לוגו אלי סאסי

איך בוחרים מקדם אתרים?

תוכן עניינים

שירות קידום אתרים אורגני בגוגל נעשה על ידי מומחה לקידום אתרים, בקיצור, מקדם אתרים. בישראל קיימים עשרות מקדמי אתרים, חלקם מקצועיים וחלקם פחות. וכן, יש גם חובבנים, לצערי. בגלל כמות מקדמי האתרים בישראל, באיזה שהוא שלב, העסקים בישראל נשארים מאוד מבולבלים – במי הכי כדאי לבחור? זוהי השאלה הנפוצה והקשה ביותר. בפוסט זה, אלי סאסי, עושה לכם סדר.

מהו מקדם אתרים – מה זה אומר?

מקדם אתרים הינו איש מקצוע המתמחה באספקת שירותי קידום אורגני לעסקים ובעלי אתרים. מקדם האתרים הינו אדם שלמד במכללה (או באינטרנט) את יסודות העבודה, ואת מנוע החיפוש. ברוב המקרים, למקדמי האתרים בישראל יש תעודת הכשרה שמעניקה להם ידע לעבוד בתחום. מקדם אתרים אחראי על מספר פעולות אופטימיזציה במטרה לשנות את דירוגי האתר הנוכחיים. במילים אחרות, מקדם אתרים אחראי על דירוגי האתר בגוגל ומשפר אותם במידת הנדרש.

מקדם אתרים ישפר את דירוגי האתר על ידי ביצוע מספר פעולות שהוגדרו מראש. לדוגמא: יצירת קישורים, אופטימיזציה ברמת האתר, כתיבת תכנים באופן שוטף, בניית אסטרטגיה, ועוד הרבה. שירות קידום אתרים אורגני מסופק לעסקים ללא התחייבות, אין דרך להתחייב על תוצאות בגוגל. אם זאת, ברוב המקרים, התוצאות מדברות בעד עצמן, לאחר כ־6 חודשים דירוגי האתר ישתפרו. אתם משלמים על תוצאות, אם זאת, בפועל, אתם משלמים על עבודתו של מקדם אתרים אורגני.

https://youtu.be/dnBNaB9legA

מהם שירותיו של מקדם אתרים?

שירות קידום אתרים אורגני בגוגל בא לתת לכם תוצאות, עבודה, ולידים חמים מדפי האתר. אם זאת, שירותיו לא נגמרים כאן בכלל. שירותיו המקצועיים יסופקו במסגרת השירותים של גוגל – ממומן ואורגני. צריכים קצת יותר מהמקדם? הכירו את כלל השירותים של מקדם האתרים:

  1. קידום אתרים בגוגל – מקדם אתרים מספק את כלל החבילה לעסקים – קידום אורגני בגוגל. קידום אתרים אורגני בא לתת מענה לעסקים שמעוניינים להתברג לתוצאות הראשונות. על ידי מספר משימות ותהליכים, מקדם האתרים יוכל לגרום לאתר שלכם להופיע למעלה. לדוגמא: על ידי כתיבת תכנים לאתר, ביצוע אופטימיזציה מלאה, קישורים, ועוד הרבה.
  2. ניהול מוניטין בגוגל – התוצאות על שמכם מלוכלכות מדי? גורמות לנזק? שירות ניהול מוניטין בגוגל בא לתת מענה ולנקות את הדף הראשון מהכתבות השליליות. על ידי יצירת כתבות חיוביות וקידומם מקדם האתרים יוכל לנקות את השם שלכם בגוגל. ברוב המקרים, ההתחייבות הינה לעמוד הראשון בלבד. השירות הינו חד פעמי והמחיר מותאם על פי כמות הכתבות השליליות, איכות האתרים, ומדדים נוספים. שירות זה נועד להציג כתבות חיוביות ולדחוק את הכתבות השליליות על פני העמוד השני והשלישי.
  3. ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל – לא כל מקדמי האתרים מספקים את השירות הנ"ל. אם זאת, כמות די גדולה של מקדמי אתרים מציעים שירותי ניהול קמפיינים בגוגל. שירות ניהול קמפיינים בגוגל הינו שירות שנועד לתת לכם עבודה לטווח הקצר, המיידי. ניתן לשלב את השירות עם שירות הקידום האורגני לקבלת תוצאות טובות יותר. התוצאה מושלמת.
  4. רכישת קישורים – מקדם אתרים עם שם בתעשייה, לרוב, יספק גם שירותי קניית קישורים לבעלי אתרים, בעלי עסקים, ומקדמי אתרים. ברוב המקרים, השירות יילקח מהתשתית הקיימת שנמצאת בבעלותו של מקדם האתרים. זהו שירות נוסף שניתן לכל אחד. לרוב, השירות יתומחר בין 150-350₪ לכל קישור.
  5. שירותים נוספים למקדמי אתרים – בנוסף לשירותים שציינתי, ישנם שירותים נוספים. חלק מהשירותים מותאמים למקדמי אתרים אחרים, וחלקם לבעלי אתרים ועסקים. לדוגמא: שירותי ייעוץ אחד על אחד, שירותי תכנות (מקדמי אתרים עם רקע בתכנות), עיצוב, ועוד.

