מחיר בניית אתרים: {המחירון} ה”לוי יצחק” של ענף דיגיטל

בניית אתרים מחיר מחירון 2023

כאשר בעלי עסקים מחפשים בגוגל את מילת המפתח “בניית אתרים מחירון” הם ככל הנראה מקווים להגיע ללוח מחירים קבוע בדומה למחירון הרכב המפורסם של “לוי יצחק”. כמו במחירון של “לוי יצחק” הם מצפים לראות את המודל, את הפיצ’רים והפונקציות של הרכב ולצד כל אלו – מחיר.

ואכן הצפייה למצוא לפרויקט בניית אתרים מחירון היא מובנת בהחלט (ובסעיף הבא גם אציג בפנים טווח מחירים לבניית אתרים שהוא נכון לשנת 2020). מצד אחד, זה נחמד שיש איזה שהוא סטנדרט שעל פיו כולם מתיישרים ולפיו מחירים נקבעים בענף מסוים. אך מן הצד השני, כאשר יש מחירון קבוע וסטנדרטי שכולם מתמחרים לפיו – אין כל כך תחרות. מן מלכוד 22 שכזה.

העניין הוא שבניגוד לתחום הרכב, בענף של בניית אתרים מחירון סטנדרטי וקבוע לא באמת קיים, אפשר לדבר רק על טווחי מחירים ועל הערכות כלליות. והסיבה לכך היא פשוטה: בניית אתרים היא שירות ומוצר גם יחד, בעוד שרכב הוא מוצר בלבד. תמחור של מוצר הוא קל – מחשבים עלות ייצור, שיווק, כוח עבודה, כמה רווח רוצים לעשות, היצע וביקוש וכו’ ומקבלים מספר מדויק. אבל תמחור של שירות ומוצר הם טריקיים. הלקוח שעבורו נבנה האתר מקבל גם מוצר – את אתר האינטרנט, אבל הוא גם צריך לקבל שירות – תמיכה טכנית, אחסון, דומיין, שירותי עיצוב, שדרוגים ועדכונים, שיווק וקידום אתרים ועוד, ואלו הם שירותים מתמשכים שבדרך כלל מותאמים ללקוח ולצרכיו הספציפיים וכך גם המחירים.

בדיוק מסיבה זו קשה למצוא לפרויקט בניית אתרים מחירון קבוע. אבל אני ממש לא מתכוון לשחרר אתכם עם התשובה הזו ואתם בטח גם תסתפקו בה (אתם הרי לא פראיירים). אז אני מרשה לעצמי להיות ה”לוי יצחק” של ענף הדיגיטלי ומתכבד להציג בפניכם מחירון בניית אתרים שייתן לכם מושג כללי על טווח המחירים המקובל בעולם. מחירון זה הוא הערכה והוא יפה ונכון לשנה זו בלבד – 2020. בשנה הבאה טווח המחירים בוודאי יהיו שונה

עכשיו שהורדנו את עניין המחירון מהשולחן הגיעה העת לתת קצת כלים על-זמניים, שאינם מוגבלים לתקופה מסוימת, שיאפשרו לכם לבחון באופן ביקורתי שירותי בניית אתרים בכל זמן, ויעזרו לכם להבין לעומק במה כרוך פרויקט בניית אתרים ועל מה בדיוק אתם משלמים.

מה הם מרכיבי המחיר של בניית אתרים?

כפי שניתן לראות בסעיף הקודם “בניית אתרים מחירון – נכון לשנת 2020” כאשר רוצים להקים אתר צריך לקחת בחשבון כמה וכמה מרכיבים שבלעדיהם אין אתר.

ואלו הם המרכיבים העיקריים:

#1 בניית אתרים מחירון פיתוח

בשלב הראשון יש להגדיר תחילה איזה סוג אתר רוצים להשיק, וזאת בהתאם לצרכים העסקיים שלכם:

  • אתר תדמית סטנדרטי
  • בלוג
  • חנות מקוונת
  • פורטל
  • אתר חדשות

וכו’.

אם מדובר באתר קטן ופשוט כמו בלוג ויש לכם קצת ידע טכנולוגי ייתכן ולא תצטרכו שירותי פיתוח – תוכלו להשתמש במערכות ניהול תוכן קיימות של למשל וורדפרס או של וויקס.

אך אם מדובר באתר אינטרנט גדול ומורכב (חנות מקוונת, פורטל, אתר חדשותי וכו’) כדאי מאוד לפנות לחברת בניית אתרים שמתמחה בפיתוח אתרים מורכבים. וכאן אנחנו ממליצים לערוך בין כמה חברות בניית אתרים השוואת מחירים, שכן המחירים שונים מאוד מחברה לחברה ומפרויקט ולפרויקט.

וודאו שחברת הפיתוח מספקת לכם תמיכה מקיפה, שירותי עדכונים, גישה קלה ופשוטה לעדכון האתר דרך מערכת ניהול תוכן, שהשירות אדיב וזמין ומנהלי הפרויקט שלכם מבינים לעומק את החזון שלכם.

והטיפ הכי חשוב: דאגו לשאול מראש איך מנתקים את הקשר עם חברת הפיתוח ומה קורה לאתר במקרה של הפסקת עבודה עם החברה.

לחצו לקבלת הצעת מחיר עבור: בניית אתרים לעסקים

#2 בניית אתרים מחירון דומיינים

דומיין הוא כתובת האתר – WWW.MY-SITE.CO.IL. ממש כמו שיש לבתים ודירות כתובת כך גם לאתרי אינטרנט. ללא כתובת לקוחות לא יוכלו למצוא את האתר, ממש כשם שאם לכם לא תהיה כתובת אורחים לא יוכלו לבוא לבקר. כדי שאתר יעלה לאוויר יש צורך לרכוש דומיין. המחירים של דומיינים משתנים בהתאם לביקוש ולהיצע, בהתאם לפופולריות שלהם ועוד.

3 בניית אתרים מחירון חבילות אחסון

כדי שאתר, על הטקסט, התמונות, הסרטונים והמידע שבו יראה באופן מקוון על ידי גולשים הנמצאים במקומות שונים בעולם צריך לאחסן אותו על שרת. השרתים למעשה מאחסנים ומנגישים את המידע שבאתר לגולשים. אתר לא יכול זמין וקריא לגולשים/לקוחות אם הוא לא מאוחסן על גבי שרת כלשהו.

כאשר בוחרים חברה לשירותי אחסון חשוב לשים לב לפרטים הבאים:

  • שגודל שטח האחסון מתאים לאתר שלכם
  • שסוג האחסון מתאים לכם: שרת משותף, אחסון בענן או שרת ייעודי
  • שרוחב הפס מתאים לצרכים של האתר שלכם
  • שאם אתם זקוקים לבסיסי נתונים, תוכלו לקבל גישה
  • שיש שירותי תמיכה מסביב לשעון שיאפשרו לכם לקבל מענה בכל שעה
  • שהשרת תומך בשפת הפיתוח של האתר
  • שקיימת אבטחת SSL לאתר (חשוב!!)
  • שניתן לתמוך בסליקת אשראי, במידה ואתם מוכרים ורוצים לחייב תשלומים דרך האתר

חבילת האחסון תהיה מקיפה ויקרה יותר ככל שהאתר מורכב יותר. אם רוצים להשיק בלוג קטן אז אין צורך בחבילת אחסון יקרה ונרחבת. אך אם עומדים להשיק חנות מסחר אלקטרונית עמוסה במוצרים ודפים – כדאי מאוד לרכוש חבילת אחסון מקיפה, בעלת שטח אחסון גדול, עם רוחב פס מהיר, עם סליקת אשראי ועוד – שתוכל לתמוך באתר בסדר גודל גדול.

מחירי חבילות אחסון בחברות אחסון ישראליות

MyHost

Upress

Jetserver

Vangus

שימו לב בדרך כלל ניתן לרכוש בחבילות האחסון גם שירותי אבטחה SSL. חשוב וכדאי לרכוש שירות אבטחה זה שכן הוא מגן על האתר מפני פריצות וחדירה של גורמים בלתי רצויים, וגם יש קשר בין אבטחת אתר לבין היכולת של אתר להתקדם בתוצאות החיפוש. כלומר יש קשר בין קידום אתרים לבין רמת האבטחה של אתרים.

#4 בניית אתרים מחירון עיצוב אתרים

על הכיפאק – יש לנו דומיין, יש שירות אחסון ואבטחה ועכשיו צריך עיצוב. אם לא נשקיע בעיצוב האתר הוא יראה אנמי, חסר השראה ומעוף. אתר לא מעוצב יתקשה למכור מוצר, שירות או רעיון והוא יתקשה להשיג את המטרה שלשמו הוא הושק. לכן חשוב כל כך להשקיע גם בעיצוב האתר.

בעיצוב אתרים יש כמה אפשרויות עיקריות:

  1. לבחור תבנית עיצוב קיימת ולהתאים אותה לצרכים שלכם.

מחירי תבניות עיצוב יכולים לנוע מ-0, כלומר תבניות מעוצבות בחינם ועד 1000 ₪ ויותר, תלוי בתבניות של איזה פלטפורמה משתמשים והאם דרושות התאמות של מעצב גרפי.

הנה לדוגמה תבניות חינמיות מבית וורדפרס: https://wordpress.org/themes/

תבניות עיצוב מוכנות ניתן לרכוש גם דרך פלטפורמת וויקס – https://www.wix-master.com/templates

  1. אפשרות נוספת היא ליצור קשר עם מעצבים גרפיים מוכשרים והם יעצבו אתר אינטרנט מ-0. במקרה כזה השירות כרוך בתשלום והוא משתנה ממעצב למעצבת וכן משתנה בהתאם להיקף העבודה ומורכבותו של האתר.

#5 בניית אתרים מחירון תוכן לאתר

אז יש לנו אתר ויש גם עיצוב משגע עכשיו צריך לצקת תוכן לאתר. כי מה הטעם באתר אם הוא ריק מתוכן?

אם היד שלכם קלה על המקלדת תוכלו אתם לכתוב את התוכן עבור האתר. זאת אומרת שלא תצטרכו בעצם לשלם שקל אחד עבור התוכן. אבל אם אין לכם זמן או גישה לכתיבה תדרשו לשלם לכותבי תוכן וקופירייטרים.

הנה כמה מחירוני קופירייטרים וכותבי תוכן לדוגמה:

  1. בניית אתרים מחירון קידום אתריםמצוין. יש אחסון, יש עיצוב משגע ויש גם תוכן משכנע. עכשיו צריך להודיע לכל העולם, או לפחות ליושבי הארץ הזו, שיש לנו אתר וכדאי מאוד מאוד להגיע אליו – לקרוא, לקנות, להירשם ולהתרשם. מה עושים? איך מודיעים?קידום אתרים!
  2. עבור רבים מדובר בהפתעה של ממש, הלם, שוק. הרי השקענו באתר, מה עכשיו גם צריך להשקיע עוד זמן ומשאבים גם  בשיווק שלו? על זה לא חשבנו קודם. ואכן, בניית אתר הוא צעד נבון ונכון, אבל זה רק הצעד הראשון.
  3. הרי אין הגיון להחזיק ולהשקיע באתר אינטרנט אם אף אחד לא נחשף אליו.בדיוק מסיבה זו חשוב לקחת בחשבון כבר בשלבי הבניה הראשונים של אתר אינטרנט ששיווק וקידום האתר הם חלק אינטגרלי מהתהליך כולו. למעשה, במצב אידאלי מוטב לעבוד בשיתוף פעולה מלא על בניית האתר עם מקדמי אתרים מקצועיים שיעזרו באפיון האתר בשלבי בתכנון הראשוניים ואף ינחו את בעל האתר כיצד לבנות אתר שהוא לא רק מגניב ומרהיב כי אם גם עולה בקנה אחד עם כללי ה-SEO ואופטימאלי למנועי חיפוש.קידום אתר ניתן לעשות לבד, אם יש לכם את הזמן, הידע והכלים (אם לא תמיד ניתן לעשות קורס קידום אתרים וללמוד) או לשלם לחברת קידום אתרים שתעשה את זה עבורכם.שיהיה בהצלחה בהשקת האתר החדש!

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...