לוגו אלי סאסי

מהו DOM באתר אינטרנט?

תוכן עניינים

מהו DOM באתר אינטרנט?

בהקשר של אתרי אינטרנט, DOM ראשי תיבות של Document Object Model.

זהו ממשק תכנות עבור מסמכי HTML ו-XML, המייצג את המבנה של דף האינטרנט כמבנה דמוי עץ של אובייקטים.

ה-DOM הוא ממשק סטנדרטי המאפשר לתוכניות וסקריפטים לגשת ולעדכן באופן דינמי את התוכן, המבנה והסגנון של דף אינטרנט. באמצעות ה-DOM, מפתחים יכולים לתפעל דפי אינטרנט על ידי הוספה או הסרה של אלמנטים, שינוי תוכן או שינוי הסגנון של אלמנטים בודדים.

במילים פשוטות, ה-DOM הוא הדרך שבה דפדפני אינטרנט מתרגמים דפי אינטרנט למשהו שניתן להבין ולתמרן על ידי קוד.

הוא מספק דרך למפתחי אינטרנט לקיים אינטראקציה עם התוכן והמבנה של דפי אינטרנט, ומאפשרת יצירת אתרים דינמיים ואינטראקטיביים.

להלן רשימת מונחים הקשורים גם הם לטעינת דפי האתר ולשיפור זמני הטעינה מבחינת SEO:

מהירות דף: הכוונה היא לפרק הזמן שלוקח לדף אינטרנט להיטען לחלוטין.

זמן טעינת עמוד: זהו הזמן שלוקח לדף להיטען במלואו, מהרגע שמשתמש לוחץ על קישור ועד לרגע העיבוד המלא של הדף.

זמן תגובה של שרת: זהו הזמן שלוקח לשרת להגיב לבקשה מדפדפן. זמן תגובה מהיר יותר של השרת יכול לעזור לשפר את זמני טעינת הדפים.

אחסון דפדפן במטמון: זוהי טכניקה המאפשרת לדפדפן לאחסן קבצים סטטיים של דף אינטרנט (למשל, תמונות, גיליונות סגנונות, JavaScript) כך שלא יהיה צורך לטעון אותם מחדש בכל פעם שמשתמש מבקר באתר.

רשת מסירת תוכן (CDN): CDN היא רשת של שרתים המופצת ברחבי העולם שיכולה לעזור לשפר את זמני הטעינה של עמודים על ידי שמירת תוכן במטמון קרוב יותר למשתמשים.

דחיסה: זוהי טכניקה שניתן להשתמש בה כדי לדחוס את גודל הקבצים (למשל, תמונות, גיליונות סגנונות, JavaScript) כדי לצמצם את זמני הטעינה של הדפים.

אופטימיזציה של תמונות: הכוונה היא לתהליך של אופטימיזציה של תמונות כך שהן יהיו קטנות ככל האפשר מבלי להקריב את האיכות, מה שיכול לעזור להפחית את זמני הטעינה של העמוד.

הקטנה: זהו תהליך של הסרת תווים מיותרים (כגון רווחים ומעברי שורות) מהקוד כדי להקטין את גודל הקובץ ולשפר את זמני הטעינה של העמוד.

טעינה עצלה: זוהי טכניקה המאפשרת לדף אינטרנט לטעון רק את התוכן הנראה בשדה התצוגה של המשתמש, ולאחר מכן לטעון תוכן נוסף כאשר המשתמש גולל מטה בעמוד. זה יכול לעזור לשפר את זמני הטעינה של הדפים ולהפחית את עומס השרת.

AMP (Accelerated Mobile Pages) : AMP היא מסגרת קוד פתוח שנועדה לשפר את זמני הטעינה של דפים ניידים על ידי פישוט HTML, הגבלת השימוש ב-JavaScript ואופטימיזציה של תמונות. דפי AMP נשמרים במטמון על ידי Google, מה שיכול לשפר עוד יותר את זמני הטעינה עבור משתמשים בנייד.