לוגו אלי סאסי

עדכון DNS: איך מגדירים שרתי NS?

תוכן עניינים

שינוי DNS (מערכת שמות דומיינים) כרוך בשינוי ההגדרות של רשם שמות הדומיינים שלך כדי להצביע על ספק DNS אחר. ה-DNS אחראי על תרגום שמות דומיין לכתובות IP והפניית תנועה לאתר הנכון. כדי לשנות את ה-DNS שלך, בצע את השלבים הבאים:

היכנס לחשבון רשם שמות הדומיין שלך.

מצא את הגדרות ה-DNS עבור הדומיין שלך.

החלף את שרתי ה-DNS הנוכחיים בכתובות שרת ה-DNS החדשות שסופקו על ידי ספק ה-DNS החדש שלך.

שמור את השינויים והמתן עד שהשינויים ב-DNS יתפשטו, מה שיכול להימשך עד 48 שעות.

חשוב לציין ששינוי ה-DNS שלך יכול להשפיע על הביצועים והזמינות של האתר שלך, לכן עדיף לוודא שאתה מבין את ההשלכות של ביצוע השינוי ולעשות זאת בזהירות.

מתי נרצה להגדיר הפניית A RECORD כאשר יש לנו שרתי מייל שאנחנו לא רוצים למחוק?

רשומת A משמשת למיפוי שם דומיין לכתובת ה-IP המתאימה לו. בהקשר של שרתי דואר, רשומה A משמשת לציון כתובת ה-IP של שרת הדואר האחראי לטיפול במיילים עבור תחום ספציפי.

אם יש לך שרתי דואר מרובים עבור הדומיין שלך ואתה לא רוצה למחוק אף אחד מהם, אתה יכול להגדיר הפניה לרשומה כדי להפיץ את תעבורת הדוא"ל הנכנסת על פני שרתי דואר מרובים. זה יכול לעזור להפיץ את עומס הדואר האלקטרוני, לשפר את משלוח הדוא"ל ולספק יתירות במקרה שאחד משרתי הדואר יפול.

כדי להגדיר הפניה לרשומה A עבור שרתי הדואר שלך, תוכל ליצור מספר רשומות A עבור אותו תחום, שכל אחת מהן מפנה לכתובת IP שונה של שרת דואר. ניתן גם להקצות עדיפויות (באמצעות רשומות MX) לשרתי הדואר כדי לציין את הסדר שבו יש ליצור קשר עם השרתים לצורך משלוח דואר אלקטרוני.

לדוגמה, נניח שיש לך שני שרתי דואר עם כתובות ה-IP הבאות:

שרת דואר 1: 192.0.2.1
שרת דואר 2: 192.0.2.2
כדי להגדיר הפניה לרשומה A עבור שרתי הדואר שלך, תוכל ליצור שתי רשומות A עבור הדומיין שלך, כך:

mail.example.com. IN A 192.0.2.1
mail.example.com. IN A 192.0.2.2
לאחר מכן תוכל ליצור רשומת MX המציינת את הסדר שבו יש ליצור קשר עם שרתי הדואר לצורך משלוח דואר, כך:

example.com. IN MX 10 mail.example.com.
example.com. IN MX 20 mail.example.com.
בדוגמה זו, רשומת ה-MX עם עדיפות 10 מציינת שתעבורת דואר אלקטרוני צריכה להיות מופנית לשרת הדואר עם כתובת ה-IP 192.0.2.1, ורשומת ה-MX עם עדיפות 20 מציינת שאם שרת הדואר עם כתובת ה-IP 192.0. 2.1 אינו זמין, תעבורת דואר אלקטרוני צריכה להיות מופנית לשרת הדואר עם כתובת ה-IP 192.0.2.2.

אילו עוד סוגי הפניות יש לנו ברשם הדומיינים?

בנוסף לרשומות A, ישנם מספר סוגים נוספים של רשומות DNS שניתן לנהל באמצעות לוח הבקרה של רשם הדומיינים.

כמה סוגים נפוצים של רשומות DNS כוללים:

רשומת CNAME: רשומת CNAME (שם קנוני) ממפה שם תחום כינוי לשם התחום הקנוני (האמיתי). לדוגמה, אם יש לך שרת אינטרנט עם שם הדומיין "www.example.com" וברצונך ליצור שם דומיין כינוי "mywebsite.example.com" המצביע על "www.example.com", תוכל ליצור רשומת CNAME עבור "mywebsite.example.com" שממפה ל-"www.example.com".

רשומת MX: רשומת MX (Mail Exchange) מציינת את שרתי הדואר האחראים על קבלת הודעות דואר אלקטרוני עבור דומיין. כאשר מישהו שולח הודעת דואר אלקטרוני ל-user@example.com, רשומת ה-MX for example.com מציינת את שרתי הדואר שאמורים לקבל את האימייל.

רשומת TXT: רשומת TXT (טקסט) מאפשרת לך להוסיף טקסט שרירותי לשם תחום. רשומות TXT משמשות לעתים קרובות כדי לספק מידע נוסף על דומיין, כגון רשומות SPF (Sender Policy Framework) עבור אימות דוא"ל או קודי אימות לבעלות על דומיין.

רשומת SRV: רשומת SRV (שירות) מציינת את המיקום של שירות ספציפי המסופק על ידי תחום. רשומות SRV משמשות לשירותים כגון Voice-over-IP (VoIP), הודעות מיידיות (IM) ויישומי אינטרנט אחרים הדורשים שרתים מיוחדים.

רשומת NS: רשומת NS (שרת שמות) מציינת את שרתי השמות המוסמכים עבור תחום. רשומות NS משמשות כדי להאציל את האחריות של ניהול תת-דומיין לספק DNS אחר.

אלו הן רק כמה דוגמאות מהסוגים הרבים של רשומות DNS שניתן לנהל דרך לוח הבקרה של רשם הדומיינים. בהתאם לצרכים שלך, ייתכן שיהיה עליך ליצור או לשנות אחת או יותר מהרשומות הללו כדי להגדיר את הדומיין שלך כראוי.