לוגו אלי סאסי

מה זה cache? ואיזה פלאגינים מומלצים בוורדפרס?

מה תמצאו במאמר זה?

באופן כללי, מטמון הוא רכיב המאחסן נתונים כך שבקשות עתידיות לנתונים אלו ניתנות להגשה מהר יותר. זיכרון מטמון הוא סוג של זיכרון מהיר שמחשב או מכשיר אחר יכולים להשתמש בו כדי לאחסן נתונים שנגישים אליהם לעתים קרובות, כך שניתן יהיה לאחזר אותם במהירות בעת הצורך.

בהקשר של וורדפרס, מטמון מתייחס לתהליך של אחסון דפי אינטרנט דינמיים בצורה סטטית כך שניתן יהיה להגיש אותם מהר יותר למשתמשים. זה יכול להיות שימושי במיוחד עבור אתרים שמקבלים נפח תנועה גבוה, מכיוון שהוא יכול לעזור להפחית את עומס השרת ולשפר את זמני הטעינה של הדפים.

ישנם מספר סוגים של מטמון שניתן להשתמש בהם בוורדפרס, כולל:

מטמון אובייקטים: מטמון מסוג זה מאחסן בזיכרון תוצאות שאילתת מסד נתונים, כמו גם אובייקטים אחרים המשמשים את וורדפרס, כך שניתן יהיה לאחזר אותם מהר יותר. ניתן להשתמש בשמירת אובייקטים בשילוב עם מנגנוני מטמון אחרים כדי לשפר עוד יותר את זמני טעינת הדפים.

מטמון עמודים: מטמון מסוג זה מאחסן דפי אינטרנט שלמים בזיכרון או בדיסק, כך שניתן יהיה להגיש אותם למשתמשים מהר יותר. שמירה במטמון של עמודים יעילה במיוחד עבור אתרים בעלי תוכן סטטי רב, שכן ניתן להגיש את הדפים המאוחסנים ישירות ללא צורך בעיבוד נוסף.

מטמון דפדפן: סוג זה של מטמון משמש לאחסון קבצים כגון תמונות, JavaScript ו-CSS במכשיר של משתמש, כך שלא יהיה צורך להוריד אותם שוב בביקורים הבאים באתר. זה יכול לעזור להפחית את זמני הטעינה של הדפים ולשפר את חווית המשתמש.

ישנם תוספי וורדפרס רבים שיכולים לעזור בשמירה במטמון ולשפר את הביצועים של אתר אינטרנט. להלן מספר אפשרויות פופולריות:

WP Fastest Cache: תוסף זה קל לשימוש ויש לו תהליך הגדרה פשוט. הוא מציע אפשרויות גם לשמירה במטמון של דפים וגם של דפדפן, ויכול גם לצמצם קובצי HTML ו-CSS כדי לשפר עוד יותר את זמני הטעינה של הדפים.

W3 Total Cache: זהו תוסף מטמון מתקדם יותר המציע מגוון רחב של אפשרויות אופטימיזציה. הוא כולל תמיכה בשמירת מטמון של דפדפן, שמירה במטמון של דפים ושמירה במטמון של אובייקטים, כמו גם אפשרויות לקטנה ושילוב CDN.

WP Super Cache: תוסף זה נועד ליצור קבצי HTML סטטיים מאתרי וורדפרס דינמיים, אשר לאחר מכן ניתן להגיש למשתמשים במהירות רבה יותר. זה כולל גם אפשרויות לאחסון במטמון של דפדפן ודחיסת gzip.

מאפשר מטמון: תוסף מטמון קל זה מתמקד באספקת קובצי HTML סטטיים למשתמשים, עם אפשרויות גם לאחסון מטמון של עמודים וגם של דפדפן. הוא כולל גם תכונה להגדרה ואספקה של תמונות WebP עבור דפדפנים שתומכים בה.

Comet Cache: ידוע בעבר בשם ZenCache, תוסף זה מציע אפשרויות אחסון במטמון אוטומטיות וידניות כאחד, עם תמיכה הן באחסון העמוד והן בדפדפן. הוא כולל מספר אפשרויות התאמה אישית, כולל היכולת לא לכלול דפים ספציפיים או סוכני משתמש מאחסון במטמון.

לכל התוספים הללו יש גרסאות חינמיות ובתשלום עם תכונות נוספות.
חשוב לציין שהתוסף המטמון הטוב ביותר עבור אתר אינטרנט ספציפי עשוי להיות תלוי בגורמים כגון תעבורת האתר, תצורת האירוח וצרכי האתר הבודדים.

רגע רגע, אהבתם את המאמר? תמשיכו למאמר הבא: