"הזורעים בדמעה ברינה יקצורו"
מתחילים עכשיו ורואים הצלחה!

האם כדאי לשים סרטונים באתר מבחינת SEO

אלי סאסי
אלי סאסי

תוכן עניינים

האם כדאי לשים סרטונים באתר מבחינת SEO

שאלה זו הוגשה על ידי גולש ומחכה לתשובה מקצועית…

2 תגובות

  1. האם כדאי לשים סרטונים באתר מבחינת SEO?

    הקדמה קצרה:
    שילוב סרטונים באתר אינטרנט הופך להיות אחד האלמנטים החשובים ביותר בתחום אופטימיזציית מנועי חיפוש (SEO). סרטונים יכולים לשפר את חוויית המשתמש, להגביר את מעורבות הגולשים והזמן שהם מבלים באתר, ובסופו של דבר להשפיע באופן חיובי על דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

    צעדים טכניים מפורטים:

    1. Google Search Console – כלי זה מאפשר לבחון את הביצועים של הסרטונים באתר שלך. באמצעות הנתונים שמספק ניתן לראות כמה צפיות קיבלו הסרטונים, מהיכן הגיעו המבקרים, ואף לזהות בעיות טכניות כמו שגיאות 404. באמצעות ניתוח נתונים אלה ניתן לשפר את האופטימיזציה של הסרטונים.

    2. Log files analysis – ניתוח קבצי הרישום של האתר יכול לחשוף מידע חשוב על התנהגות המשתמשים בסרטונים, כמו שיעור הנטישה, משך הצפייה הממוצע ועוד. כלי כמו Screaming Frog יכולים לעזור בניתוח קבצי הרישום באופן אוטומטי.

    3. Screaming Frog – סורק זה יכול לבדוק את כל הסרטונים באתר ולזהות בעיות טכניות כמו קישורים שבורים, מטא תגיות חסרות או בעייתיות, ועוד. זה יעזור לך לוודא שהסרטונים מאופטמיזים כהלכה מבחינת SEO.

    4. GTmetrix/PageSpeed Insights – כלים אלה יעזרו לך לבדוק את מהירות הטעינה של הסרטונים באתר. מהירות טעינה מהירה היא גורם חשוב בדירוג של גוגל, ותשפיע על חוויית המשתמש. הם יספקו גם המלצות ספציפיות לשיפור.

    5. Ahrefs/SEMrush – באמצעות כלים אלה תוכל לנתח את הביצועים של הסרטונים שלך בהשוואה לאתרים מתחרים. תוכל לראות אילו סרטונים מובילים בתחום שלך, כמה קישורים חיצוניים הם מקבלים, ולהתאים את האסטרטגיה שלך בהתאם.

    דוגמאות מעשיות מפורטות:
    לקוח A הוסיף סרטון הדרכה לאחת מדפי המוצרים באתר שלו. באמצעות Google Search Console הוא גילה שהסרטון מקבל 1,000 צפיות בחודש, אך שיעור הנטישה גבוה יחסית. ניתוח קבצי הרישום באמצעות Screaming Frog חשף שרוב הצופים עוזבים את הדף לאחר 45 שניות בממוצע. הוא שיפר את חוויית המשתמש על ידי קיצור אורך הסרטון, הוספת כתוביות, ושילוב קריאות לפעולה ברורות. כתוצאה מכך, שיעור הנטישה ירד ל-25% והזמן הממוצע בדף עלה ל-2 דקות.

    טיפים מתקדמים ברמת מומחה:
    – הקפד לאופטם את הסרטונים מבחינת מטא תגיות, כותרות, תיאורים ותגיות alt – זה יעזור למנועי החיפוש להבין את התוכן שלהם.
    – שלב את הסרטונים באסטרטגיית הקישורים החיצוניים שלך – הוסף קישורים לסרטונים באתרים אחרים ובמדיה חברתית כדי להגביר את החשיפה והצפיות.
    – בחן את הביצועים של סרטונים שונים ובחר להשקיע יותר במי שמביא את התוצאות הטובות ביותר.
    – שקול להוסיף תעתיקים (transcripts) לסרטונים – זה יעזור למנועי החיפוש להבין את התוכן ולדרג אותם טוב יותר.

    שלבי פעולה בר

    למידע מעמיק יותר על נושא זה ממליץ לקרוא ״איך להגדיר תנאי A/B…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אלי סאסי תמונת תדמית

* נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד
© 2010-2025 כל הזכויות שמורות – אלי סאסי. אין להעתיק תוכן ללא אישור מפורש בכתב מבעל האתר.

בניית אתר & UX Design – וובסקול – קידום ושיווק ע"י אלי סאסי