נעים מאוד, אלי סאסי
מומחה לקידום אתרים משנת 2010.

בוא להיות דינוזאור בתחומך!

איתי תצליח,

SEO

רוצה לספר לי על האתר שלך? מלא/י פרטים| או חייג/י: 0723950683

מחקר מילות מפתח: טכניקות בסיסיות למחקר מילות מפתח

כאשר אנו ניגשים לקדם אתרים, הדבר הראשון והבסיסי ביותר שעלינו לעשותו, הוא איך לא – לבצע מחקר מילות מפתח מקיף.

מטרתו של המחקר היא לאתר את המילים החשובות ביותר עבור העסק ולמעשה לבנות בנק יעדים שעל פיו נתכנן את כלל אסטרטגיית ה-SEO עבור קידום אורגני או קבוצות המודעות במקרים בהם מדובר בקידום ממומן.

החשיבות של חקר מילים מדויק

דמיינו שאתם צריכים להגיע לחבר שנמצא בעיר רחוקה. אתם לא שמים בוויז את הכתובת המדויקת, אלא רושמים רק את שם העיר. גמעתם מרחקים ארוכים, הגעתם סוף סוף למחוז חפצכם כשאתם עייפים ומותשים – אך למעשה עשיתם נסיעה אל הכיוון, בלי להיות מדויקים.

ייתכן שהחבר נמצא בכלל במרחק של חצי שעה נסיעה בתוך העיר עצמה! והנה גיליתם שהייתם בכיוון הנכון, אבל לא קלעתם למטרה.

זוהי הקבלה שדי מסבירה את האופן שבו חקר מילות מפתח איכותי עובד. אנחנו יכולים להניח שהמילים הרלוונטיות ביותר עבורנו הן א', ב' ו-ג' או שאנחנו יכולים "לחפש את הכתובת המדויקת" ולמצוא את המילים הסופר ממוקדות שיניבו לנו פניות של לקוחות חדשים ורכישות.

נדגים זאת כך: נניח ואתם מנעולנים. האם תקדמו את המילה מנעול צילינדר? מרבית הסיכויים שלא, כיוון שמדובר בביטוי אותו עשויים לחפש אנשים המבקשים לרכוש אחד בכוחות עצמם. במקום זאת, מומלץ לקדם את המילה החלפת מנעול צילינדר שכבר תניב פניות ממוקדות של לקוחות פוטנציאליים.

וכיצד מוצאים את המילים המדויקות?

ראשית כל, תמיד אפשר להירשם לקורס קידום אתרים כדי להבין באופן רוחבי את הדברים.
בנוסף חשוב להיעזר במערכות דוגמת כלי מתכנן מילות המפתח של Google או תוכנות אחרות הניתנות בתשלום דוגמת Ahrefs.

במערכות אלו, נוכל לרשום את המילים שאנו רוצים לקדם, ולקבל בתמורה המלצות על מילים נוספות ונפחי חיפוש חודשיים עבור המילים שרשמנו והמילים המומלצות.

ועתה לטכניקות שיעזרו לכם לאתר את המילים הנכונות ביותר עבורכם.

טכניקה א' – היגיון בריא

טיפ קטן לחיים: אף פעם אל תהפכו לרובוטים ואל תניחו לעצמכם להיכנס למצב של "טייס אוטומטי".

לא כל מה שמערכות ממוחשבות כאלו ואחרות ממליצות, הוא מה שנכון עבורכם, ולעתים ההיכרות שלכם עם העסק, היא זו שתאפשר לכם לאתר את הלקוחות הממוקדים ביותר.

עשו הכול מתוך מחשבה מעמיקה. זהו בעצם התהליך הראשון והבסיסי ביותר שאני עורך עם לקוחותיי – אני תמיד נוהג לבדוק מה הם הביטויים שעולים להם בראש ושלפי דעתם עשויים להביא לתנועה של גולשים רלוונטיים.

על בסיס המילים הללו, אני נוהג ללכת לכלי מתכנן המילים ולחפש הן נפחי חיפוש והן המלצות אוטומטיות.

טכניקה ב' – חיפוש חופשי בגוגל

זוהי עוד דרך פשוטה וקלה שבאמצעותה אנחנו יכולים לפתוח את עצמנו בפני מגוון רחב של ביטויים חדשים.

שימו לב שכאשר אתם מבצעים חיפוש חופשי, גוגל משלימה לכם באופן אוטומטי את מה שאתם רוצים למצוא. לעתים הם שוגים לחלוטין, אך במרבית המקרים הם מביאים לנו ביטויים פופולריים וממוקדים.

את אותן ההשלמות בדיוק תוכלו למצוא גם בחלקו התחתון של עמוד תוצאות החיפוש. כלל ההשלמות נמצאות שם והן יכולות להניב לכם לא מעט תובנות באשר למילים שגולשים אחרים הקלידו.

לעתים קרובות, כאשר אנו מתקשה למצוא מילים איכותיות, הכלי הפשוט והמדהים הזה עושה את כל העבודה. אל תפקפקו בו!

טכניקה ג' – מה המתחרים בחרו לקדם?

ואנחנו נשארים בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל, רק שהפעם אנחנו לא בודקים את השלמת המילים, כי אם את כותרות המטה שניסחו המתחרים.

בכל אחת מתוצאות החיפוש אנו נוכל למצוא מטה טייטל – זוהי למעשה כותרת של האתר ומטה דיסקריפשן – זהו התיאור המתאר את מה שנראה בדף.

במקרה הזה, נתמקד בכותרת ונבחן אותה לעומק – שילוב מילת המפתח בכותרת הוא כלל חשוב ובסיסי בכל מה שנוגע לקידום אתרים ולכן אם המתחרים שלנו הכניסו מילה מסוימת למטה טייטל, אז הרי שהם בחרו בה בתבונה והגיעו למסקנה כי המילה שהכי מניבה.

אני ממליץ לעבור על העמוד הראשון והשני ולנסות ולחלץ כמה שיותר מילים. בצעו חיפוש עבור מילים שונות. נניח בפעם אחת רשמו "מנעולן בתל אביב" ובפעם השנייה כתבו "טכנאי מנעולים בתל אביב" – כאן למעשה משתלב סעיף א' המתבסס על היגיון בריא לבין סעיף ג' הבוחן את המתחרים.

טכניקה ד' – שימוש בתוכנות חיצוניות

עבור אלו מכם שמוכנים להשקיע כמה מאות שקלים בתוכנות SEO מקצועיות – מומלץ לבצע שימוש במערכות דוגמת Ahrefs או Moz באמצעותן ניתן לחקור מתחרים ולקבל מידע אודות המילים המקודמות + נפחי חיפוש חודשיים.

מדובר בדרך נפלאה ופשוטה המאפשרת לנו לשים את הדומיין של המתחרים, ולקבל שפע של מידע חיוני על מילות המפתח.

אני מוצא את השיטה הזו לקלה ונוחה. בלא מעט פעמים היא מקצרת את כל התהליך וחושפת את כל הקלפים, אך לעתים חשוב לערוך מאמץ אחד נוסף ולוודא כי אלו הן המילים האיכותיות ביותר.

אני תמיד ממליץ ואמליץ גם כאן – הקפידו על שילוב בין בדיקות טכניות לבין היגיון בריא. פעמים רבות תיווכחו לגלות כי ישנן מילים שמביאות לא מעט תנועה לאתר, אך בשורה התחתונה אינן תורמות ולא במעט לכמות הרכישות/הפניות.

אל תמהרו לשפוט על-פי נפחי חיפוש

התקבעתם על המילים שאתם מוצאים אותן כהכי רלוונטיות עבור העסק? ייתכן שבחלקן אינכם יודעים כלל מה הם נפחי החיפוש ולכן זוהי העת לגשת לכלי מתכנן מילות המפתח.

למרבה הצער, לעתים מילים שייראו לנו כסופר רלוונטיות, יתגלו לפתע כמילים בעלות חיפושים בודדים במקרה הטוב, וללא כל נתונים במקרה הרע.

המלצתי הכנה – חלק מן המילים הללו יכולות להניב לנו לא מעט תנועה רלוונטית. לפעמים מילה עם 1000 חיפושים תביא לתנועה נרחבת, אך לאפס המרות, ולעומת זאת מילה שאין לה נתוני חיפוש תביא לנו יחס המרה של 1 על 1.

למה? כיוון שישנן מילים בעלות נפח חיפושים נמוך עליהן גוגל לא יכולה לספק נתונים. עם זאת, במרבית הפעמים, מילים אלו זוכות לכל הפחות ל-10 חיפושים ולעתים אף ליותר. 10 החיפושים הללו שימצאו אותנו בעמוד הראשון, יכולים לספק את הסחורה במקרים רבים הרבה יותר מאשר ביטוי בעל אלפי חיפושים עם רלוונטיות פחותה לשירות שאנו מציעים.

לסיכום

ביצוע חקר מילות מפתח הוא תהליך חשוב ובסיסי בעבודת הקידום.

ללא מילות מפתח מכוונות מטרה אשר עשויות להניב פניות רלוונטיות, מלאכת הקידום בין אם מדובר ב-SEO ובין אם מדובר ב-PPC, משולה לנסיעה אל עבר כיוון מוגדר, אל ללא כתובת מדויקת. אנו נקלע פחות או יותר למטרה, אבל האם לא חבל על הדלק של הנסיעה?

חשוב שנקפיד תמיד על מחקר מעמיק המבוסס על היגיון בריא, שימוש בכלים ועזרים חינמיים של גוגל ובכלים בתשלום, אם מתאפשר, שיכולים לספק לנו הכוונה נוספת על בסיס המלצות וחקר מתחרים. חשוב לציין שמומלץ לבצע את חקר המילים עוד בשלב אפיון ובניית האתר

רוצים לקדם את האתר שלכם ולא בטוחים מהיכן להתחיל? שמי אלי סאסי, ואני מקדם אתרים משנת 2010. לשיחת ייעוץ ותיאום פגישה ללא עלות, התקשרו אלי או השאירו פניה ואני אחזור אליכם בהקדם האפשרי.
יחד נגבש בנק מטרות ונבין בדיוק את יעדי הקידום שלנו.