כתיבת מאמרים: כתיבת מאמרי SEO לאתרי אינטרנט

כתיבת מאמרים מונחי מילות מפתח לקידום אורגני ב GOOGLE

נסו אותנו והזמינו מאמרים עבור קידום האתר שלכם.

היתרון: אתם עובדים עם מקדם אתרים בכיר כך שהכתיבה מותאמת קידום מילות מפתח + אם תצטרכו עזרה במחקרי מילות מפתח מקצועיים – זה כלול ומגיע לכם: )

כתיבת מאמרים זה ברור. אבל מה עוד חשוב לדעת:

  • מחירים נוחים – 0.35 אגורות למילה !
  • כתיבה איכותית בדגש על קידום מילות מפתח ב GOOGLE
  • מאמר מתנה בהזמנה הראשונה!
  • שירות אישי ומענה לכל שאלה ע”י מקדם אתרים בכיר
  • שובר על סך 100 ₪ מההזמנה השניה שלכם
  • הטבות קישורים חזקים ללקוחות VIP

מאמר לדוגמא – ביטוח ופנסיה – לחצו כאן להורדה!

מאמר לדוגמא – רפואת שיניים – לחצו כאן להורדה!

מאמר לדוגמא – הרחקת יונים – לחצו כאן להורדה!

מאמר לדוגמא – 4 תבלינים – לחצו כאן להורדה!

 

——

מידע נוסף על קידום אתרים וכתיבת תוכן לאתרים

  1. כתיבת מאמרים לאתרים נעשית כחלק מעבודותו של מקדם אתרים. כתיבת מאמרים לא נכונה או כתיבת תוכן לאתרים שלא כוללת את כל הנחיות גוגל לא תביא לתוצאות איכותיות לאורך זמן.כל מאמר שנכתב, נכתב על מנת לקדם מילת מפתח (בדרך כלל מסוג לונג טייל) בתוצאות החיפוש בגוגל. כתיבת מאמר זול או מאמר שנכתב ע”י אדם שאינו מבין ויודע קידום אתרים עלול גם לפגוע בקידום האתר ע”פ הנחיות האיכות של גוגל.

    כיצד יש לבצע אופטימזיציה מעולה לעמוד לקידום באתר:

    כתיבת טייטל: כותרת TITLE שנכתבת עבורך כשכל מטרתה לקדם את הלונג טייל שעליו נכתב המאמר. כתיבת  TITLE נכון תביא בהכרח עוד מבקרים אורגניים אל עמוד הנחיתה באתר שלך.

    כתיבת תיאור מטא: כתיבת תיאור מטא ע”פ הנחיות האיכות של גוגל אשר מכיל בצורה מדויקת את מילות המפתח המקודמות.

    כותרת ראשית מסוג H1: עצם העבודה מול מקדם אתרים שהוא גם כותב תוכן מאפשרת יצירת מאמר איכותי שמטרתו לקדם לונג טייל כלשהו בתוצאות החיפוש בגוגל. מתוך כך נעשית התאמה של כתיבת כותרת H1 שתשרת את קידום הביטוי בגוגל

    שאר כותרות H: רבים בטוחים שמעבר לכותרת H1 אין צורך בעוד כותרות. מקדם אתרים מקצועי ידע לשלב כותרות נוספות ולשחק עם מילת המפתח על מנת ליצור טבעיות וקידום מהיר יותר של ביטויים בתוצאות החיפוש בגוגל

    גיוון באנקורים: חלק מהעבודה וההתאמה של התכנים בשנת 2018 היא לגוון באנקורים מהם יוצאים הלינקים הפנימיים על מנת להעלות את סמכות הדף.

    לינקים פנימיים: ההבדל בין כותב תוכן רגיל לבין השכרת שירותי כתיבת תוכן לאתרים מחברת קידום אתרים הוא שחברת קידום יודעת מהם מילות המפתח המקודמות באתר ויודעת להוציא לינקים פנימיים מתוך מאמרי הקידום שנכתבים ובכך משרתת ועוזרת לקידום האורגני של האתר בגוגל

    תיאורי ALT: במידה ותחליטו להוסיף תמונות למאמר אנו שולחים לכם יחד עם מסמך הוורד המכיל את המאמר גם 3,4 צורות שונות של תיאורי ALT אותם יש להטמיע על התמונות.

