לוגו אלי סאסי

פיתוח אפליקציות ו SEO – הילכו שניים יחדיו? ילכו, ילכו

פיתוח אפליקציות

“אבל סאסי עכשיו חברות ועסקים מתרכזים בפיתוח אפליקציות וגם יותר ויותר אנשים משתמשים באפליקציות ופחות באתרי אינטרנט, אתה בטוח שיש עתיד למקדמי אתרים? ובכלל למקצוע ה-SEO?”

לא יודע אם אתם יודעים אבל לצד שירותי קידום אתרים שאני מעניק לקהל לקוחותיי אני גם מרצה בתחום ה-SEO. העברתי לא מעט קורסים בקידום אתרים ואני גאה בכל תלמיד ותלמידה שסיימו את הקורסים שלי בהצלחה. בשנים האחרונות אני נשאל בראשית כל קורס קידום אתרים את השאלה שבה פתחתי את הכתבה: האם יש עתיד לאנשי SEO עכשיו שעולם האפליקציות צובר תאוצה. זו שאלה לגיטימית בהחלט, אני גם מבין היטב את החשש, אבל במציאות אין לחשש זה בסיס.

הכלים שאני מלמד בקורסי קידום אתרים ומשתמש בהם בעצמי לצורך קידום העסקים של לקוחותיי טובים, נכונים ויפים גם לעולם פיתוח האפליקציות. כך שאם יש ידע, כלים וניסיון בקידום אתרים, אפשר למנף אותם וליישם אותם גם לצורך קידום אפליקציות במנועי חיפוש, וגם לצורך קידום אפליקציות בחנויות האפליקציות.

הנה תראו, לפי מחקר שנערך ב-2015 עולה כי 27% מהמשתמשים באפליקציות מגלים אותן בעת שהם מבצעים חיפושים במנועי חיפוש בטלפונים החכמים שלהם. כלומר יותר משליש ממשתמשי האפליקציות נחשפים אליהן לראשונה במנועי החיפוש, ולאו דווקא בחנויות האפליקציות.

וזה לא נגמר פה, או לא. מאותו מחקר בדיוק עולה כי בכוחו של פרסום במנועי החיפוש להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי שמשתמשים יורידו אפליקציה לטלפון החכם שלהם.

למה להשקיע בפיתוח אפליקציה אם אף אחד לא ייחשף אליה?

מחלקת הפיתוח עמלה על פיתוח אפליקציה נפלאה, שיכולה ממש להועיל למשתמשים. היא מעוצבת, היא ידידותית למשתמש, יש בה משהו חדשני והיא ממש שימושית. העלאתם את האפליקציה לחנות האפליקציות של אפל ושל גוגל אבל נראה שאף אחד לא ממש מוריד את האפליקציה ונהנה ממנה.

מה עושים? מתפללים לבורא עולם? קונים קמע לפרנסה טובה? מתרכזים חזק חזק בסמארטפון בתקווה שמישהו יגלה את האפליקציה שלכם?

אפשר לעשות את זה כל אלו, אבל לא בטוח שזה יוביל להורדות האפליקציה.

פיתוח אפליקציות ו SEO-שלובים זה בזה ולא ניתן להפריד ביניהם. אם רוצים לחשוף את האפליקציה לכמה שיותר משתמשים פוטנציאליים צריך SEO לאפליקציה. SEO ישפר את דירוג האפליקציה גם במנועי החיפוש וגם בחנויות האפליקציות. SEO ישפר את הנגישות לאפליקציה, יגדיל את התנועה אל האפליקציה ויחשוף אותה למיליונים. SEO יכול להשפיע על סיכויי גילוי האפליקציה, על הפוטנציאל שלה להפוך לפופולרית ובמקביל יגדיל את הסיכוי להניב הכנסות מפיתוח האפליקציה.

הכלל הוא פשוט: היכן שיש חיפושים, צריך אופטימיזציית חיפוש

גוגל משלבת אפליקציות בתוצאות החיפוש

בטח שמתם לב לזה שמנוע החיפוש הפופולרי בעולם “גוגל” שותף אינטגרלי למהפכת המובייל ובתוך כך גם לקידום אפליקציות.

אם תנסו לחפש שירותים או מוצרים של מותגים שפיתחו אפליקציות בגוגל דרך הסמארטפון שלכם מיד תראו עד כמה גוגל חשובה בחשיפת אפליקציות ובקידומן.

