מטרת קידום אתרים לעורכי דין היא פשוטה למדי – הגדלת כמות הלקוחות המגיעים לפירמת עורכי הדין והגדלת היקף ההכנסות לקופת הפירמה. כמו קידום אתרים עבור עסקים מתחומים אחרים, גם קידום אתרים לעורכי דין מבוסס על טכניקות SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) מוכחות להעלאת דרוג אתר האינטרנט של הפירמה לראש תוצאות החיפוש במנוע החיפוש הפופולרי בעולם – גוגל. עם זאת, יש גם שוני בין קידום עורכי דין לבין קידום עסקים אחרים, הבדל עליו ארחיב בהמשך.
אבל רגע לפני שנצלול לייחודיות הטמונה במלאכת קידום אתרי עורכי דין, בואו נבין קודם מדוע פירמות ומשרדי עורכי דין צריכים להשקיע בקידום אתרים, יהא זה קידום אורגני לעורכי דין או יהא קידום ממומן?
מדוע קידום אתרים לעורכי דין הוא בבחינת הכרח?
ובכן, יש לא מעט סיבות טובות אשר בעטיין קידום עורכי דין באינטרנט הוא הכרחי, ומאחר שאני איש של נתונים, עובדות ומספרים, אחלוק עמכם כמה נתונים מעניינים, שיכולים לשפוך אור ולהבהיר מדוע קידום אתרים לעורכי דין הוא חיוני:
בישראל התחום המשפטי הוא אולטרה-תחרותי. כאן אצלנו בארץ, 1 מכל 128 אנשים הוא עורך דין. מה שהופך את ישראל לשיאנית עולמית במספר עורכי דין פר נפש. לצורך השוואה, בגרמניה 1 מכל 600 תושבים הוא עורך דין, ובאנגליה 1 מכל 400 תושבים הוא עורך דין.
על פי ניתוח של Accuranker אנחנו בישראל ממש לא לבד. גם כאשר מנתחים חיפושים מקומיים במנועי חיפוש בארצות הברית המסקנות הן ברורות: הנישות התחרותיות ביותר הן שירותים משפטיים, ביוטי ואסתטיקה וענף הנדל"ן, ועל פי כל המומחים זה אתגר של ממש להתבלט בתחומים אלו אונליין. יתרה מכך, כאשר מדובר על קידום אתרים ממומן, המחיר לכל קליק בתחום המשפטי הוא גבוה מאוד, בוודאי אם מעוניינים שהמודעות הממומנות יחשפו בראש התוצאות בעמוד הראשון של גוגל בחלק העליון של עמוד התוצאות. כך שאם משלבים קידום אתרים אורגני לעורכי דין לצד קידום ממומן (מה שמומלץ כי זה תורם להגדלת החשיפה של פירמת עורכי הדין), חשוב לבחור מקדם אתרים הבקיא בקידום ממומן עבור משרדי עורכי דין, כזה שיודע לבחור את מילות המפתח המתאימות והפחות יקרות, שיודע ליצור דפי נחיתה ממירים ובעל ניסיון וידע טכני בהקמה ותפעול של קמפיינים ממומנים בגוגל, אחרת משרד עורכי הדין ישלם הון עתק על כל קליק וההחזר על ההשקעה (ROI) יהיה מאכזב עד לא כדאיי בעליל. והדבר נכון גם לגבי קידום אתרים אורגני לעורכי דין, מכיוון שהתחרות גבוהה וגם איכות המתחרים, חשוב לבחור מקדם אתרים שיודע לברור את מילות המפתח הנכונות, לבנות מערך קישורים איכותי ולשלב תוכן מעניין ורלוונטי