לוגו אלי סאסי

שיווק שותפים: אפשר לעשות כסף גם בזמן שישנים

שיווק שותפים: מא’ ועד ת להכנסה חודשית פאסיבית נוספת 

תראו, אם עבודה מסודרת 5 ימים בשבוע, עמידה בפקקים מדי יום – פעמיים ביום, בוס קפדן (או סתם נודניק), ימי גיבוש חברה במימדיון ב-45 מעלות בצל, ישיבות משעממות (פיהוק) ותווי שי לחג שהמחיר שרשום עליהם אינו משקף נכוחה את ערכם האמיתי – זה מה שעושה לכם את זה, אז הכתבה הזו ממש לא עבורכם. תעשו לעצמכם טובה, אל תבזבזו את זמנכם ופשוט תעברו הלאה.

אבל… אם נקעה נפשכם מעבודה “סטנדרטית” במשרד מ-08:00 עד 18:00 ואתם מחפשים משהו אחר, זו בדיוק הכתבה עבורכם. אני עומד לחשוף בפניכם מידע אודות שיווק שותפים (Affiliate Marketing), ואם תיישמו את מה שבכתבה תוכלו לעשות כסף גם בזמן שאתם ישנים, נופשים במלדיביים, לוגמים בננה לוטי על החוף של קוסמוי או מבלים זמן איכות עם הילדים.
נראה לא רק איך מייצרים הכנסה פסיבית מתכניות שיווק שותפים, כי אם גם דוגמאות מוחשיות לתוכניות שותפים שניתן להרוויח באמצעותן הרבה כסף. אבל לפני הכול הנה כמה נתונים מרתקים על תכניות שיווק שותפים.

הידעתם?

  • את הקונספט של שיווק שותפים הגה במוחו ויליאם ג’יי טובין, כבר בשנת 1989. הוא יצר את ‘אב-הטיפוס’ הראשון לתוכניות שיווק שותפים עבור החברה שלו “PC Flowers and Gift “. עד לשנת 1995 יותר מ-2,600 שותפים קידמו את מוצרי החברה שלו והעלו את קצב והיקף המכירות של החברה של טובין בעשרות אחוזים. ב-2006 הגיש טובין בקשה לרישום שיווק שותפים כפטנט שלו.
  • ב-1996, אמזון השיקה תוכנית שיווק שותפים משלה – “Amazon Associates”, המאפשרת לאנשים / מקדמי אתרים לשתף איתה פעולה ולקדם את מוצריה דרך קישור בתמורה לעמלות מכירה. תוכנית שיווק השותפים של אמזון הייתה כל כך מוצלחת עד שהפכה למודל העסקי המקובל. גם היום ניתן להצטרף לאותה תוכנית שיווק שותפים של אמזון. נכון להיום יש לאמזון יותר מ-900,000 שותפים בכל רחבי העולם המקדמים את מכירותיה.
  • על פי Emarketer בארצות הברית לבדה חברות ועסקים הוציאו 4.7 מיליארדי דולרים על שיווק שותפים. ובסוף שנת 2020 ההוצאות יעמדו, על פי כל התחזיות, על 6.8 מיליארדי דולרים, זה נתון מטורף וכולם רוצים נתח מזה.
  • 81% מהמותגים בארצות הברית ממנפים תכניות שיווק שותפים לקידום המוצרים/השירותים שלהם.
  • בחודש יוני 2017 מהנדס אמריקאי אנונימי בשם ג’ייסון סטון, החל להתנסות בשיווק שותפים. בתחילת חודש אוגוסט 2017 בחשבון הבנק שלו היו 7 מיליון דולר. כיום סטון נחשב למנטור שיווק שותפים ידוע ומוכר בכל העולם.
  • בשנת 2018, תוכניות שיווק שותפים היו אחראיות על 16% מכל ההזמנות שנערכו אונליין.

צוללים פנימה: אז מה זה בכלל שיווק שותפים?

במילים פשוטות שיווק שותפים זהו למעשה תהליך שבו שותף בעל נכסים דיגיטליים מקבל עמלה עבור פרסום וקידום מוצרים/שירותים של חברה או עסק – בנכס הדיגיטלי שברשותו. תהליך זה מנוטר על ידי קישורי שותפים מאתר לאתר, כך שניתן לעקוב אחר הנתיב של כל לקוח שהגיע מכל שותף.

  • שותפים :Publisher – בעלי נכסים דיגיטליים כגון: בעלי אתרי אינטרנט, בלוגים, אפליקציות, עמודים ברשתות חברתיות, בעלי רשימות דיוור גדולות, משפיענים  ו/או בעלי חנויות מקוונת שמעוניינים לפרסם מותגים בנכסים שלהם ולהרוויח עמלות.
  • לקוחות – Customer: גולשים שמגיעים לנכסים הדיגיטליים שלכם, לוחצים על מודעה/קישור שעניינו אותם ועברו לעמוד המותג.
  • מותגים – Merchant: בתי עסק וחברות שמעוניינות להגדיל את היקף המכירות שלהם בעזרת שותפים המפרסמים את המותג שלהם.
  • רשת שותפים – Affiliate Network: בדרך כלל פלטפורמה טכנולוגית המשמשת גורם מתווך בין מותגים לבין שותפים. הפלטפורמה מהווה גם אמצעי להצטרפות וניהול שוטף של התכנית, דרכה עוקבים אחר הביצועים וגם מעבירים תשלומים לכל צד בתכנית. אפשר להשתתף בתוכנית שיווק שותפים של רשת מתווכת שלה יש שפע של מותגים (קליקבנק, גוגל אדסנס וכו’), אבל אפשר גם לחבור לתכניות שיווק שותפים של מותגים ספציפיים, שמציעים תגמול ישיר לשותפיהם בלי מתווכים (אמזון, איביי, Hubspot וכו’).

אמחיש את זה בתרשים צבעוני:

מתלבטים? הנה כמה סיבות טובות להצטרף לתוכנית שיווק שותפים עוד היום

  • כפי שהסברתי בראשית הכתבה תוכניות שותפים הן מקור נהדר להכנסה יחסית פאסיבית. הכנסה שניתן לייצר ללא מאמץ מיוחד ובזמן שאתם עושים דברים אחרים לגמרי – מטיילים, ישנים, מבלים, רובצים על הספה מול נטפליקס (הבנתם את הרעיון, לא?).
  • ניתן לעבוד מהבית, אין שום צורך ללכת למשרד מרוחק עם בגדים מגוהצים, לחפש חניה ולהיתקע כל יום בפקקים. אפשר להצטרף לתוכנית שיווק שותפים בזמן שאתם בפיג’מה. מה שאתם צריכים זה חיבור לאינטרנט, חשבון בנק, פייפאל וכו’ ונכס דיגיטלי מושקע.
  • הצטרפות לתוכנית שיווק שותפים היא פשוטה למדי. ההצטרפות לא כרוכה בתשלום ואפשר להתחיל להרוויח די מהר.
  • אין לכם שום קשר עם הלקוחות של המותג ואין צורך לספק להם שירות לקוחות. האחריות על קשרי לקוחות באחריות המותג עצמו בלבד.
  • ההכנסות שלכם תלויות לגמרי בכם. ככל שהביצועים שלכם יהיו יותר טובים, כך תהנו מרווח גדול יותר.
  • ניתן ליהנות מעצמאות מקסימלית. אין שעות עבודה קבועות או מסגרת. אתם בסך הכול מפנים לקוחות למותגים. אתם יכולים לעבוד בשעות הלילה המאוחרות או לפנות בוקר. אתם הבוס, אתם קובעים את סדר היום שלכם.

כל הצדדים מרוויחים בתכניות שיווק שותפים, לא רק השותפים גם המותגים.

  • מותגים שלוקחים חלק בתכניות שיווק שותפים נהנים מקידום המותג שלהם, מחשיפה גדולה יותר של המותג ללקוחות פוטנציאליים, מנוכחות גדולה יותר ברשת האינטרנט ומשיפור מתמיד של המוניטין, שכן הפרסום של המותג כמוהו כהצבעת אמון של השותפים במותג.
  • בתכניות שיווק שותפים הכול ניתן למדידה מדויקת ולמעקב אנליטי מדוקדק. אפשר לבחון ביצועים בזמן אמת, לבצע התאמות ושינויים בזמן אמת, לעקוב אחר אפקטיביות של פרסומים ושותפים ולקבל תובנות עסקיות חשובות בד בבד עם תהליך קבלת החלטות מבוססות נתונים (Data Driven Decisions). וכל זאת בניגוד גמור לפרסום באמצעי תקשורת מסורתיים כמו רדיו, טלוויזיה או עיתון, בהם לא ניתן לעקוב באופן מדויק אחר נתונים, ביצועים ושיעורי חשיפה.
  • מותגים המשתתפים בתכנית שיווק שותפים למעשה יכולים לצמצם משמעותית את הוצאות השיווק ולעיתים גם להוריד מעצמם את “ההתעסקות” עם שיווק בכלל. במילים אחרות, תכניות שיווק שותפים מאפשרות שיווק במיקור חוץ (Outsourcing) וכך להפחית בהוצאות של המותג על כוח האדם במחלקת שיווק.

זה מצב של Win Win לכולם. אף אחד לא יוצא מקופח. אבל קודם כל – מתחילים עם בניית האתר >>

מודלים של תשלום בתוכניות שיווק שותפים

עכשיו שהבנו פחות או יותר מה זה תוכניות שיווק שותפים אתם בטח שואלים את עצמכם רגע איזה מודלים של תשלום נהוגים בתוכניות כאלו, ובצדק.

ובכן, יש כמה מודלים מרכזיים של תשלום וכדאי להכיר אותם לעומק לפני שמתחילים.  זה אולי ישמע לכם בהתחלה קצת מסובך, אבל בפועל זה פשוט כל כך.

  1. תשלום על כל ליד – Pay Per Lead: במודל זה השותפים מקבלים את התשלום במידה והלקוח הגיע לאתר המותג והשלים פעולה רצויה, למשל: נרשם למועדון לקוחות של המותג, הצטרף לרשימת דיוור של המותג, הוריד תוכנה, השאיר פרטים אישיים וכו’. מודל תשלום זה דומה מאוד למודל התשלום על כל המרה בפרסום הממומן בגוגל אדס.

דוגמה לחברת שיווק שותפים שמודל התשלום שלה הוא PPL (תשלום על כל ליד) היא Shareasale.

2. תשלום על כל מכירה – Cost Per Saleאו :Pay Per Sale במודל תשלום זה השותף מקבל בדרך כלל אחוזים מכל מכירה שהלקוח השלים. כלומר, התשלום יועבר לשותף רק במידה והתבצעה רכישה בפועל. מודל זה מזכיר את ה-Cost Per Acquisition במערכת גוגל אדס.

דוגמה קלאסית לתכנית שיווק שותפים מסוג זה זו התכנית של אמזון, שכבר הזכרתי אותה. חברת אמזון מציעה לשותפים עד 10% מכל מכירה (שנחשב לרווח יפה מאוד) ושותפים רבים “נוהרים” לתכנית של אמזון מ-2 סיבות עיקריות. ראשית, מדובר בחברה העשירה ביותר כיום שפשוט לא מפסיקה למכור בכל רחבי העולם. לא משנה אם יש טייפונים, ציקלונים, הוריקנים, מגיפה עולמית, מלחמות – הקופה של אמזון דופקת $$. המשמעות של זה עבור השותפים היא רווח בטוח. שנית, התכנית של אמזון מאוד פשוטה וידידותית למשתמש. למעשה מומחי שיווק שותפים ממליצים לשותפים בתחילת דרכם להתנסות תחילה בתכנית של אמזון בשל קלות השימוש והסיכוי לרווח גדול ומיידי.

תשלום על כל קליק –Pay Per Click : במודל זה השותף מקבל תשלום על כל קליק שביצע הלקוח על המודעה או הקישור, שהעבירו אותו לעמוד המותג. זה המודל הכי פשוט עם סיכויי רווח גדולים מאוד, כי מספיק שהלקוח יקליק על המודעה או הקישור והשותף מקבל תשלום. אולם, מודל תשלום זה הוא לא כל כך ריווחי למותגים. המותגים מעדיפים לשלם על לקוח שביצע רכישה בפועל או ביצע אי אילו פעולות רצויות (השאיר פרטים אישיים, הצטרף לרשימת דיוור וכו’ – במטרה לשווק לו מוצרים/שירותים בשלב מאוחר יותר כמובן). עם זאת, מודל זה מייצר תנועה (Traffic) ערה לאתרי המותגים וזה גם יתרון חשוב. מודל תשלום זה הוא מהמוכרים ביותר מאחר שהוא מזוהה מאוד עם מודל התשלום לשותפים בתוכנית גוגל אדסנס (Google adsense), שבה המפרסם משלם על כל קליק של גולש על מודעתו.

בשביל כבוד צריך לעבוד

אז נכון, תכנית שיווק שותפים יכולה להיות הכנסה פסיבית נהדרת המאפשרת רווח גבוה וגמישות בשעות העבודה. אבל כפי שבטח ניחשתם אין מתנות חינם בחיים, בשביל כסף וכבוד צריך גם לעבוד. תחשבו על זה, מה הטעם לפרסם מודעה באתר שנמצא בעמוד התוצאות ה-10 בגוגל במילות מפתח מסוימות. אף אחד לא ממש מגיע לעמוד ה-10 של גוגל כאשר מחפשים משהו במנוע החיפוש והסיכוי לעשות מאתר כזה כסף הוא אפסי. וגם אין שום הגיון לפרסם בבלוג שאין לו עוקבים, בעמוד עסקי ברשת החברתית אם אין לו עוקבים או קהילה שהתגבשה סביב או בחנות מקוונת שאף אחד לא נכנס אליה או קונה ממנה.