גוגל מתאימה את עצמה לדפוסי ההתנהגות של כולנו. אחרי שהיא זיהתה שיותר ויותר אנשים מבצעים חיפושים במנוע החיפוש דרך הסמארטפונים, וכי אנשים מחפשים אפליקציות היא שינתה את האלגוריתם שלה והחלה להציג בתוצאות החיפוש גם אפליקציות. והיכן שיש חיפושים, צריך אופטימיזציית חיפוש (SEO) ועבודת מקדם אתרים.

גוגל גם ממליצה על אפליקציות כאשר מחפשים אפליקציות – App Pack

על פי Searchmetrics.com 1 מכל 10 חיפושים שמתבצעים בגוגל דרך הסמארטפונים כוללים המלצות של גוגל לאפליקציות, כלומר כוללים: App Pack.

App Pack זוהי חבילת המלצות של גוגל לגולשים אשר חיפשו באופן אקטיבי במנוע החיפוש שלה – אפליקציות. לרוב נראה בין 3 ל-6 תמונות בראשית תוצאות החיפוש, באמצע או בסוף תוצאות החיפוש. כל אפליקציה מיוצגת בלוגו קטן או תמונה, ורואים גם האם האפליקציה חינמית או בתשלום, את דירוג האפליקציות וגם את כמות משתמשים. אם יש יותר מ-6 אפליקציות שמתאימות למילת החיפוש של הגולש ניתן ללחוץ על “עוד אפליקציות” ולראות יותר אפליקציות שרלוונטיות למילת המפתח שהקליד המשתמש.

App Pack של גוגל מתאימה ל-2 מערכות ההפעלה הפופולריות. אם יש לכם אייפון תופנו לחנות האפליקציות של אייפון ואם יש לכם מערכת הפעלה של גוגל, תופנו לחנות האפליקציות של גוגל. איך מגיעים להופיע בהמלצות של גוגל לאפליקציות? ASO! ללא אופטימיזציה של האפליקציה בחנות האפליקציות לא ניתן להיכנס לחבילת ההמלצות של גוגל.

פיתוח אפליקציות, ASO וSEO- – כך ניתן להתברג בהמלצות האפליקציות של גוגל

כדי להתברג בחבילת ההמלצות לאפליקציות של גוגל בתוצאות החיפוש (ב-App Pack) צריך ראשית לקחת את הידע ב-SEO (קידום אתרים) ויש יגידו גם ידע של בניית אתרים, וליישם אותו בחנויות האפליקציות. לפעולת האופטימיזציה של אפליקציות בחנויות האפליקציות קוראים בעגה המקצועית ASO = App Store Optimization.

כמו ב-SEO גם ב-ASO יש חשיבות לשילוב מילות מפתח, לקישורים, ל-URL, להמלצות, לכמות ההורדות של האפליקציה ולמשך הזמן שמשתמשים מבלים באפליקציות. ככל שיהיו יותר מילות מפתח רלוונטיות באפליקציה, ככל שיפנו אליה יותר קישורים, ככל שיהיו לה יותר המלצות וביקורות חיוביות וככל שיהיו לה יותר משתמשים כך היא תדורג גבוה יותר בחבילת ההמלצות של גוגל (וגם בחנות האפליקציות).

לכן הדרך להתברג בחבילת ההמלצות לאפליקציות של גוגל היא דרך אופטימיזציה של האפליקציה בחנות (=ASO). ואיך עושים ASO? ממש כמו SEO.

כך זה עובד בפועל:

אם כן, נראה שעקרונות ה-SEO טובים גם לקידום אפליקציות (ASO) בחנויות האפליקציות ובמנועי החיפוש. כמו בקידום אתרים כך בקידום אפליקציות חשוב לבנות אסטרטגיה ארוכת-טווח ולהבין שמלאכת הקידום היא עבודה מתמשכת, שאינה מסתכמת בזבנג וגמרנו. צריך להשקיע בקידום האפליקציה כל הזמן ולהיות מוכנים לאתגרים, לשינויים ולתחרות שרק תלך ותתעצם עם הזמן, שכן יותר ויותר חברות שוקדות על פיתוח אפליקציות.  מי שיודע את רזי ה-SEO יוכל לקדם אפליקציות במהירות ובקלות רבה יותר, מי שלא – יצטרך ללמוד…

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...