרס. קרדיט תמונה: https://wordpress.com/
תמונה מספר 7: דוגמה למילוי ALT באתרי וורדפרס. קרדיט תמונה: https://wordpress.com/
      • לדאוג לאבטחת אתר (HTTP).
      • התאמת האתר למובייל, לטאבלטים ולסוגי המחשבים השונים.

      ועוד.

      Of Site – ויש גם עבודת קידום רבה מחוץ לאתר אותו מקדמים:

      • בניית רשת קישורים מאתרים חיצוניים אל האתר. מקדמי אתרים משתמשים בתשתיות האתרים שלהם אך גם נושאים ונותנים עם בעלי אתרים אחרים על קישורים. קישורים בתורת קידום אתרים פירושם הצבעת אמון באתר. ככל שיש יותר קישורים חיצוניים המצביעים אל האתר, כך צפוי האתר להתקדם מהר יותר וגבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. זו עבודה קשה, יומיומית ומתמשכת אך הכרחית לקידום אתרים לעסקים קטנים.
      • הגדלת הנראות של האתר ברשת. מקדמי אתרים עמלים גם על פרסום והפצת כתבות, למשל, באתרים חיצוניים, על יצירת שיתופי פעולה בין נכסים דיגיטליים ועוד. כל זאת במטרה להגדיל את הנוכחות של העסק ברשת. האפשרות של לקוחות לראות ולפגוש את העסק שלא רק דרך אתר האינטרנט של בית העסק עצמו היא חשובה, היא מוסיפה לאמינות של בית העסק ומגדילה את החשיפה שלו ללקוחות פוטנציאליים, שלא הגיעו ישירות אל האתר.
      • בניית אתרים ונכסים דיגיטליים נוספים, התומכים באתר המקודם ודוחפים אותו קדימה ולמעלה.

      זו תורת קידום אתרים על קצה המזלג. יש עוד לא מעט פעולות שמקדמי אתרים מבצעים על בסיס יומיומי שגורמים לאתרי אינטרנט להתקדם במעלה תוצאות החיפוש. אין כאן קסם או עניין של מזל, קידום אתרים לעסקים קטנים הוא עבודה שדורשת מומחיות, התמדה, כלים וידע.

      קידום אתרים לעסקים קטנים המבוסס על אסטרטגיה נכונה ומתאימה יכול להזניק את העסק. את תוצאות הקידום לא רואים ביום אחד, הם תוצאה של עבודה מתמשכת, אך בהחלט ניתן לראות התקדמות כבר בשלבי הקידום הראשוניים.

      בזמנים בהם האינטרנט הוא הכלי הראשון אליו אנחנו פונים לפני שאנחנו רוכשים מוצרים או שירותים, קידום אתרים לעסקים קטנים הוא הדרך היעילה, הזולה והטובה ביותר להגיע ללקוחות חדשים וליהנות מחשיפה מקסימלית.

מקדם_אתרים_עם_תוצאות

מאמר זה נכתב ע"י אלי סאסי.
מקדם אתרים משנת 2010, מומחה בבנייה וקידום אתרים בגוגל בשיטות SEO&PPC.

אולי תתעניין גם ב: פרסום בגוגל, בניית אתרים

שילוב תמונת נושא לקבוצה

שירותי טלמיטינג ותיאום פגישות לעסקים דרך שיווק דיגיטלי – קודם מייצרים לידים ורק אח"כ מתאמים להם פגישה / שיחת ייעוץ

שירותי טלמיטינג ותיאום פגישות לעסקים – באמצעות שיווק דיגיטלי! הדגשה: אנו לא מבצעים תיאום פגישות לדאטה קרה. אין אצלנו מוקד מכירות – אנו חברת קידום

קרא עוד »

רוצה לספר לי על האתר שלך? מלא/י פרטים
או חייג/י עכשיו: 054-6700290

* נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד © 2010-2020 כל הזכויות שמורות – אלי סאסי. אין להעתיק תוכן ללא אישור מפורש בכתב מבעל האתר

עיצוב - חגית דמתי ❤ קידום אתרים - אלי סאסי

רוצה לדבר על העסק שלך? שריין תאריך ושעה ואני אחזור אליך לשיחת ייעוץ ובדיקת אתרך ללא עלות!

הזן שם וטלפון
ואני מתקשר אלייך עם כל הפרטים: