301 ו- 302 – למה הם משמשים ב SEO?

301 ו- 302 – למה הם משמשים ב SEO? ומתי נרצה להשתמש בקוד הזה?

איך זה נראה בקוד HTML?
כיצד אפשר לבצע את ההפניות בקובץ htaccses?

301 ו-302 הם קודי מצב HTTP המשמשים לציון הפניות מחדש. קודים אלו חשובים בקידום אתרים מכיוון שהם מודיעים למנועי חיפוש ודפדפני אינטרנט שדף הועבר לצמיתות או זמנית למיקום חדש.

הפניה 301 היא הפניה קבועה, והיא משמשת כאשר כתובת URL עברה לצמיתות למיקום חדש. זה מועיל בקידום אתרים מכיוון שהוא מעביר את הסמכות והקישורים הנכנסים של כתובת האתר הישנה לכתובת האתר החדשה. זה עוזר לשמור על דירוג הדף בתוצאות החיפוש.

הפניה 302, לעומת זאת, היא הפניה זמנית, והיא משמשת כאשר כתובת URL עברה זמנית למיקום חדש. זה מועיל במצבים שבהם צריך להסיר דף באופן זמני מסיבות תחזוקה או אחרות.

בקוד HTML, הפניה מחדש מסומנת על ידי הגדרת קוד מצב ה-HTTP בכותרת ה-HTTP. לדוגמה, כדי לבצע הפניה 301 מחדש, תגדיר את קוד המצב של HTTP ל-"301 Moved Permanently". באופן דומה, כדי לבצע הפניה מחדש 302, תגדיר את קוד מצב ה-HTTP ל-"302 Found".

בקובץ htaccess, אתה יכול להגדיר הפניות באמצעות ההנחיה "הפניה מחדש".

לדוגמה, כדי לבצע הפניה מחדש 301, תשתמש בקוד הבא:

Redirect 301 /oldpage.html http://www.example.com/newpage.html

פעולה זו תפנה מחדש בקשות עבור "oldpage.html" ל-"http://www.example.com/newpage.html" עם קוד סטטוס 301.

באופן דומה, כדי לבצע הפניה מחדש 302, תשתמש בקוד הבא:

Redirect 302 /oldpage.html http://www.example.com/newpage.html
פעולה זו תפנה מחדש בקשות עבור "oldpage.html" ל-"http://www.example.com/newpage.html" עם קוד סטטוס 302.

מהם הפעולות שנכון לבדוק ולבצע לפני שעוברים מאתר ישן אל אתר חדש בנושא של הפניות 301?

לפני מעבר מאתר ישן לאתר חדש, ישנן מספר פעולות שיש לבדוק ולבצע לגבי הפניות 301:

בדוק את מבנה הכתובות של האתר הקיים שלך: ערוך מלאי מלא של כל כתובות האתרים באתר הקיים שלך, כולל דפים, פוסטים בבלוג ותוכן אחר.

צור מפת 301 הפניה מחדש: פתח תוכנית לאילו כתובות אתרים באתר הקיים שלך צריכות להפנות לאילו כתובות אתרים באתר החדש שלך. זה ידוע בתור מפת 301 הפניה מחדש.

הגדר הפניות 301 באתר החדש: לאחר שיצרת מפת הפניה מחדש, הגדר הפניות 301 באתר החדש שלך כך שמבקרים ומנועי חיפוש יופנו אוטומטית מכתובות האתר הישנות אל החדשות.

בדוק את ההפניות מחדש: בדוק את ההפניות כדי לוודא שהן פועלות כהלכה. אתה יכול להשתמש בכלים כמו Google Search Console או Screaming Frog כדי לבדוק אם יש קישורים שבורים או שרשראות להפנות מחדש.

עדכן קישורים פנימיים: עדכן את כל הקישורים הפנימיים באתר החדש שלך כך שיצביעו על כתובות האתרים החדשות.

עדכן קישורים חיצוניים: פנה לכל אתרים חיצוניים המקשרים לכתובות ה-URL הישנות שלך ובקש מהם לעדכן את הקישורים שלהם כך שיפנו אל כתובות ה-URL החדשות. אם חלק מהאתרים החיצוניים אינם מוכנים לעדכן את הקישורים שלהם, אתה עדיין יכול לשמור על הון הקישורים על ידי הפניית כתובות ה-URL הישנות לכתובות החדשות.

עקוב אחר הביצועים של האתר החדש שלך: עקוב אחר ביצועי האתר החדש שלך בתוצאות החיפוש ובצע את כל ההתאמות הנדרשות.

על ידי ביצוע שלבים אלה, תוכל להבטיח שהאתר החדש שלך ישמור על דירוג החיפוש שלו וימנע בעיות פוטנציאליות עם קישורים שבורים או תנועה שאבדה.

למד עוד על קידום אתרים

 

 

 

מה תמצאו במאמר זה?

צריכים להתייעץ?