לוגו אלי סאסי

עמוד 1 בגוגל אבל אין מכירות? תחזור כמה צעדים אחורה

תוכן עניינים

אוקי, אז הנה הבעיה: קידמת את האתר ע”י קידום אתרים אורגני, חיכית חודשים עד שתיכנס לעמוד ה-1 ואז המכירות יתחילו לחגוג אבל לא! זה לא קורה…

ישנם לא מעט מאמרים בנושא זה שמדברים על יחס המרה ועל חווית משתמש ועל כן אני לא הולך לדבר בפוסט הזה על נושאים אלו. אני הולך לדבר על נושא אחר לגמרי שמשפיע על המכירות שלך (והאמת לא רק ברמה האינטרנטית אלא ברמה העסקית בכלל).

אם אתה מופיע בביטויים רלוונטיים בעמוד הראשון בגוגל, הטראפיק באנליטיקס גדל מחודש לחודש והדבר היחיד שלא גודל זה המכירות – יש סיכוי טוב שאתה חייב לבדוק את משפך ההמרה שלך!

משפך המרה – מה זה אומר? ולמה זה קשור לקידום האורגני שלי?

לפעמים, אנחנו בעלי עסקים, בטוחים שהבעיה של העסק שלנו שלא עובד נמצאת בשיווק שלנו. אנחנו אומרים לעצמנו “השיווק שלי חלש” “אם רק היה לי יותר כסף לפרסום ממומן בגוגל” ואני לא אומר שזה לא נכון, יכול להיות שאתה צריך להשקיע יותר כסף על פרסום בעסק. הבעיה שיש שלב אחד קודם…לפני שיוצאים לשווק את העסק לכל העם. השלב הזה נקרא משפך המרה או במילים פשוטות: קהל יעד.

אני כבר שומע אותך…אני יודע מי קהל היעד שלי, זאת בטוח לא הבעיה שלי.

יכול להיות, אבל תשקיע עוד 2 דקות קריאה על מנת להיות בטוח.

כיצד מודדים האם אתם משווקים לקהל היעד הנכון את העסק שלכם?

עוברים לתכלס. כיצד מנתחים את קהל היעד בעסק שלכם והאם הוא מספיק איכותי על מנת שתשקיעו בו את תקציב הפרסום שלכם באינטרנט.

בואו ניקח עסק של עוגות מעוצבות
לכאורה בחשיבה שיווקית הגיונית אני מניח שקהל היעד יכול להיות: מתנות לאירועים, אולמות אירועים, מתנה לחתן כלה, יום הולדת, ברית/בריתה, וכל אירוע משמח אחר…

אז בזריקה חופשית הגענו לקהל יעד פוטנציאלי גדול שלחלוטין אפשר ורצוי להתחיל לשווק לו. אם בפילוח קהל יעד בפייסבוק, אם באמצעות קידום אתרים אורגני או ממומן וכו’.

עד פה “העולם וורד”. אבל הנה לכם דוגמא למה שקורה לעסקים (בעיקר קטנים) כשהם מכניסים רגש לעסק שלהם.

אידית (שם בדוי) פתחה עסק לעוגות מעוצבות. האהבה הכי גדולה שלה היא ילדים. ולכן החליטה שהחלום שלה זה למכור עוגות מעוצבות ליום הולדת לילדים. נשמע מעולה לא?

ועכשיו ננתח מה קרה כאן:

בשלב הראשון “אידית” החליטה לשווק עוגות. שזה נפלא.
שלב שני – לא סתם עוגות – עוגות מעוצבות! לא עוגות זילוף ולא שום עוגה אחרת.
שלב שלישי – לא סתם עוגות מעוצבות. עוגות מעוצבות לימי הולדת! לא חגים, לא בריתות, לא חתונות, לא ימים מיוחדים. רק ימי הולדת.
שלב רביעי – הנה בא עוד סינון. רק לילדים! לא סבא וסבתא, לא אח אחות, לא דוד דודה ולא בני זוג. רק לילדים.

מיתוג עסקי

חשוב להבין! זה בסדר ונכון למתג עצמך כמומחה השאלה היא האם קהל היעד המפולח שלך איכותי או שלא.

האם שווה להשקיע פרסום עבור אותו קהל יעד?
האם הוא קהל שמשלם כמו שאתה מתכנן לקבל?
האם יש עניין של מרחק פיזי? שגם מגביל אותי?

כיצד כל זה מתחבר לקידום אתרים?

קידום אתרים אורגני זה אחד מאפיקי השיווק באינטרנט. אם התחלת קידום אתרים לאתר שלך – הגעת לדף ה -1 ועדיין אתה לא מקבל מכירות יש סבירות גבוהה שפילוח קהל היעד לעסק שלך לא נכון מה שהוביל את מקדם האתרים לבצע מחקר מילות מפתח לא נכון ולכן כניסה לעמוד הראשון עם מילות המפתח שנבחרו לא מניב לך מכירות בשטח.

מה יש לעשות? יש לנתח מחדש את קהל היעד ולהבין ברמה העסקית ולא רק ברמת ה SEO אל מי אנחנו פונים והאם טעינו בדרך. לאחר מכן לבצע מחקר מילים מחודש ולהשוואת את הפוטנציאל בביטויים. במקרים בהם גם זה לא עובד, יש לשקול אפיון מחדש לעיצוב האתר והיעזר בשירותי בניית אתרים לעסקים

רוצה להתייעץ? הקידום בגוגל לא מצליח? אשמח לעזור – 0546700290
אלי סאסי, SEOTRAFFIC.