מדריך גוגל לעסק שלי: נותנים לך. לא תיקח? [google my business]

מדריך גוגל לעסק שלי

כל טירון בצה”ל שמע לפחות פעם אחת את המשפט “נותנים לך, תיקח. מרביצים לך – תברח”. זו לא איזו מורשת קרב שיש להתגאות בה, זה פשוט פתגם שמנסה להעביר מסר של ניצול הזדמנויות. אם נקרית בדרככם הזדמנות, כל הזדמנות – נצלו ומנפו אותה לטובתכם. זה המסר של הפתגם וזה גם המסר של הכתבה שלנו היום – גוגל לעסק שלי (Google My Business).

גוגל לעסק שלי הוא כלי פרסומי יעיל וחינמי (“נותנים לך – תיקח”, כבר אמרנו) אז למה בעצם לא לנצל אותו לתועלתנו?  הכלי הוא מבית היוצר של חברת גוגל, כמובן, והוא נועד לסייע לבעלי עסקים לנהל את האופן שבו הם מופיעים ונראים בתוצאות החיפוש המקומיות של גוגל.

אז נכון השם בעברית “גוגל לעסק שלי” רחוק מלהיות מוצלח (כנראה לחברת גוגל לא היה די כסף לשלם לקופירייטינג איכותי), אבל היי, הכלי הזה יכול לעזור מאוד בקידום אתרים ועסקים ברשת.

בא לשכונה בחור חדש: קידום אתרים לוקאלי

מידת הנראות והחשיפה של עסקים מקומיים הם תנאי חשוב להצלחה ולצמיחה.

על פי נתונים שפורסמו לאחרונה עולה כי:

  • 46% מכלל החיפושים במנוע החיפוש של גוגל מתמקדים בחיפוש מידע מקומי.
  • 97% מסך כל המשתמשים בגוגל מחפשים עסקים מקומיים.
  • ו-4 מכל 5 גולשים משתמשים בגוגל על מנת למצוא מידע מקומי.

במילים פשוטות:  עסק שלא מקבל חשיפה מקומית מאבד לקוחות, והרבה מהם, לטובת המתחרים. כדי ליהנות מנוכחות ונראות ברמה הלוקאלית, ברמת העיר ואפילו ברמת השכונה, בעלי עסקים חייבים, אפוא, אסטרטגיית קידום אתרים מקומית.

יורדים לפרטים: מה זה גוגל לעסק שלי? ואיך הוא עוזר לבעלי עסקים?

תוצאות חיפוש מקומיות אלו הן לא תוצאות החיפוש הסטנדרטיות שהתרגלנו לראות. אלו תוצאות חיפוש המופעלות על ידי גוגל לעסק שלי והן נראות בדרך כלל (בגוגל עברית) בצד שמאל, לצד תוצאות החיפוש הרגילות האורגניות.

ובמידה ועורכים אופטימיזציה טובה לגוגל לעסק שלי העסק יזכה לנראות גם בראש תוצאות החיפוש בחבילה המשולשת המקומית של גוגל (Local Pack), כפי שניתן לראות בתמונה מספר 3.

יש שפע של יתרונות לגוגל לעסק שלי, בין היתר ניתן לציין את היתרונות הבאים:

גוגל לעסק שלי מאפשר לבעלי עסקים מקומיים להגיע לקהל רחב יותר ומבטיח שלקוחות יוכלו לקבל מידע מקיף אודות עסקים מקומיים במהירות ובקלות רבה.

בטח שמתם לב בתמונה מספר 2 כי נוכחות בגוגל לעסק שלי היא הרבה מעבר לחשיפה תמימה של העסק. בעזרת גוגל לעסק שלי לקוחות מקבלים תמונת מצב מלאה אודות עסקים מקומיים, לרבות: פרטי יצירת קשר, כתובת, שעות פעילות, ביקורות, דירוג כוכבים ומשובים, תמונות, מבצעים,  כתובת מדויקת של בית העסק, סניפים, סרטונים, נראות בית העסק על מפות גוגל ועוד מידע יקר ערך.

מידע זה מוצג באופן בולט לגולשים, הוא תופס את העין ואת תשומת הלב ומעניק חשיפה בלתי רגילה לבעלי עסקים בתוצאות החיפוש המקומיות.

בנוסף, בכוחו של גוגל לעסק שלי לספק לבעלי עסקים תובנות מרחיקות לכת שלא ניתן לקבל אותן דרך שום פלטפורמה אחרת. תובנות שיכולות לעזור בתהליך קבלת החלטות ובגיבוש אסטרטגיה שיווקית כוללת.

קל: מדריך התחברות לגוגל לעסק שלי

  1. גוגל לעסק שלי כניסה: גשו לאתר  ולחצו על “אני רוצה להתחיל לנהל”.

הוסיפו את שם העסק שלכם.

בחרו את הקטגוריה המתאימה והרלוונטית ביותר לתחום העסק.

הוסיפו את המיקום של בית העסק. מלאו: עיר, רחוב, מספר ומיקוד.

כעת עליכם לענות על השאלה האם העסק שלכם מעניק שירות מקומי בלבד או שאזור הפעילות העסקית שלכם נרחב יותר. אם אתם פיצרייה שכונתית למשל, אז סביר מאוד להניח שהעסק שלכם מציע שירות ללקוחות הקרובים פיזית לפיצרייה. אבל אם יש לכם חברת קידום אתרים, אתם יכולים להציע שירות ללקוחות גם מחוץ לאזור הגיאוגרפי שלכם.

כעת ניתן להגדיר את אזורי הפעילות העסקית הנוספים של בית העסק לפי שכונות וערים. שימו לב, ניתן לעדכן ולשנות את ההגדרות הראשוניות בכל עת בהתאם לצרכים המשתנים שלכם.

בשלב זה יש למלא את פרטי יצירת הקשר: טלפון וכתובת אתר (אם יש). אם אין אתר ניתן לפתוח אתר בממשק הזה.

מזל טוב! הגענו לשלב סיום ההתחברות.

לאחר לחיצה על סיום, עוברים לדשבורד (מסך ניהול) של גוגל לעסק שלי.

אהלן וסהלן ברוכים הבאים לדשבורד של גוגל לעסק שלי

במסך הניהול (דשבורד) ניתן לעדכן ולשנות מתי שרוצים את כל הפרטים של בית העסק.  אפשר להוסיף ולהוריד מידע וגם לקבל תובנות מניתוחים אנליטיים.

  • לחיצה בדשבורד על קטגוריית “מידע” מאפשרת לעדכן פרטים חשובים על בית העסק. למשל: שעות פעילות, אזורי שירות, קישורים לקביעת פגישה או תור, מוצרים, שירותים, תיאור של בית העסק, שנת הקמה ועוד.

במסך הניהול של גוגל לעסק שלי ניתן לעדכן גם “תמונות” של בית העסק: אפשר וכדאי להעלות את הלוגו, תמונת שער מרהיבה, סרטונים ותמונות של פנים בית העסק (חללים פנימיים).

לחיצה על קטגוריית “פוסטים” בדשבורד בצד ימין מאפשרת יצירת מבצעים בצורה אוטומטית.

גוגל לעסק שלי ביקורות: לחיצה על “ביקורות” בדשבורד בצד ימין מאפשרת לבעלי עסקים לתת מקום לביקורות לקוחות על בית העסק.

לחיצה על “שליחת הודעות” מאפשרת לבעלי עסקים לקבל הודעות מידיות מלקוחות ולספק להם תשובות במהירות. השאלות של הלקוחות מגיעות ישירות אל הטלפון הנייד שהוזן בשלבי ההתחברות.

לחיצה על קטגוריית “מוצרים” מאפשרת להוסיף מוצרים שונים לדף העסקי בגוגל לעסק שלי.

  • חשוב לעקוב גם אחר “התובנות” של גוגל לעסק שלי. אמנם צריך להמתין קצת עד שיאספו נתוני שימוש של גולשים, אך מרגע שאלו נאספים כדאי מאוד לעקוב וללמוד מהנתונים שמוצגים שם.

כך למשל, ניתוח התובנות של גוגל לעסק שלי מאפשר לגלות:

  • מה הפרופיל של קהל הלקוחות: מין, גיל ומאיזו מדינה מגיעים הלקוחות.
  • באילו מילות מפתח גולשים משתמשים על מנת למצוא את העסק.
  • מה מידת המעורבות של גולשים.
  • כמות טלפונים שהגיעה לבית העסק בשל הפרסום בגוגל לעסק שלי, כמות הקליקים וכמות חיפושי הכתובת.
  • ועוד…

ואיך כל זה קשור לקידום אתרים?

בעלי אתרים רבים לא מודעים לכך בכלל אך בפועל לגוגל לעסק שלי יש השפעה ישירה ומשמעותית גם על קידום אתרים.

איך גוגל לעסק שלי משפיע על קידום אתרים?

  • הופעת הפרופיל העסקי בצד שמאל לצד תוצאות החיפוש האורגניות בצד ימין יוצרת חשיפה גדולה יותר של בית העסק בעמוד התוצאות ומגדילה את הסיכוי שגולשים יקליקו על התוצאה האורגנית וכך יתרמו לקידום האתר. לבית העסק יש חשיפה ב-2 מיקומים (בתוצאות החיפוש האורגניות ובפרופיל העסקי של גוגל לעסק שלי) כך שבית העסק משתלט על עמוד התוצאות וזוכה למקום של כבוד ולבולטות מיוחדת.

בעולם כל כך תחרותי יש חשיבות לחשיפה מקומית של עסקים. לעסקים שקשה לבלוט בזירה הלאומית יהיה הרבה יותר קל לנצנץ ולזרוח בזירה המקומית כי התחרות נמוכה יותר באופן טבעי. ככל שהפרופיל העסקי של בית העסק יהיה עשיר ומלא יותר בפרטים ומידע כך גדלים הסיכויים להופעת העסק בתוצאות החיפוש. ועסק שהפרופיל העסקי שלו מופיע בתוצאות החיפוש מקבל יותר חשיפה. חשיפה גדולה יותר מביאה ליותר הקלקות וכניסות לאתר – וכך גוגל לעסק שלי בעצם תורם לקידום אתרים.

ניתוח התובנות של גוגל לעסק שלי גם יכול לתרום לקידום אתרים. בתובנות לומדים אילו מילות מפתח הביאו גולשים אל האתר, למשל. ייתכן ונגלה מילות מפתח חדשות ומשתלמות שכדאי להשקיע בהן את כספי ומאמצי הקידום. כלומר: את התובנה הזו אפשר ליישם בקידום האורגני וגם בקידום הממומן בגוגל.

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...