כתיבת מאמרים וקידום אתרים – קשר הדוק ובלתי ניתן לניתוק

אני מאמין שכמעט כל אחד ואחת יכולים לכתוב מאמרים, אבל לא כל אחד יודע לכתוב מאמרים שהם גם ידידותיים למנועי החיפוש וגם לוכדים את תשומת הלב של הגולשים. כתיבת מאמרים מסוג זה היא שילוב בין אמנות למדע, בין פסיכולוגיה למדעי האינטרנט. ועל אף שלא כולם יודעים לכתוב מאמרים כאלו היום, כולם בהחלט יכולים ללמוד כתיבת מאמרים כאלו בעתיד על ידי תרגול, התמדה וקריאת כתבה זו.

מה לעזאזל הקשר בין קידום אתרים בגוגל לבין כתיבת מאמרים?

כדי להבין את הקשר ההדוק בין SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) לבין כתיבת מאמרים ידידותיים למנועי חיפוש, המכונים לא אחת גם “מאמרים קידום” או “מאמרי SEO”, צריך להבין קצת איך מנוע חיפוש ענק כמו גוגל עובד.

להיכנס לראש של גוגל

ברשת יש מיליוני אתרים, בלוגים, חנויות מסחר אלקטרוני, עמודי אינטרנט, דפי נחיתה ומה לא?!. כדי לדרג כל כך הרבה אתרים במנוע החיפוש גוגל סורקת את הרשת בעזרת זחלנים מיוחדים ומעניקה ציון לכל אתר ולכל עמוד באתר. הציון שגוגל מעניקה לעמודי אינטרנט נגזר ממכלול של פרמטרים ולא רק מפרמטר אחד ויחיד.

הזחלנים של גוגל נכנסים לעמוד אינטרנט ומחפשים אינדיקציות לאיזה שאילתת חיפוש שגולשים מקלידים העמוד מתאים ורלוונטי. אם הזחלנים מוצאים אינדיקציות ברורות לכך שעמוד מסוים מתאים מאוד לשאילתת חיפוש של גולשים היא תמצב את העמוד בראש תוצאות החיפוש. אם הזחלנים של גוגל לא מצאו  אינדיקציות כאלו האתר לא יופיע בתוצאות החיפוש, אם יש מעט אינדיקציות גוגל תמצב את העמוד בעמוד התוצאות ה-10 ואם יזוהו קצת יותר אינדיקציות העמוד יוצג בעמוד הרביעי בתוצאות החיפוש של גוגל.

איך גוגל מחליטה איזה עמוד באתר לדרג גבוה ואיזה עמוד לשלוח לפח האשפה של האינטרנט?

כדי לדרג אתרים גוגל מחלקת ציונים לעמודי אינטרנט לפי הפרמטרים הבאים:

  • ציון עבור אופטימיזציית עמודי האתר והתאמתם למנועי החיפוש
  • ציון עבור תוכן ארוך, מעניין, מקיף וידידותי למנועי חיפוש
  • ציון עבור זמן שהות ממוצע באתר
  • וציון עבור מערך קישורים מאתרים חיצוניים המצביעים אמון באתר

ככל שאתר מקבל ציונים גבוהים יותר בכל פרמטר, כך הוא צפוי להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אתר שיש לו גם אופטימיזציה טובה, גם תוכן עשיר ומעניין שמשאיר את הגולשים זמן רב באתר וגם מערך קישורים ענף – יקבל ציון גבוה בכל הפרמטרים וידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, בהשוואה לאתר שיש לו רק אופטימיזציה טובה.

העבודה שלי כמקדם אתרים היא, אפוא, לדאוג שהזחלנים של גוגל יגיעו לאתרי האינטרנט של לקוחותיי, יסרקו את העמודים שבאתרים, יבחינו בכל הפרמטרים וידרגו את אתרי הלקוחות שלי בראש תוצאות החיפוש. לשם כך:

  • אני עורך מחקר מילות מפתח – על מנת לזהות איזה מילות מפתח גולשים נוטים לחפש כאשר הם מחפשים מוצר/שירות בתחומי העיסוק של לקוחותיי.

אני מבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש – לכל עמודי האתר של קהל לקוחותיי. האופטימיזציה נגזרת ממחקר מילות המפתח. לכל עמוד אני מייעד מילת מפתח אחת, כך שכל עמוד יהיה מעין עמוד נחיתה עליו ינחתו הגולשים כאשר הם מקלידים שאילתת חיפושמסוימת.

אני עושה הכול על מנת שהאתרים של לקוחותיי יהיו אופטימליים עבור זחלניה של גוגל: משלב תיאור לכל עמוד (Meta Description) הכולל את מילת המפתח שייעדתי לעמוד, מציין כותרת עמוד (Title) שכוללת את מילת המפתח שזיהיתי במחקר וייעדתי לעמוד, משלב גם את מילת המפתח שבחרתי לעמוד לצד מילות מפתח נוספות ורלוונטיות ב-Meta Keywords, משלב סיומת URL ידידותית למשתמש המכילה את מילת המפתח שיעדתי לכל עמוד ועוד מספר פעולות שהן למעשה הפרמטרים שזחלני גוגל מחפשים כדי לקבוע באיזה מיקום לדרג עמודים בתוצאות החיפוש.

אני יוצק תוכן רלוונטי וידידותי למנועי חיפוש – והנה הגענו לעיקר. בנוסף לפעולות הטכניות של אופטימיזציה אני גם דואג שעמודי האתר ימולאו בתוכן מעניין, משכנע ומניע לפעולה ולא פחות חשוב מכך תוכן הכולל את מילת המפתח שזיהיתי במחקר שערכתי בשלב הראשון וייעדתי לכל עמוד.  ובדיוק כאן נכנס לתמונה נושא הכתבה שלנו – כתיבת מאמרים.

כתיבת מאמרים ידידותיים למנועי חיפוש – מה זה אומר בעצם?

כתיבת מאמרים ידידותיים למנועי חיפוש פירושה שילוב של מילות המפתח בתוך תוכן המאמרים. כך שכאשר הזחלנים של גוגל יכנסו לעמודי האתר ויסרקו את התוכן הם מיד יבחינו שהאתר רלוונטי למילות חיפוש שהקלידו גולשים.

כתיבת מאמרים ידידותיים למנועי החיפוש – איך עושים את זה בפועל?

  • יש לשלב את מילות המפתח בכותרות המאמר, ובעיקר בכותרת הראשית (H1) אבל גם בכותרות המשנה (H2, H3 וכו’).
  • חשוב לשלב את מילות המפתח גם בתוכן, בפסקאות המאמר.
  • מומלץ לשלב גם מילות מפתח שייעדתם לעמודים אחרים באתר פעם אחת, כך שניתן יהיה ליצור קישורים פנימיים בתוך עמודי האתר.
  • בנוסף, כמעט בכל פעם שגוגל מבצעת עדכון באלגוריתם שלה אנחנו מגלים שהזחלנים שלה מעניקים ציון רלוונטיות גבוה לעמודים הכוללים מאמרים ארוכים ומקיפים יותר. לכן, מאמרים ידידותיים למנועי החיפוש משמעם גם כתיבת מאמרים ארוכים ומעמיקים.

נשמע פשוט, לא?

זה פשוט, אבל לא תמיד.

אתגרים בכתיבת מאמרים ידידותיים למנועי חיפוש, וגם פתרונות אפשריים

כפי שציינתי, ברמת בעיקרון כתיבת מאמרים ידידותיים למנועי חיפוש יכולה להיות פשוטה, אבל לעיתים יש אתגרים וקשיים.

  • קשיים תחביריים ולשוניים – הכול טוב ויפה אם במחקר מילות המפתח מזהים מילות מפתח רלוונטיות שתחבירית הן תקינות. למשל, אם זיהנו שרבים מהגולשים באמת מחפשים “מקדם אתרים”, אז די קל לשלב את מילת המפתח הזו בתוכן המאמר וגם בכותרות. הסיפור מתחיל להיות מורכב יותר כאשר מגלים מילות מפתח שאינן מתיישבות עם כללי התחביר העברי. הרי כאשר אנחנו מחפשים בגוגל מידע אנחנו לא תמיד חושבים על עברית תקנית, אנחנו “זורקים” למנוע החיפוש מה שעולה לנו לראש, בין אם זה תקני ובין אם לאו, ובטוחים שגוגל תזהה את המילים ותציג בפנינו תוצאות רלוונטיות.

    אך מה קורה כאשר מגלים במחקר מילת מפתח שאינה תקנית בעברית או כזו שלא מסתדרת לנו תחבירית. למשל: ערכתי לאחרונה מחקר מילות מפתח בנושא בניית אתרי וורדפרס והמחקר שלי העלה שיש לא מעט חיפושים למילת המפתח “בניית אתרים וורדפרס”.

    כלומר הרבה מאוד גולשים ישראלים מחפשים את מילת המפתח הזו בגוגל כאשר הם רוצים לקבל מידע על בניית אתר וורדפרס. העניין הוא שמאוד קשה להרכיב משפט תקין בעברית עם מילת המפתח הזו. זו לא לשון דיבור, זה לשון של חיפוש ברשת. ובכל זאת, הצלחתי לשלב את מילת המפתח המאתגרת הזו.

כלומר לעיתים צריך להפעיל יצירתיות לצד טכניקה כדי לשלב מילות מפתח שאינן מתיישבות כל כך עם השפה העברית המדוברת.

