לוגו אלי סאסי

Google Mobile First: איך עדכון המובייל פירסט משפיע על עולם ה SEO?

Mobile First – מכירים? שמעתם? הפנמתם? אם לא אז הנה – הגיע הזמן!

אין ספק, עולם ה SEO עובר בשנים האחרונות הרבה טלטלות אבל הגדולה מכולן הגיעה בשנה האחרונה. למעשה עדכון מובייל פירסט הגיע אלינו עם 2 גרסאות. אחת רשמית שיצאה בפעם הראשונה ואחת נוספת עם עדכון קטן גדול ששבר את חוקי המשחק. ואני מדבר כמובן על אלגוריתם המובייל.

Mobile First – כי הכל הולך לניידים

אוקי אז לגמרי הבנו שרוב החיפושים כבר מזמן הולכים לניידים. האנליטיקס מראה לנו זאת, הסרצ’ קונסול והאמת שאם נסתכל על עצמנו נבחין שרוב היום אנחנו דבוקים לטלפון יותר מאשר למחשב.

אז מה חשבנו? ש GOOGLE ירדמו על הכלים? ממש לא.

מעכשיו, הכח עובר למובייל וזהו בעצם: “מובייל פירסט”.

נתחיל מהתחלה, בעדכון הראשון והרשמי יצא לו עדכון מובייל פירסט שבא ואמר דבר נורא פשוט:

מקדמי אתרים ובעלי אתרים יקרים, מעתה תהיה הפרדה בין 2 אלגוריתמים. אחד למחשב ואחד לנייד. אתרים שיקבלו ציוני איכות ירודים בניידים ידורגו בהתאם בניידים”.

שעד כאן? הכל סבבה.

הדבר המשמעותי יותר הוא העדכון שיצא כמה חודשים לאחר מכן שבא ואמר משהו אחר לגמרי: 

אתרים שידורגו בציוני איכות נמוכים בניידים, לא רק שיפגעו בדירוגי האתר בתוצאות החיפוש בגוגל לנייד, אלא גם יפגעו במיקומי האתר בתוצאות החיפוש במחשבים!”

רגע, מה?!

אז בעצם אם הנייד שלי לא מותאם אני נפגע במיקומי האתר גם בנייד וגם במחשב? התשובה היא – כן.

האינטרס של גוגל ברור לנו כמקדמי אתרים.

גוגל רוצה שנשקיע הכי הרבה שאפשר בניידים – כי שם נמצאים רוב הזמן האנשים שהכי חשובים לה – הגולשים. ואנחנו מקדמי האתרים המפיצים הטובים ביותר שלה אחרי הכל.

אוקי אז בעדכון ה Mobile First הכל מתחיל ונגמר בניידים – אז מה זה לעזאזל ציוני איכות?

בואו נדבר תכלס. מה גוגל רוצה. או במילים אחרות “מה עשינו רע?” חחח…

גוגל היום יודעים בדיוק מה הם רוצים – ועם הסרצ’ קונסול החדש הם לא מתביישים לספר לנו על הרצונות שלהם.

בשונה מפרסום בגוגל ששם ההגדרות איכות מוסברות על ידי גוגל במספרים קרים, בקידום אורגני גוגל מפרטת לנו על שגיאות ברמת הפונט.

להלן שגיאות ניידים נפוצות:

טקסט קטן מידי

כן כן, לא טעיתם – גוגל יודעת להגיד לכם שהפונט שלכם קטן מידי. והיא מבקשת שתגדילו את ה FONT-SIZE שלכם כדי שהטקסט יהיה קריא למשתמש המובייל.

רכיבים קרובים מידי זה לזה

יש לך אצבעות שמנות? אל דאגה לא צריך דיאטה. גוגל דואגת לכם. והיא מבקשת להפריד בין כפתורים ולחצנים שונים על מנת שיהיה קל לנווט ולהקליק “בבטחה” באתר.

רוחב התוכן עולה על רוחב האתר

תפריט שבור? פלאגין שמוגדר לא נכון? טופס רחב מידי? כבר אין הנחות. לגוגל זה מפריע.
והיא תבקש מכם לבנות את האתר שלכם באופן מקצועי ע”פ דרישות ותקן ה W3C

אם תרצו לדעת יותר תוכלו להירשם לקורס קידום האתרים שלי וללמוד עוד על נושא זה ועוד…

אוקי – אז איך מכינים את עצמכם לעבודה עם עדכון Google Mobile First?

דבר ראשון – בלי פניקה. לנשום.

אחרי שנשמתם, בדקו האם יש לכם אתר רספונסיבי/עיצוב מותאם בעל דומיין אחד / האם יש לכם אתר עם סאב דומיין או תיקייה עבור אתר המובייל.
למי שמתבלבל – סאב דומיין או תיקייה נחשבים כ 2 דומיינים נפרדים לצורך טיפול ב SEO. כתבתי בהרחבה כאן >>

אם יש לכם דומיין אחד:

ודאו זמן טעינה חיובי. תוכלו לעשות זאת באמצעות פלאגינים מעולים שישפרו את זמן הטעינה או לחלופין לשכור מתכנת שיבצע פעולות custom באתרכם.
אין צורך להיבהל אם לא תמיד אתם מגיעים לציון 100. לא כל אתר יכול להגיע לציון מהירות 100. תלוי בסוג האתר, המורכבות שלו ומה שנדרש ממנו – אבל תשאפו לכמה שיותר.

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...