עמוד 404 בחנויות וירטואליות – איך מתמודדים עם מוצר פג תוקף?

מקדמים חנות וירטואלית עם מוצרים? בעלי חנות אך קידום אורגני חשוב לכם? מצוין.

המאמר הבא יכול לעזור לכם לקבל החלטות בכל הקשור למוצרים פגי תוקף באתר שלכם החל מרמת SITEMAP ועד לרמת חווית המשתמש בעמודי המוצר והקטגוריה.

אז בואו נגדיר את הבעיה:

כשאנחנו מדברים על חנויות באינטרנט – אנחנו מדברים על מוצרים. ומוצרים, כמוצרים, הם בעלי תוקף. לפחות רוב המוצרים.

אז השאלה שאני נשאל לא פעם היא – איך להתמודד עם מוצר שמופיע באתר אך הוא נהיה פג תוקף.

ראשית נתחיל באופציות שלנו – ננתח אותם ואז נגבש דעה על הטכניקה הנכונה ביותר.

מחיקת דף המוצר מהאתר והשארת העמוד ריק אך מאונדקס בגוגל
מחיקת המוצר + ה URL מהאתר ומגוגל
ביצוע קנוניקל מדף המוצר לדף מוצר אחר/דף אבא
ביצוע 301 לדף מוצר אחר/דף אבא
ביצוע הפניית 302 לדף מוצר אחר/דף אבא
השארת המוצר + ה URL כמו שהוא אך רק בעת ביצוע הזמנה לעדכן שהמוצר לא זמין במלאי
השארת המוצר + ה URL כמו שהוא ועדכון מראש באופן בולט על במוצר שאינו זמין במלאי

אני חושב שאלו האופציות השכיחות ביותר שיצא לי להיתקל בהם.

חלק מהם טעויות מוחלטות שאין לבצע כמובן וחלק נכונות חלקית תלוי מה רוצים להשיג.

אך אני רוצה להתמקד דווקא באופציה שאני מאמין בתור מקדם אתרים שהיא הנכונה ביותר:

האופציה הזו:

השארת המוצר + ה URL כמו שהוא ועדכון מראש באופן בולט עליו כמוצר שאינו זמין במלאי

ועכשיו נסביר מדוע.

הדבר האחרון שאנו רוצים לעשות זה לפגוע בקידום שלנו ובטראפיק האורגני שמגיע אלינו לאתר.
מצד שני אנחנו גם לא רוצים לפגוע בחווית המשתמש, בזמן השהייה שבאתר ובמעבר בין הדפים באתר ולכן באופציה שבחרנו אנו משיגים כמה דברים.

קודם כל אנו ממשיכים את הקידום של האתר ב 2 דרכים:

  1. דף המוצר שמקודם בגוגל על שם המוצר ממשיך להופיע ולהזרים תנועה לאתר
  2. מספר דפי האתר הולך וגדל ולא ההפך מה שמחזק את הדומיין ואת סמכותו בגוגל.

בנוסף אנו מטפלים בשביעות רצון הגולש על ידי כך שאנו מציעים לו מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותו מאותה הקטגוריה.

חשוב לעשות זאת ע”י ויזואליות בולטת ומעניינת. בין אם זה תמונות, וידאו, המלצות גולשים על מוצרים דומים וכל רעיון מקורי שעולה לכם בראש העיקר שהגולש לא יצא חזרה לגוגל ולמתחרים שלכם, אתם רוצים שהוא ימשיך לגלוש באתר שלכם ויעבור למוצרים אחרים מאותה קטגוריה שהוא חיפש.

נקודה נוספת שאני רוצה להתייחס אליה למרות שהיא רלוונטית יותר לאתרי תוכן גדולים במיוחד היא – sitemap.xml.

בכל הקשור לבניית אתרים לעסקים –  תמצאו מפות אתר די בנאליות שנוצרות באופן אוטומטי מפלאגינים שונים כמו YOAST. אך בבניית אתר מורכב מ 0 תמצאו מפות אתר דינמיות שיודעות לעדכן את הפרמטרים שלהם על פי חוקיות מובנת ובהתאם לסוג הדף שבאתר.

בכל הקשור לחנויות באינטרנט וקידום אורגני של חנות וירטואלית בגוגל נכון יהיה לעדכן חוקיות לדפי מוצר לפי פג התוקף של המוצר.

לדוג’ – מפת אתר XML בנויה כך שלכל URL באתר יש 3 פרמטרים: 

<lastmod>2005-01-01</lastmod>

<changefreq>monthly</changefreq>

<priority>0.8</priority>

lastmod – בעצם מסמל לנו את תאריך עדכון הדף המשמעותי ביותר שבוצע
changefreq -מסמל לנו מן מדד לתדירות עדכוני התוכן המבוצעים בדף
priority – מסמל לנו במספרים מ 1 עד 10 את כוחו של הדף מתוך שאר דפי האתר

מבלי להרחיב יותר מידי נאמר שבכל הקשור למוצרים פגי תוקף בחנות הווירטואלית שלכם רצוי לשנות את מדדי מפת האתר בהתאם לזמינות המוצר.
אם תרצו ללמוד על הנושא עוד תוכלו להתייעץ איתי / להירשם לקורס קידום אתרים אחד על אחד 

קידום אורגני מעניין אתכם? כאן תוכלו לקרוא עוד על הפעילות האורגנית שלי

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...