דוח מהירות חדש בגוגל, אלגוריתם Bert ושלל עדכונים

הם מנסים, להבין עוד ועוד ולאסוף כל פיסת מידע אפשרית על אתר האינטרנט שלנו. 

אם לא שמתם לב עד כה – עולם ה SEO שהכרנו הולך ומשתנה מרגע לרגע. 

זה לא שפתאום נכנסו אלמנטים של קידום שלא היינו מודעים אליהם, אבל יכולת ההבנה של גוגל היום – אחרת לגמרי מבעבר.

אני כותב על זה הרבה ברחבי הרשת שאם רוצים לקדם היום אתר אינטרנט הגישה צריכה להיות שונה לגמרי.

אני מדבר הרבה על טיפוח אתרים יותר מקידום אתרים, שכן אתר אינטרנט שנזרוק לו כל חודש כמה לינקים וכמה מאמרים בבלוג דרכו סלולה כלפי מטה [מה שעד לפני שנה עבד לא רע]

אז מה קורה פה ולאן עולם ה SEO הולך?

אז את האמת? הרבה קורה פה!

נתחיל בזה שאם נעשה משהו נכון הפידבק קורה בלייב בתוצאות החיפוש ולהפך.

אתרים קופצים לדף 1 בין לילה לעומת אחרים שעפים מהדף 1 בגוגל.

אז בואו נדבר על כמה דברים: 

  1. מהירות אתרי אינטרנט – מה באמת חשוב לדעת?
  2. עדכוני גוגל האחרונים הקשורים לניסיון דימוי מח אנושי
  3. מה הלאה? על מה להתמקד בקידום אתרים?

מהירות אתרים ומובייל: 

קודם חשוב להבין – יש הבדל גדול מאוד בין הדוחות של pagespeed של גוגל לבין מה שבפועל מעניין את גוגל מבחינת SEO ומה שהגולשים שלכם מקבלים בפועל.

הכלי של גוגל לרוב יתן לך ציונים נמוכים מאוד סביב ה 10 מתוך 100 בניידים. גרוע נכון? אז זהו, שלא כ”כ גרוע.

הכלי מתייחס לטעינות נוספות של סקריפטים שלאו דווקא נראים לעין או מורגשים בעת הגלישה באתר שלכם ושלא באמת משפיעים על זמן טעינת העמוד.

נו טוב זה לא מדוייק, הם משפיעים אך לא משפיעים על חווית הגלישה. אני אסביר.

מה שחשוב באמת לגוגל בכל הקשור לזמן טעינה זה חווית המשתמש נכון? גולש טוען דף של האתר שלכם – תוך כמה זמן הוא יכול להתחיל לנווט בו בעצמו כשהאלמנטים שהוא רואה בעיניים מופיעים באופן שלם.

המשימה הזו שונה לגמרי מהדוח הרגיל של גוגל.

לכן, אני מציע לכם להשתמש בכלי הזה של חברת יופרס: https://speedom.co.il/ ומדוע ?

  1. אתם יכולים לבחור לבצע את הבדיקה משרת ישראלי ולא ארצות הברית
  2. הוא בודק באמת את מה שצריך לבדוק. את זמן הטעינה האמיתי שהגולש ממתין כדי לגלוש באתר. והוא גם מציע לכם דרכים מאוד ברורות לתיקונים.

שלב ראשון – הזינו את כתובת האתר שלכם ולחצו על בדיקה: 

שלב שני – המתינו – המערכת סורקת נתונים: 

שלב שלישי – תוצאות:

תחילה בדקו מה הדירוג הכללי שלכם מתוך A B C
דירוג בציון A הוא הטוב ביותר:

לאחר הבנת הציון הכללי תוכלו לרדת לפרטים ולשלוח דוח למתכנת לשיפור מחמיר של הנתונים:

כלי נוסף שאני רוצה שתשימו לב אליו למרות שהוא בשלבי פיתוח עדיין זה כלי המהירות החדש של גוגל בסרצ קונסול
אני יכול להגיד לך בלב שלם נכון לכתיבת שורות אלו – שאין כ”כ מה להתייחס אליו בשלב הזה.

מה שכן, אני יכול לצפות לאור העדכונים האחרונים בגוגל, שבהמשך הכלי הזה יהיה עם השפעה מכרעת על תוצאות הקידום אז כדאי להיות במעקב עליו

בואו נדבר על המח של גוגל ושלל העדכונים שקרו לנו בשנתיים האחרונות. 

פעם זה ראנק בריין, פעם זה ברט – כל כמה חודשים אנו מקבלים שמות מוזרים לעדכונים של גוגל. את האמת? לי באופן אישי כבר נמאס לעקוב.

הרי בסוף? אם אתם מקדמים לפי הספר אתם אמורים רק לעלות בדירוגים מביטוי לביטוי נכון? אז זהו – שלא מדוייק.

מצד אחד זה נכון, עדכונים הם דבר חיובי למקדמי אתרים שמקדמים בצורה נכונה ו”לפי הספר”.
מצד שני, יש הרבה תובנות חשובות שרק מי שמקדם יום יום ומרגיש את השטח מעדכון לעדכון יכול להגיע אליהם.

כתבתי מאמר בנושא של איך אני מקדם אתרים ביום יום ועל מה לדעתי צריך לשים את הדגש בשנים הקרובות בכל הקשור ל SEO.
אם זה לא מספיק ותרצו לדעת עוד אני גם מלמד

עד כאן חברים, אשאר מעודכן כמובן כדי לעדכן גם בבלוג על כל דבר חדש או תובנה שמצאתי לנכון לשתף אתכם
קדמו נכון, קדמו בטוח!

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...