בנייה וקידום אתרים – מה חשוב לדעת?

אתר שמותאם מראש ל-SEO? יש חיה כזאת!

לא פעם יוצא לי לפגוש בלקוחות עם אתרים שקידום SEO זה מהם והלאה. המבנה ההיררכי של האתר, סדר העמודים, התוכן, האופטימיזציה וחווית המשתמש – כולם פשוט מצריכים “סדר פסח” ודיגום מוחלט.

מדהים אותי בכל פעם מחדש לראות כיצד מספר שינויים קלים עושים את כל ההבדל ומתבטאים בשיפורים דרמטיים בתוצאות החיפוש. מבחינת הלקוחות מדובר בנס! קוסם של SEO!  ומבחינתי? מדובר פשוט בעבודה נכונה ושמירה על עקביות יום אחר יום, חודש אחר חודש.

כיצד האתרים אצלי עוברים התאמה מראש?

אתרים שנבנים מראש מתוך ראיית עולם SEOית נהנים מקידום מהיר יותר בתוצאות החיפוש. אם נחשוב על זה לרגע, אתר שנבנה ללא חשיבה מקדימה של קידום אורגני הוא אתר שצריך להוכיח את עצמו בשנית מול מנועי החיפוש, ותנו לי להגיד לכם כך – מנועי החיפוש הם לא דבר סלחן במיוחד.

לעומת זאת, אתר שעלה לאוויר כשהוא כבר מותאם באופן האופטימילי ביותר למנועי החיפוש, משיג תוצאות מהירות (ולפעמים אפילו מידיות!) ועתה חובת ההוכחה שלו עבור גוגל, בינג ויתר החברים היא פחות דרמטית.

בין השירותים שאני מעניק כחברת SEO, אני גם מציע שירותי בניה וקידום אתרים שמותאמים מראש למנועי החיפוש. במסגרת התהליך, אני מקפיד על אפיון המתבסס על מחקר הפעילות העסקית של הלקוח/ה, ביצוע חקר מילות מפתח מקדים להקמת העמודים וביסוס ההירריכה המתאימה ביותר ועריכת חקר מתחרים על-פי אתרים שמקודמים היטב ברשת.

את המסקנות שלי ניתן לראות בתוך האתרים עצמם הכוללים:

היררכיה נכונה

להיררכיה יש השפעה אדירה על האופן שבו האתר מקודם בתוצאות החיפוש. דפי האתר שנבנים עבור הלקוח עוברים התאמה מלאה כשדף הבית מקדם את מילת המפתח המרכזית של העסק, דפי הקטגוריה מקדמים את הביטויים המשניים החשובים ביותר, תתי הקטגוריות מקדמים ביטויים בעלי חשיבות פחותה יותר וכן הלאה.

בטרם בניית האתר ואיפיונו, ניגש קודם לשיחת היכרות מעמיקה במהלכה אכיר את החברה שלכם ואבין את מטרותיה העסקיות. לאחר מכן, אגבש מחקר מילות מפתח בו נדרג את המילים החשובות ביותר ונתאים אותן לכל אחד מן הדפים.

תוכן SEO איכותי

לאחר שגיבשנו מחקר מילות מפתח ולאחר שהבנו מה הם העמודים הראשיים שצריכים לקום באתר, נעבור לשלב התוכן! במסגרת התהליך הזה, נקפיד על ייצור תוכן שמצד אחד מתאים למנועי החיפוש ועבר אופטימיזציה מלאה, ומצד שני מדבר אל הגולשים ומספק להם מלל אינפורמטיבי ומסקרן, כזה שמניע לפעולה. גוגל לא פראיירים והם יודעים להחליט אם תוכן הוא רלוונטי או לא.

התוכן נכתב מראש באופן כזה שישאיר את הגולשים זמן רב באתר, יעביר אותם בעזרת קישורים פנימיים לעמודים רלוונטיים נוספים ויניע אותם לגלול מטה באתר ולבצע אינטראקציה. גוגל מודדת את המדדים הללו ומדרגת את האתר בהתאם.

בנוסף לכך, התוכן שעבר מראש אופטימיזציה, יחסוך לנו הרבה עבודה בהמשך ויאפשר לנו להשיג תוצאות מהירות באופן יחסי בתוצאות החיפוש.

עיצוב ידידותי וממיר שמתאים לעסק

לחוויית המשתמש יש say מאוד חזק בכל מה שנוגע לקידום ה-SEO. ברגע שבו נקפיד על עיצוב שמתאים לרוח העסק ומספק חווית משתמש נוחה ונעימה לעין, הגולשים שלנו יבזבזו זמן רב יותר בתוכו וכך יוכיחו לגוגל שמדובר בנכס דיגיטלי חשוב ורלוונטי.

אך עיצוב ידידותי הוא לא מספיק וחשוב לזכור שהאתר לא רק מיועד לקבלת תנועה מגולשים, אלא גם ואף בעיקר – לצורך הפיכתם ללקוחות בפועל. לשם כך, נקפיד על עיצוב מזמין ויפה שכולל בתוכו טפסי צור קשר במקומות גלויים לעין, אך כאלו שלא פוגמים בחוויה ולא מרגישים כאילו “דוחפים להם את המוצר בפנים”.

עוד בנושא קידום אורגני >>

מהירות טעינה

כחלק מבניית האתר, נקפיד על ביצוע אופטימיזציה מותאמת מראש שתסייע לאתר ליהנות מזמני טעינה זריזים ומהירים. הסיבה לכך היא קודם כל חווית משתמש טובה יותר עבור הגולשים ושנית כל – מהירות האתר היא חלק מן הקריטריונים הידועים של גוגל ועל-פיהם היא קובעת איכות ודירוג.

כחלק מן האופטימיזציה נבנה את האתר על וורדפרס, מערכת מעולה לבניית אתרים שזוכה לחיבה גדולה גם מצד על-ידי גוגל, ונקפיד לבסס אותו על מינימום תוספים שיבטיחו זמני טעינה מצוינים. בנוסף, כל תמונה שתעלה, תעבור אופטימיזציה וכיווץ גודל, דבר המשפיע באופן מהותי על מהירות האתר.

תעודת אבטחה SSL

לא פעם מגיעים אלי אתרים שאינם בעלי תעודת אבטחה SSL. לטעמי זהו בזבוז זמן מוחלט של נושא קידום האתר שכן מדובר בקריטריון איכות מובהק של גוגל.  רגע מה זה SSL? בפשטות, מדובר תעודה שמאפשרת לאתר להיות בפרוטוקול מאובטח. אנו מצידנו נראה זאת בתור קידומת https וסימן של מנעול.

בשנים האחרונות, החלה גוגל לקדם את נושא אבטחת האתרים וזאת מתוך דאגה לשלומם של הגולשים. לכן, במסגרת בניית האתר נדאג לרכוש תעודת SSL ללא עלות נוספת ולהתקין אותה מן הרגע הראשון שבו האתר באוויר.

SEO טכני

מה אתר שווה בלי שדאגו לעבודת SEO ראשונית מאחורי הקלעים?

לכן אני מקפיד על הכנה טכנית מקיפה לקידום האתר עם התקנת תוסף יואסט SEO וסנכרונו המלא עם האתר, העלאת קובץ robots.txt שמסביר למנועי החיפוש אילו דפים לסרוק ואילו לא (למשל דפים של גישת אדמין) והעלאת מפת XML המסייעת למנוע החיפוש להבין את מבנה האתר והדפים הקיימים בו.

במקרים שבהם תבחרו לקחת את החבילה הכוללת הקמת אתר יחד עם קידומו לאורך השנה, אדאג גם להכין את כל הנכסים הנדרשים להתחלת פרויקט קידום אורגני דוגמת: Google Search Console, הלא הוא כלי מנהלי האתרים של גוגל, ו-Google Analytics – הכלי של גוגל לניתוח פעילות המשתמשים באתר.

הטמעת פיקסלים חשובים

כחלק מן החבילה הכוללת לבניית אתר וקידומו, אדאג גם להטמיע את כל המערכות החשובות ביותר לקראת קידום ממומן וקידום בפייסבוק.

באתר תוטמע מערכת Google Tag Manager שמאפשרת “להזריק” לאתר מגוון רחב של קודי המרה ופיקסלים חשובים, ללא צורך במתכנת וללא צורך בקוד נוסף. לאחר הטמעת מערכת התג מנג’ר, יוטמעו באתר קודי המרה של Google Ads – המערכת של פרסום הקמפיינים הממומנים בגוגל וקודי המרה של חשבון המודעות של פייסבוק.

מה יוצא לכם בשורה התחתונה?

קידום אתרים הוא תחום מאתגר ונקודת הפתיחה בהחלט יכולה לקבוע את כל ההבדל אל מול המתחרים שלכם.

אתר לעסק שמבוסס כבר משלב אפיונו על אסטרטגיית SEO, הוא מתכון לנכס דיגיטלי מעולה שצובר מיקומים, מכניס תנועה חדשה וממיר אותה ללקוחות משלמים.

בין שתחליטו להמשיך לשלב הקידום ובין שתרצו הקמת אתר בלבד, המוצר שתקבלו יהיה מותאם באופן האופטימלי ביותר למנועי החיפוש, דבר שיאפשר לנכס להתחיל לצבור כוח קידומי כבר מן הרגע הראשון שבו הוא עלה לאוויר.

נוסף להתאמה טכנית ויצירה מבנה היררכי בריא ונהיר למנועי החיפוש, האתר יכלול תכנים שיווקיים ואינפורמטיביים, עיצוב מעולה שמבין חווית משתמש ומוטיבים שמניעים גולשים לפעולה.

לא בטוחים מאיפה להתחיל? דברו איתי

שמי אלי סאסי, ואני מקדם אתרים משנת 2010 ועד היום. אשמח לספק לכם ייעוץ SEO ראשוני על חשבון הבית. התקשרו או השאירו פניה ואחזור אליכם בהקדם האפשרי.

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...