לוגו אלי סאסי

הנגשת אתרים: מה חייב לדעת ומהו תקן AA

תוכן עניינים

נגישות האתר חשובה לא רק כדי להבטיח שכל המשתמשים, כולל בעלי מוגבלויות,

יוכלו לגשת לאתר שלך ולהשתמש בו, אלא היא גם יכולה להיות כלי רב ערך לקידום אורגני. הנה כמה סיבות לכך:

דירוג משופר של מנועי החיפוש: מנועי חיפוש כמו גוגל נותנים עדיפות לאתרים קלים לשימוש ונגישים לכל המשתמשים. על ידי הטמעת תכונות נגישות כמו טקסט חלופי לתמונות וכותרות דפים תיאוריות, תוכל לשפר את קידום האתרים שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך לדירוג גבוה יותר בדפי תוצאות מנועי החיפוש.

מעורבות מוגברת של משתמשים: הפיכת האתר שלך לנגיש לכל המשתמשים פירושה שאתה מגיע לקהל רחב יותר, כולל אנשים עם מוגבלויות. על ידי הבטחת שכולם יוכלו להשתמש באתר שלך ולעסוק בו, תראה עלייה במעורבות המשתמש ובזמן השהייה באתר שלך, מה שיכול גם לשפר את הדירוג שלך במנועי החיפוש.

קידום חיובי מפה לאוזן: כאשר אנשים עם מוגבלויות מוצאים אתר קל לשימוש ונגיש, סביר יותר שהם ימליצו עליו לאחרים שעשויים ליהנות גם מתכונות הנגישות. זה יכול להוביל לקידום חיובי מפה לאוזן ולהגדלת התנועה האורגנית לאתר שלך.

בסך הכל, נגישות לאתר חשובה לא רק ליצירת סביבה מקוונת מכילה, אלא היא גם יכולה להיות כלי רב ערך לקידום אורגני. על ידי הטמעת תכונות נגישות, תוכל לשפר את הדירוג שלך במנועי החיפוש, להגביר את מעורבות המשתמשים ולעודד קידום חיובי מפה לאוזן.

נגישות אתרים מתייחסת לפרקטיקה של עיצוב ופיתוח אתרים באופן המבטיח לכל המשתמשים, לרבות בעלי מוגבלויות, לגשת לאתר ולהשתמש בו. מטרת הנגשת אתרים היא לוודא שכולם יוכלו ליצור אינטראקציה עם המידע והשירותים הניתנים באתר וליהנות מהם, ללא קשר ליכולותיו או מוגבלותיו.

תקן AA הוא סט של הנחיות ודרישות טכניות לנגישות אינטרנט שנוצרו על ידי יוזמת נגישות האינטרנט (WAI) של קונסורציום האינטרנט העולמי (W3C). תקן ה-AA הוא חלק מהנחיות הנגישות לתוכן אינטרנט (WCAG), שהן קבוצה מוכרת בכל העולם של הנחיות לנגישות אינטרנט.

תקן AA כולל מספר הנחיות וקריטריונים להצלחה שאתרים חייבים לעמוד בהם כדי להיחשב נגישים. חלק מהדרישות העיקריות כוללות:

מתן טקסט חלופי לתמונות ותוכן אחר שאינו טקסט
הבטחת שכל התוכן נתפס ומובן על ידי משתמשים בעלי יכולות שונות
שימוש בשפה ברורה ותמציתית והימנעות מז'רגון או מינוח מורכב
מתן כתוביות ותמלילים עבור תוכן אודיו ווידאו
מתן טפסים ושדות קלט נגישים
להבטיח שניתן לנווט באתר באמצעות מקלדת
הקפדה על התאמה של האתר לטכנולוגיות מסייעות כגון קוראי מסך ומגדילים.
על ידי עמידה בתקן AA ויישום הנחיות נגישות אלו, אתרי אינטרנט יכולים להבטיח שכל המשתמשים, ללא קשר ליכולותיהם או מוגבלויותיהם, יוכלו לגשת לאתר שלהם ולהשתמש בו. זה לא רק יוצר סביבה מקוונת מכילה יותר, אלא זה גם יכול לעזור לשפר את חווית המשתמש ולהגדיל את טווח ההגעה וההשפעה של האתר.

למד עוד על קידום בגוגל