החשיבות של מטה טייטל מזמינה

הקלדתם ביטוי כלשהו במנוע החיפוש? מיד קפצו מולכם מגוון רחב אתרים שונים שכולם ככולם מציעים את המידע הרלוונטי עבורכם.

המבנה של האתרים המופיעים הוא ברור ומוכר – כל אחד מהם כולל כותרת המסבירה את נושא הדף שהופיע לפנינו ותיאור המספר לנו בקצרה על התוכן שיופיע בפנינו אם נקליק על התוצאה. במאמר זה, ארצה להתייחס לתרומתה העמוקה והמשמעותית של הכותרת הנקראת “מטה טייטל” עבור כלל עבודת ה-SEO.

מטה טייטל – פרט קטן, שמשפיע בענק

קידום אתרים SEO מבוסס על מגוון רחב של פעולות שונות אותן אנו מבצעים על האתרים ומחוצה להם.

כל אחת מן הפעולות הללו, באה במטרה לאפשר קודם כל – סריקה קלה ונוחה יותר עבור מנועי החיפוש ולאחר מכן להגביר את מידת האמינות והסמכותיות של האתרים בעיני גוגל, בינג ושלל המנועים הפופולריים השונים.
את הפעולות המבוצעות על האתר ניתן להפריד בין שני חלקים עיקריים:

  • קידום אופסייט – זהו קידום המבוצע מחוץ לאתר ומטרתו לבנות קישורים שיחזקו את סמכותו וכך ישפיעו בהדרגה על מיקומי הביטויים השונים בתוצאות החיפוש.
  • קידום אונסייט – זהו קידום המבוצע בתוך האתר ותפקידו לוודא כי האתר מותאם על הצד הטוב ביותר עבור סריקתם של מנועי החיפוש.

בין הפעולות הבסיסיות והחשובות ביותר המבוצעות במלאכת קידום האונסייט, תהיה זו חובה לציין את ההקפדה על מטה טייטל איכותי אשר ישקף בצורה הברורה ביותר את התוכן הכלול בדף ואת מילת החיפוש אותה אנו רוצים לקדם.

כיצד מטה טייטל בנויה?

למטה טייטל תפקיד מהותי בקידום ה-SEO. היא למעשה החזית הראשונה שמספרת למנועי החיפוש על מה כל התוכן מדבר.

המבנה הבריא והיעיל ביותר לכותרת מטה איכותית ייראה כך:

מילת המפתח (הפרדה כלשהי) משפט שמניע לפעולה (הפרדה נוספת) שם החברה.

אם אדגים זאת נניח על קידום ממומן בגוגל אז הרי שאקדם את עצמי בצורה הבאה:

קידום ממומן בגוגל | קמפיינים איכותיים שמביאים לתוצאות – SEO1ST

אז מה עשיתי כאן? פה למעשה הרכבתי כותרת מטה שבחלקה הראשון מספרת למנועי החיפוש על הביטוי שאותו אנחנו מקדמים. בהמשך ביצעתי הפרדה בין מילת המפתח לבין משפט שמטרתו לעורר את הגולשים להיכנס אלי לאתר. לאחר מכן, צירפתי את שם החברה, דבר המעורר בגולשים אמינות והיכרות ראשונה עם שמו של העסק שאל אתרו הם עומדים להיכנס.

בואו ללמוד עוד על איך לקדם אתר בגוגל >>

הרושם הראשוני, הוא זה שקובע

אם כן, הפרט הראשון והחיוני ביותר הוא מילת המפתח, אך לא לזה ארצה להתייחס במאמר שלפנינו. הפרט החשוב ביותר מבחינתי הוא להניע את הגולשים להקליק עלי ושהם יעשו זאת כשהם משוכנעים כי הם הגיעו למקום הנכון.

גולש שהגיע לאתר כשהוא איננו בטוח אם זהו המקום הנכון, יקרא את התוכן ברפרוף ויחזיק בסבירות גבוהה יותר לנטוש. לעומתו, גולש שהתרשם מן הכותרת והקליק על האתר כשהוא בטוח שהוא במקום הנכון, ייקרא את התוכן של האתר בחשק רב יותר וכך עלתה הסבירות שהוא גם ישאיר פניה.

עבור אנשים רבים, ציון מילת המפתח בכותרת היא כלל מוכר וידוע. עם זאת, מרבית בעלי העסקים, כמעט ולא מקפידים על משפט המשך שיעורר בגולשים רגש מסוים. אם תשאלו אותי, אז הרי שמדובר בעוול של ממש – עשינו את כל המאמצים שבעולם כדי להגיע לעמוד הראשון, ודווקא כאן בפרט הכה שולי נפלנו? וזה לא הכל.

שימו דגש על CTR

CTR הוא למעשה חישוב של כמות החשיפות חלקי מספר ההקלקות. זהו אחוז שמשקף לנו כמה מן הגולשים ראו אותנו והקליקו עלינו בתוצאות החיפוש.

בשנים האחרונות, מנועי החיפוש החלו לשים דגש משמעותי על אחוז ההקלקות והם רואים בכך כחלק בלתי נפרד ממדד האיכות והרלוונטיות של אתר. אתר שימוקם בעמוד הראשון, אך יסבול מאחוז הקלקות נמוך, ייפגע בהדרגה ואט אט יוצא מתוך העמוד הראשון. לעומתו, אתר שזוכה לכניסות מרובות, יאותת לגוגל כי מדובר בתוכן איכותי ורלוונטי וכך הוא יתייצב באופן הדרגתי אך ברור בעמוד הראשון ואף יטפס לבסוף אל המקום הראשון הנכסף.

אז איך מגדילים את אחוז ה-CTR? פשוט מאוד – עורכים כותרת מטה שמפתיעה את הגולשים. משפט שמניע לפעולה זה נהדר, אך משפט שגורם לגולשים לשפשף את העיניים ולהקליק כי הם לא מבינים מי זה ומה זה – זה מצוין!
כיום התחרות על המקום הראשון היא גבוהה ולכן מוטלת עלינו החובה להותיר את החותם על הגולשים. ייתכן מאוד שהם יכנסו אלינו לאתר ואז גם למתחרים, אבל איפשהו, חלחלנו להם אל התודעה וכך עשינו כברת דרך גדולה.

היו אמיתיים

אבל נניח והגולשים הקליקו עלינו בהתלהבות ואז הגיעו לתוכן שמספר להם סיפור הפוך לחלוטין או לחלופין לא עונה באופן ישיר על השאלה שעניינה אותם – כאן מדובר בקו אדום שאסור לחצות!

כותרת המטה תמיד צריכה להיות מדויקת ולהכין את הגולשים לכך שהם עומדים לקבל את התשובה המדויקת למה שהם חיפשו. במקרים שבהם נטעה את הגולשים שלנו, פשוט נסבול מאחוז נטישה גבוה.

אחוז נטישה הוא מדד של גוגל שבאמצעותו היא רואה אם הגולשים הגיעו לעמוד ועברו לעמודים נוספים / ביצעו אינטראקציה עם האתר, או שמא הגיעו, התאכזבו ונטשו חזרה לתוצאות החיפוש. אתר שקיבל צ’אנס להופיע בעמוד הראשון ויסבול מאחוז נטישה גבוה, הוא אתר שלא יישאר זמן רב בתוצאות החיפוש העליונות.

גוגל מחפשים להעניק לגולשים שלהם את החוויה האידיאלית והם לא יתפשרו על אתרים בינוניים שמטעים את הגולשים שלהם, או לחלופין לא מספקים את הסחורה באופן המיטבי.

בחנו את הכותרת שלכם כל הזמן

הגעתם אל העמוד הראשון? זה הזמן לבדוק את כמות הכניסות היומית בעזרת Google Analytics, כלי ניתוח התנהגות הגולשים של גוגל.

ניתן להטמיע את הכלי הזה בקלות דרך הקוד של האתר, ומומלץ לעשות זאת מיד עם העלאת האתר לאוויר. בדקו האם כמות הכניסות האורגניות שלכם גדלה מהרגע שבו נכנסתם לעמוד הראשון. הגעתם אל המקומות הראשונים וטרם ראיתם עלייה משמעותית? זה הזמן לבחון אם הטייטל שלכם מזמינה מספיק, או שמא יש לבצע מספר שינויים שיעודדו הקלקה.

מדובר ברגע האמת בו האתר שלכם נבחן על-ידי מנוע החיפוש, ולכן אסור בתכלית האיסור להזניחו.

טיפ קטן: אל תבצעו שינויים משמעותיים מדי. זה יכול להוריד אתכם במיקומים. השאירו את מילת המפתח בחלקו הראשון של הטייטל ונסו לשנות מעט את המשפט הבא לאחר מכן. זכרו כי זהו המשפט הראשוני שעושה את כל ההבדל ויכול לעודד אחוזי הקלקה גבוהים יותר.

מי אני?

שמי אלי סאסי ואני מקדם אתרים בגוגל משנת 2010.

לאורך השנים התנסיתי בקידום אתרים קטנים עד גדולים בארץ ובחו”ל וצברתי וותק עשיר ביצירת האסטרטגיה המתאימה ביותר למגוון רחב של עסקים.

במסגרת השירות, אתאים לכם את אסטרטגיית ה-SEO הנכונה ביותר, ויחד אלווה אתכם בכל הדרך אל התוצאות הראשונות של גוגל. אני מתחייב לשירות אמין, שקיפות מלאה בכל התהליך ומבטיח לכם שהתוצאות רק ממתינות לכם מעבר לפינה.

לפרטים נוספים התקשרו או השאירו פניה באתר ואחזור אליכם בהקדם האפשרי לתיאום פגישת ייעוץ והיכרות.

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...