על כלי הבינה המלאכותית מבית Open AI אין כמעט איש שלא שמע. בסוף שנת 2022 השיקה חברת Open AI
מנוע בינה מלאכותית, שפועל בתצורה של צ’אטבוט, ומסוגל לבצע אוסף מרשים של משימות. באמצעות
ChatGPT יכולים משתמשי הקצה לקבל מענה לשאלות מורכבות, לסכם מסה גדולה של מידע מבוזר, ליהנות
מחילול של שירים או בדיחות, לקבל עצות ועוד.

הכניסה של Open AI לתחום היא ללא ספק מרכיב משמעותי ביותר בשינוי כללי המשחק כפי שהכרנו אותם עד
היום, ויש לה השפעה שצפויה להיות ארוכת טווח. הדרך שבה אנשים מחפשים מידע, נסמכים על מידע המצוי
ברשת, מנהלים ויוצרים מידע- ככל הנראה תשתנה בשנים הקרובות.
התשובה של גוגל אחרה רק במקצת להגיע, עם ההשקה של מנוע הבינה המלאכותית שלה שישולב במנוע
החיפוש, ואשר נושא את השם בארד.

מהי התשובה של גוגל ל – ChatGPT ואיזה ערך מוסף היא מייצרת לגולש?
גוגל לא יכולה הייתה להרשות לעצמה לקפוא על השמרים לאחר השקת ChatGPT, ואכן, זמן לא רב לאחר
ההשקה הזאת, צפויה גוגל להשיק בעצמה את מנוע הבינה המלאכותית שמשולב במנוע החיפוש שלה: בארד. על
פי פרסומים שונים של גוגל, בשלב הראשון יושק השירות להתנסות של קבוצה מצומצמת של משתמשים, ביניהם,
כמובן, עובדי גוגל עצמה, מה שיאפשר לשחרר גרסה שדורשת פחות משאבי עיבוד, ובשלבים מתקדמים יותר,
לאחר קבלת משוב וביצוע ההתאמות הנדרשות, תוכל גוגל לשחרר גרסה המותאמת לציבור הרחב.

מהו הרציונל מאחורי השקה של שירות צ’אטבוט במקום תוצאות חיפוש
בשנים האחרונות, הרגלי הצריכה של משתמשים בעולם החיפוש באינטרנט השתנו ללא היכר. ריבוי אתרי
האינטרנט שמציעים, הלכה למעשה, מידע דומה מאוד, אילץ את מנועי החיפוש להציע דרך חדשה להציג את
המידע לגולשים. זאת הסיבה, שגולשים אשר ביצעו שאילתות שונות במנועי החיפוש החלו לקבל שלל תוצאות
בתצורות שונות: תוצאות אפס עם תשובות מדויקות לשאילתא של הגולש, גרפים, טבלאות מידע, תמונות,
סרטונים, קרוסלות מוצרים ועוד.

המגמה, אם כן, הייתה ברורה. ביותר ויותר חיפושים, כוונת החיפוש של המשתמשים מעידה על צורך בקבלת
מענה איכותי, מדויק וממוקד, ולא באוסף של קישורים לאתרים שבהם, ככל הנראה נמצא המידע. הכניסה של
עולם החיפוש הקולי למשוואה חזקה את המגמה הזאת, משום שגולשים נמצאו במצבים בהם אין להם פנאי או
רצון לעבד כמויות גדולות של מידע שמוחזרות אליהם בצורה לא תמציתית ולא ממוקדת.

ההבדלים העיקריים בין ChatGPT ל Bard

איזו אסטרטגיה תצליח יותר, זו של גוגל או זו של חברת Open AI שנהנית מהשקעות חוזרות ומסיביות של
מיקרוסופט הגדולה? לשאלה הזו אין בשלב זה פתרונים. יחד עם זאת, כבר היום ניתן לעמוד על מספר הבדלים
בין שני השירותים האלו:

  • מנוע הצ’אט החכם של גוגל בארד יסתמך על מידע זמין בזמן אמת ברחבי הרשת. זה אומר שבכל רגע
    נתון, יוכל הצ’אט להחזיר למשתמשים בו מידע עדכני ואקטואלי. לעומת זאת, בסיס הנתונים עליו נסמך
    ChatGPT, הוא המידע שנצבר ברשת עד סוף שנת 2021.
  • יתרון נוסף ומשמעותי שיש לגוגל על פני שירותים אחרים, הוא שגוגל מחזיקה בסיס נתונים עצום לא רק
    של התשובות לשאילתות השונות, אלא את השאלות עצמן של הגולשים. בתצורה כזאת, היא יכולה
    להתאים לצרכנים בקצה פתרונות טובים יותר.
  • נוסף על שני היתרונות הראשונים, לגוגל יש גם שירות אמין ומהימן ובסיס גדול של משתמשים. שילוב
    מנוע הצ’אט החכם בשירות החיפוש שלה, יוכל לעודד יותר גולשים לצרוך את שירות.

לסיכום
התחרות על ליבו של הצרכן בתחום הבינה המלאכותית כאן כדי להישאר. איזו מן האסטרטגיות תנצח? נצטרך
להמתין ולראות.

Share:

Leave a Comment:

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *