לוגו אלי סאסי

חוק נגישות אתרים: ומה עושים בעת תביעה?

תוכן עניינים

חוק נגישות אתרי אינטרנט – מה הוא אומר?

חוק נגישות אתרים שאליו מתייחסים לרוב הוא חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) בארצות הברית.
ה-ADA הוא חוק פדרלי האוסר על אפליה של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים הציבוריים, כולל תעסוקה, חינוך, תחבורה וגישה למקומות ציבוריים ופרטיים.

בשנים האחרונות הולכת וגוברת תשומת הלב להנגשת אתרים ולתכנים דיגיטליים, ובתי משפט רבים קבעו שאתרים מכוסים במסגרת ה-ADA.

באופן ספציפי, כותרת III של ה-ADA דורשת שמקומות מגורים ציבוריים יספקו גישה שווה לאנשים עם מוגבלות, וזה פורש כך שיכלול אתרים המציעים סחורות או שירותים לציבור.

בעוד שה-ADA אינו מספק דרישות טכניות ספציפיות לנגישות אתרים, משרד המשפטים (DOJ) פרסם הנחיות הקובעות כי אתרים צריכים להיות נגישים לאנשים עם מוגבלות, והנחיות הנגישות לתוכן אינטרנט (WCAG) הפכו לתקן דה פקטו עבור נגישות האתר. ה-WCAG הם סדרה של קווים מנחים שפותחו על ידי World Wide Web Consortium (W3C) המתארים סטנדרטים טכניים להנגשת אתרים ותוכן דיגיטלי לאנשים עם מוגבלויות.

בעוד שציות ל-ADA ו-WCAG אינו נאכף כיום על ידי סוכנות רגולטורית פדרלית, הוגשו תביעות רבות נגד עסקים בגין אתרים בלתי נגישים, ובתי המשפט מצאו בדרך כלל לטובת התובעים. כתוצאה מכך, חשוב לעסקים ולארגונים לתעדף את נגישות האתר על מנת להימנע מאחריות משפטית ולהבטיח שלכל הפרטים תהיה גישה שווה לסחורות ולשירותים שלהם.

מה עושים אם מקבלים תביעות בנושא נגישות האתר שלי?

אם אתה מקבל טענות לגבי נגישות האתר שלך, חשוב להתייחס אליהן ברצינות ולהגיב בהקדם. אי טיפול בבעיות נגישות עלול להוביל לאחריות משפטית ולפגוע במוניטין של הארגון שלך.

הנה כמה צעדים שתוכל לנקוט:

השב לתביעה: אשר את קבלת התביעה והבטח לאדם שאתה לוקח את החששות שלו ברצינות. תודה להם על שהביאו את תשומת לבכם לנושא והודיעו להם שתחקור את הנושא.

בדוק את הנושא: בדוק את הנגישות של האתר שלך כדי לקבוע אם ישנם חסמים שמונעים מאנשים עם מוגבלות לגשת לתוכן. אתה יכול לבצע ביקורת נגישות באמצעות כלים אוטומטיים או בדיקות ידניות כדי לזהות את הבעיות הספציפיות.

פתח תוכנית לטיפול בבעיות: לאחר שזיהית את בעיות הנגישות, פתח תוכנית לתיקון אותן. תעדוף את הנושאים הקריטיים ביותר וצור ציר זמן לטיפול בהם. הקפד לערב את צוות פיתוח האתר או הספק שלך בתהליך כדי להבטיח שהשינויים מיושמים כראוי.

העבר את התוכנית שלך: תן לאדם שהגיש את התביעה לדעת אילו צעדים אתה נוקט כדי לטפל בבעיות הנגישות. העבר את התוכנית שלך לצוות פיתוח האתר שלך או לספק, ודאג לעדכן את כל בעלי העניין על ההתקדמות שלך.

מעקב: לאחר שביצעת את השינויים הדרושים באתר האינטרנט שלך, פנה לאדם שהגיש את התביעה כדי ליידע אותם שנקטת פעולה כדי לטפל בבעיה. עודד אותם לספק משוב על השינויים ולהמשיך לעקוב אחר הנגישות של האתר שלך כדי להבטיח ציות מתמשך להנחיות הנגישות.

זכרו, נגישות היא תהליך מתמשך, וחשוב לבדוק ולעדכן באופן שוטף את האתר שלכם כדי לוודא שהוא נשאר נגיש לאנשים עם מוגבלויות.

# המידע במאמר זה ובכלל באתר זה אינו משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי. יש להתייעץ עם עורך דין מוסמך בעניין ואין להסתמך על הכתוב כאן.