חשוב לדעת: לא כל מקדמי האתרים תומכים ב־5 השירותים שציינתי. אם זאת, בישראל, ישנם הרבה מקדמי אתרים שמספקים את מרבית מהשירותים שפירטתי. מקדם אתרים שמספק קצת יותר משירותי קידום אורגני, יהיה בחירה מצוינת. אם זאת, זה רק בונוס ללקוח.

מה תפקידו של מקדם אתרים בגוגל – מהם יתרונותיו?

מקדם אתרים בגוגל מספק שירותי קידום אתרים אורגני, ללקוחותיו, ולמקדמי אתרים אחרים. תפקידו העיקרי היא לשפר את מיקומי האתר בגוגל, להביא תוצאות משמעותיות, ולשפר את ההמרות. במילים אחרות, לשפר את הקיים, לחזק את האתר בנקודות שבהם הוא הכי חלש. התפקיד דורש יצירתיות, ניסיון בתחום הקידום האורגני, שיתופי פעולה, והרבה זיעה ודם.

לפני בחירת מקדם האתרים, כדאי להבין מהם יתרונותיו. הנה מספר יתרונות עיקריים:

  • שיפור יחס המרה (CRO) – יחס המרה הינו מדד שמשווה בין כמות הביקורים באתר לבין כמות הפעולות שהגולשים ביצעו. לדוגמא: רכישת מוצר, השארת פרטים, הרשמה, ועוד. באמצעות מספר פעולות מקדם האתרים יכול לשפר את יחס ההמרה בצורה משמעותית.
  • הגדלה משמעותית של התנועה לאתר – על ידי פעולות קידום אורגני מקדם האתרים יוכל להביא תנועה נוספת לאתר, לשפר את התנועה הקיימת, ולהגדיל את התנועה לאתר בצורה די משמעותית. לדוגמא: לפני הקידום, אם האתר מכיל 3,000 כניסות חודשיות מקדם האתרים יוכל להגדיל את כמות הכניסות ל־6,000-10,000 כניסות בחודש.
  • שיפור משמעותי של שיעור הקליקים (CTR) – שיעור הקליקים הינו מדד שנועד למדוד בין כמות החשיפה לבין כמות הקליקים, ההקלקות בקמפיין ממומן או אורגני. מדד זה כביל גם בקידום אורגני וגם בקידום ממומן (PPC). באמצעות שינוי תגיות המטה נוכל לשפר את שיעור הקליקים הנוכחי. שינוי של הכותרת ותיאור המטה יהפכו את הזירה באופן משמעותי.
  • שיפור בדירוגי ומיקומי האתר בגוגל – תפקידו העיקרי של מקדם אתרים היא לשפר את דירוגי האתר בתוצאות האורגניות. בנוסף לכך, מקדם האתרים אחראי גם לקידום של מילות מפתח נוספות, כאלה שלא נכללו מעולם. שיפור במיקומי האתר נעשה לרוב על ידי הזרמת תכנים, יצירת פרופיל קישורים חזק, אופטימיזציה, ותהליכים נוספים.

תפקידו של מקדם אתרים היא למצות את כל הפוטנציאל הטמון באתר, החל משיפור דירוגים קיימים, הוספה מילות מפתח רלוונטיות לעמוד הראשון, שיפור חווית המשתמש, המרות, ועוד הרבה. בקיצור, תפקידו היא להביא לכם הרבה יותר עבודה, לספק תועלת בפרויקט, ולהגדיל את המכירות.