  • אתגרים שיווקיים – מצד אחד, מסרים שיווקיים הם לרוב מסרים קצרים מאוד. סלוגנים או סיסמאות בחירות למשל מבוססים על כמה מילים, משפט קצר שקל לעכל ולזכור אותו (“פרס יחלק את ירושלים”, “השמאל שכח מה זה להיות יהודים”). מסרים שיווקיים צריכים לתפוס את העין ואת הלב של הגולשים מיד מבלי להלאות, להעמיס או לעייף אותם. מצד שני כתיבת מאמרים ידידותיים למנועי חיפוש פירושה כתיבת מאמרים ארוכים מאוד. וכאן אנחנו מגיעים לנקודה חשובה והיא המתח הקיומי בין צרכים שיווקיים לבין צרכי קידום, מתח שתמיד נוכח.

איך מיישבים את המתח הזה? פשרות!

  • דואגים שהכותרות יהיו שיווקיות וגם יכללו את מילות המפתח, והתוכן יהיה ארוך ומקיף.
  • מציגים טיזרים שיווקיים עם קצת תוכן SEO ומשלבים פיצ’רים של “קרא עוד”.
  • יוצרים עמודים ארוכים, אך דואגים שהמסרים השיווקיים יוצגו בראש העמוד.
  • משלבים מסרים שיווקים בתמונות ובבאנרים ולא בטקסט עצמו.

אם תכנסו לרגע לעמוד הבית שלי: https://www.elisasi.co.il/ תראו שהעמוד מאוד ארוך (כי גוגל “אוהבת” הרבה תוכן). אך העמוד הארוך הזה מחולק למקטעים נוחים לקריאה וסריקה ומשולבים בעמוד גם כותרות וגם מסרים שיווקיים ואותם הבלטתי.  

כתיבת מאמרים ידידותיים לא רק לגוגל, אלא גם לאנשים

צריך תמיד לזכור שאנחנו אמנם כותבים תוכן מותאם למנועי חיפוש, אבל אנחנו קודם כל כותבים לאנשים, כמוני וכמוך,  וחייבים למצוא את האיזון הנכון בין כתיבת מאמרים טכנית המשלבת את מילות המפתח בטקסט לבין כתיבה אנושית, מרגשת, נוגעת ומעניינת.

המטרה שלנו כמקדמי אתרים, כותבים ובעלי אתרים היא לגרום לגולשים להישאר כמה שיותר זמן באתר שלנו, כלומר: שמשך ביקור ממוצע באתר יהיה ארוך. ועלינו לעשות גם כל מה שניתן כדאי שהגולשים לא יינטשו מהר את האתר, כלומר ששיעור היציאה מעמודי האתר יהיה נמוך.

 

המשמעות של זה היא שזה ממש לא מספיק לחבר מילים לכדי משפטים ולשלב בהם מילות מפתח רלוונטיות. צריך להשקיע בכתיבת מאמרים באמת מעניינים ומושכים, כאלו שיגרמו לגולשים להישאר זמן רב באתר שלנו. כי ככל ששיעור הנטישה נמוך וככל שמשך זמן השהיה באתר גבוה – כך האתר ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

איך מוצאים רעיונות לתוכן מושך, מעניין ומסקרן? הנה כמה כיוונים

  • חפשו תוכן אקטואלי, עדכני וחדשותי.
  • חפשו מחקרים חדשים וגילויים מעניינים.
  • הציצו אצל המתחרים וקבלו רעיונות והשראה גם מהם (דע את האויב והתעלה מעליו, כמו שאומרים).
  • נסו להתחקות אחר תחומי העניין של הקהל שלכם: הקשיבו לשאלות של לקוחות שלכם, חפשו רעיונות בתגובות ובשאלות שנשאלות ברשתות החברתיות או כפי שעולה מתחומי העניין של הגולשים בגוגל אנליטיקס.
  • שלבו סקירת מוצרים/שירותים, סקירת ספרים, סרטים ועוד.
  • חפשו עובדות מעניינות או עובדות משעשעות (Fun facts).
  • השתמשו ברעיונות המוצעים לכם במחקר מילות המפתח.
  • חפשו באתרי שאלות ותשובות וגלו לאיזה שאלות גולשים מחפשים תשובות.
  • שלבו נתונים, חידונים וסקרים.
  • חפשו טרדנים, אפשר להשתמש בגוגל טרנדס.
  • הוסיפו מדריכי שימוש.
  • שלבו תמונות, דיאגרמות, גרפים, סרטים וסרטונים.

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...