כדי לעשות כסף מתכנית שיווק שותפים צריך נכס דיגיטלי מוצלח, וכדי שנכס דיגיטלי יהיה ריווחי צריך להשקיע. כך לדוגמה:

  • אם הנכס הדיגיטלי שלכם הוא אתר אינטרנט או חנות מקוונת, למשל, אז יש צורך להשקיע בקידום אתרים אורגני (SEO), כך שהאתר יופיע בעמודים הראשונים בגוגל (ועדיף עמוד הראשון, במקום הראשון ) במילות מפתח פופולריות, ושגולשים יגיעו לאתר או לחנות המקוונת. לסירוגין אפשר לקדם את האתר דרך פרסום ממומן, במערכת גוגל אדס (Google Ads).
  • אם הכנס הדיגיטלי שלכם הוא בלוג , למשל, גם כאן קידום אתרים יכול לעזור ביצירת תנועה אל הבלוג, אבל גם באזז וקמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות יכולים לעזור בגיבוש עוקבים וביצירת קהילה גדולה ונאמנה.

נקנח בטיפים שיכולים לעזור להטיס את הרווח מהנכס הדיגטלי שלכם למעלה

  • אפשר להשתמש במשפיענים כדי לקדם נכסים דיגיטליים, משפיענים שיש להם עמודים עסקיים פופולריים בפייסבוק או באינסטגרם או שיש להם רשימת דיוור גדולה ואיכותית כך שהם יכולים להביא הרבה תנועה לנכס הדיגיטלי שלכם.
  • כאשר אתם בוחרים תחום של מודעות/קישורים שיוצגו בנכס הדיגיטלי שלכם, זכרו לבחור תחום רלוונטי לנישה של הנכס הדיגיטלי שלכם. אין סיבה להציג מודעות/קישורים של מותגים בתחום התינוקות באתר המתרכז בנישה של חכות דייגים. כלומר, אפשר לעשות את זה, אבל הסיכוי לרווח הוא קטן מאוד כי הגולשים מחפשים מוצרי דייג, הם נכונים להוציא כסף על חכות דייג ואין להם כרגע עניין בחיתולים או במובייל משגע ככל שיהיה לתינוק.
  • כשותפים מומלץ מאוד לבחור בקידום מותגים שאתם אוהבים ומאמינים בהם. כאשר אנחנו עושים דברים שאנחנו מאמינים בהם המוטיבציה שלנו גבוהה יותר והעבודה לא מרגישה כמו עבודה אלא שליחות.
  • התחברו לרשת שיווק שותפים בעלות מבחר גדול של מותגים, והציגו מודעות/קישורים לכמה מותגים, כדי להגדיל את הסיכוי לרווחים גדולים יותר. אם בחרתם בתכנית שיווק שותפים של מותג אחד נסו לחבור למותגים שמשלמים הרבה על כל פעולה (רכישה, ליד וכו’).
  • שיקלו לשלב בנכס הדיגיטלי שלכם סקירת מוצרים/שירותים. רעיון זה יעיל באופן כללי אבל הוא מעולה לשותפים שכבר לא יודעים איך למלא את הנכס הדיגיטלי שלהם בתוכן חדש ומרענן. כמו כן, סקירת מוצרים/שירותים הופכת את בעל הנכס הדיגיטלי למעין מומחה ומחזקת את הקשר עם הגולשים. רק זכרו לסקור מוצרים/שירותים בנישה של הנכס ואל תתפזרו.
  • הקפידו לאסוף מיילים של גולשים ולקוחות ולייצר רשימת דיוור גדולה ונרחבת עד כמה שניתן, אם יש לכם את האפשרות הזו. ניוזלטרים הם אמצעי שיווק זול אך משתלם במיוחד, עם ROI משובח. תוכלו לשווק בקלות לנרשמים כל רעיון ומוצר.
  • השתמשו בכמה ערוצי פרסום ושיווק במקביל. גם קידום אתרים אורגני, גם פרסום ממומן, גם פרסום ברשימת דיוור גם דרך משפיענים וגם פרסום ברשתות חברתיות. עם הזמן תוכלו לראות איזה ערוץ הכי אפקטיבי עבורכם, ולרכז את מאמצי השיווק שלכם בערוצים המניבים ביותר.
  • רשימה של רשתות שיווק שותפים מוכרות:
    • Leadmin – רשת ישראלית נישתית.
    • סקינדו – רשת שיווק שותפים הכי פופולרית בישראל.
    • קליקבנק (Clickbank) – רשת בינלאומית ומבין המצליחות בעולם אם כי היא נישתית.
    • אמזון (Amazon) – רשת בינלאומית מרכזית שאינה מתרכזת בנישה מסוימת.
    • גוגל אדסנס (Google Adsense) – רשת שיווק השותפים הבינלאומית הגדולה בעולם.
    • איביי (eBuy) – רשת שיווק בינלאומית מוצלחת מאוד במגוון רחב של נישות.
    • ועוד.

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...