איך בוחרים מקדם אתרים – התשובה הטובה ביותר

לפני הבחירה, קיימת התלבטות, מה בעצם עדיף? מקדם אתרים פרילנס או חברה בע"מ? חברת קידום אתרים אורגני תספק לכם שירות מצוין עם תוצאות. אם זאת, היחס האישי והשירות יהיו שונים לגמרי מבחירה של מקדם אתרים פרילנס. מקדם אתרים פרילנס יספק לכם עבודה דומה, אם זאת, יעניק לכם שירות אישי ועממי, יחס אישי אמיתי, ודיבור בגבוה העיניים. זה הזמן לבחור באופציה הטובה ביותר עבורכם. ההמלצה שלי: מקדם אתרים פרילנס או עצמאי.

אז איך בוחרים מקדם אתרים בצורה הנכונה ביותר? הנה מספר פרמטרים חשובים:

  • תוצאות מוכחות בשטח (הוכחות חותכות בלי תירוצים) – כל בנאדם שקרא קצת על קידום אתרים אורגני מתיימר להיות מקדם אתרים מקצועי. אם זאת, במבחן המציאות, הוא פשוט חובבן. לכן, בעת בחירת מקדם אתרים, כדאי לבחון מהם תוצאותיו בשטח? כמה באמת הוא יודע להביא תוצאות בזירה תחרותית או בינונית, בלי תירוצים. התוצאות משקפות את טיב עבודתו, את מידת ההצלחות, ואת הכרת התחום. כדאי ומומלץ לבחור במקדם אתרים שקידם קצת יותר מ־10 לקוחות. בכל זאת, לא נרצה לבחור במקדם מתחיל או חובבן.
  • וותק וניסיון מקצועי בתחום קידום אתרים – לעומת תחומים אחרים, בתחום קידום אתרים אורגני הוותק, שנות הניסיון, וההתמקצעות בתחום היא חשובה מאוד. ככל שלמקדם האתרים יש יותר ניסיון, הסיכויים שלכם להיות בעמוד הראשון יהיו גדולים הרבה יותר. במבחן התוצאה, בתחום קידום אתרים, הניסיון בשטח מהווה חשיבות רבה לפרויקט.
  • המלצות ״כמה המקדם מוערך בפני לקוחותיו״ – המלצות וחוות דעת מספקות לנו תשובה חד משמעית – כמה המקדם מוערך בפני לקוחותיו. באמצעות בדיקת ההמלצות נוכל לקבל תמונה מדויקת יותר אודות טיב השירות, איכות העבודה, התוצאות שהוא מביא, והאמינות. כמו בכל תחום, בדיקת חוות הדעת הינו הפרמטר המוביל בבחירת שירות, מוצר, או אדם.
  • ידע מקצועי בתחום – בסופו של דבר, גוגל זה לא שירות שבו למקדם האתרים יש שליטה ייעודית. לכן, לעומת תחומים אחרים, מקדם אתרים חייב להחזיק בידע מקצועי גדול, בניסיון רב, ובהרבה מחקרים ובדיקות. בסופו של עניין, עם גוגל, שום דבר לא וודאי או ידוע מראש.
  • מחירים ראליים והוגנים – ״שיטת מצליח״ הינה שיטה שהחובבנים משתמשים בה הרבה. לכן, כדאי ומומלץ לבדוק מספר הצעות מחיר לפני קבלת ההחלטה, בדקו כמה באמת יעלה לכם לקדם את האתר. מחיר קידום אתרים מתומחר על ידי כמות התחרות, מילות המפתח לקידום, ומדדים נוספים שעשויים להשתנות. מחיר זול לקידום אורגני יעיד על מקדם חובבן, לא מנוסה, או פשוט נוכל אמיתי. לכן, בצעו את מחקר המחירים הטוב ביותר, קבלו הצעה מ־3 מקדמי אתרים בכירים, ובחרו בהצעה הטובה ביותר. זוהי ההמלצה הטובה ביותר שלי.

שימו לב: מקדם אתרים אמין ואיכותי יספק תוצאות, יראה לכם את האמת (שקיפות), יגיע עם הרבה ניסיון וידע מקצועי, ואליו יהיו עשרות המלצות חיוביות. כך תדעו שבחרתם בפרטנר הטוב ביותר. בחירת מקדם אתרים או מומחה לקידום אתרים נעשית על ידי בחינה של 5 הפרמטרים שציינתי.

אולי תרצו לקרוא גם על: