לוגו אלי סאסי

מה זה Above The Fold [ATF]?

מה תמצאו במאמר זה?

מה זה Above The Fold [ATF]?

Above The Fold (ATF) מתייחס לתוכן בדף אינטרנט הנראה מיד למשתמשים ללא צורך לגלול מטה.

תוכן זה ממוקם בדרך כלל בחלק העליון של הדף ונחשב לאזור החשוב ביותר של דף אינטרנט מכיוון שהוא הדבר הראשון שמשתמשים רואים כשהם מבקרים באתר.

ATF הוא סופר קריטי בקידום אתרים אורגני מכיוון שמנועי חיפוש כמו גוגל שמים דגש רב על חווית המשתמש.

הם רוצים לספק את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והשימושיות ביותר למשתמשים שלהם, ותוכן ה-ATF הוא גורם חשוב בקביעת הרלוונטיות והשימושיות של דף אינטרנט.

מנועי חיפוש משתמשים באלגוריתמים שלוקחים בחשבון גורמים שונים בדף ומחוץ לדף כדי לקבוע את הדירוג של דף אינטרנט בתוצאות החיפוש.

אחד הגורמים הללו הוא חווית המשתמש, הכוללת דברים כמו זמן טעינת עמודים, היענות לנייד ותוכן ה-ATF.

קיום תוכן רלוונטי ומרתק בחלק העליון והקבוע יכול להגביר את הסבירות שמשתמשים יישארו בדף זמן רב יותר, יעסקו בתוכן ובסופו של דבר יבצעו פעולה, כגון ביצוע רכישה או מילוי טופס.

זה, בתורו, יכול לשפר את מדדי המעורבות של הדף, כגון זמן בדף ושיעור יציאה מדף כניסה, שהם אינדיקטורים חשובים לרלוונטיות ולשימושיות של דף אינטרנט.

לכן, חשוב לבעלי אתרים ולאנשי מקצוע בתחום ה-SEO להבטיח שתוכן ה-ATF בדפי האינטרנט שלהם מותאם הן למשתמשים והן למנועי החיפוש. זה יכול לכלול שימוש בכותרות שמושכות תשומת לב, הודעות ברורות ותמציתיות, תמונות באיכות גבוהה וקריאות בולטות לפעולה.

להלן טבלה המשווה את היתרונות של תוכן בחלק העליון והתחתון של העמוד מבחינת SEO:

 

היתרונות תוכן בחלק העליון של העמוד תוכן בחלק התחתון של העמוד
חוויית משתמש טובה יותר עוזר למשתמשים למצוא מה שהם מחפשים במהירות ולכן מקדם את ההתמדה באתר ומפחית את יחס הנפילות יכול לספק מידע נוסף שאינו חיוני למטרת העמוד
נראות גבוהה יותר תוכן בחלק העליון יותר נגיש למשתמשים ולכן יש יותר סיכוי שהם יסתכלו עליו, יפעילו עליו פעולות ויחליפו אותו עם אחרים תוכן בחלק התחתון פחות נראה למשתמשים, אך עדיין יכול להיות מותאם לצורך SEO עם תצוגה נכונה וכותרות מתאימות
צבירת קליקים מועילה יותר תוכן בחלק העליון יכול לכלול קריאות לפעולה ברורות וכותרות משכנות המעודדות את המשתמשים להקליק ולעבור לעמודים אחרים באתר תוכן בחלק התחתון יכול לספק מידע מפורט יותר שיכול לשכנע את המשתמשים לקלוק על לינקים

רגע רגע, אהבתם את המאמר? תמשיכו למאמר הבא: