מה המשותף לתוצאות החיפוש בגוגל ולעבודת SEO נכונה?

הגולשים של היום מחפשים דברים שונים במנועי החיפוש על מנת לפתור בעיות ולמלא משימות. הם יכולים לחפש אתר בו יוכלו להזמין כרטיסים לקולנוע, לרכוש בגד או תכשיט, ללמוד בעל פה את המילים לשיר החדש של סטטיק ובן אל או להתבונן בתמונות של חתולים.

אם בעבר גולשים היו מקלידים מילת חיפוש ומקווים למצוא רשימת מסמכים שבהם מופיעה המילה הזו, הרי שמזה כעשור החיפוש הוא דבר מורכב בהרבה. כיום, כשגולש מתחיל בחיפוש הוא בעצם יוצא למסע; המסע הזה, שאנשי שיווק נוהגים לכנות “מסעו של הלקוח”, הוא מעין דרך שמתחילה במודעות ומסתיימת בהחלטת רכישה.

האבולוציה של החיפוש ומסעו של הלקוח

“מסעו של הלקוח” כיום עובר במסלול פתלתל הכולל שלל פניות וסיבובים המייצגים את הערוצים השונים שאיתם הלקוח בא במגע באינטראקציה באמצעות מכשירים מגוונים. לשם כך, קידום אתרים באינטרנט התפתח באופן משמעותי וכיום כבר לא מדובר בסתם מילים שמופיעות בעמוד אלא להבנה אמיתית של כוונת המשתמש בסופו של המסע. כלומר, חיפוש כבר לא מתבסס רק על ביטויי מפתח, אלא התפתח לכדי הגשת תוכן מתאים לגולש המתאים בזמן המתאים על מנת לסייע לגולש הזה להשלים את מסעו (ואם אפשר, אז גם להשפיע עליו במקצת לאורך הדרך).

זאת ועוד: מסעו של הלקוח אינו מתרחש רק במכשיר אחד, אלא גולש יכול להתחיל את מסעו במכשיר נייד, להמשיך בטאבלט או במחשב נייד ולבסוף לבצע רכישה דווקא מן המחשב השולחני שבבית. ואם זה לא מספיק, אזי היום גולשים יכולים לבצע חיפוש ברשת גם באמצעות אביזרים נוספים, כגון משקפיים, שעונים, עוזרות וירטואליות אישיות ואפילו מכשירים חשמליים במטבח. כלומר, איש קידום האתרים צריך להבין את מערכות היחסים בין כל הערוצים השונים ולרתום אותם לטובת הענקת חוויית משתמש טובה ללקוחותיו.

בשורה התחתונה, קידום אתרים כיום מתמקד בהבנת המאפיינים של קהל היעד, תובנות מבוססות נתונים, אסטרטגיית תוכן ופתרון בעיות טכניות.  החיפוש קשור בשלושת התחומים הבאים:

  • משיכת הגולשים
  • הנעה לפעולה
  • המרה

מתוך השלושה, המשמעותי ביותר בתחום החיפוש הוא משיכת הגולשים. זאת משום שמוצר מעולה לבדו איננו מספיק, ולכן יש צורך בפעולות אקטיביות על מנת למשוך לאתר לקוחות בכל הערוצים האפשריים.

למה קידום אתרים כל כך חשוב?

היה זה מנוע החיפוש של גוגל שהניע את גלגליו של קידום האתרים. לאורך השנים יצאו מגוגל עדכונים רבים, ביניהן פנדה, פינגווין וכדומה, בניסיון להתאים את אלגוריתם החיפוש ככל האפשר כך שיתרגם את מילות החיפוש המוקלדות בו לכדי פעולות של הגולשים, ובכך יסייע לגולשים להשלים את המשימה שעמדה בפניהם.

קידום אתרים טוב מתמקד לא רק בתוכן אלא גם מסייע בניווט דרך מספר גרסאות של אותו עמוד, פתרון בעיות טכניות המקטינות את התוכן שנצפה על ידי מנועי החיפוש, שילוב האתר עם רשתות חברתיות, תוכן, קריאייטיב, חוויית משתמש, קידום ממומן ואנליטיקס, ושיפור מהירות טעינת האתר.

מקדם אתרים טוב מבין לא רק את הגולש שביצע את החיפוש, אלא את הסביבה התחרותית כולה. כלומר, לא די בלהבין מה המשימה העומדת בפני הגולש, אלא צריך להבין מה האפשרויות האחרות בשוק ואיך המתחרים יכולים להציע פתרון טוב יותר. למעשה, מקדם האתרים הוא החוליה המקשרת בין בניית אתר, חוויית משתמש, אסטרטגיית תוכן, שיווק, רשתות חברתיות ואפיקי קידום ממומן.

לסיכום: החיפוש חשוב משום שהגולש חשוב

הטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, וקידום אתרים תמיד יצטרך להתמודד עם דרכים נוספות בהן ניתן לבצע חיפושים, מכשירים חדשים מהם ניתן לבצע חיפושים וכן סוגים חדשים של חיפושים (כגון חיפוש קולי, או חיפוש שמתבצע באופן אוטומטי על לידי מכשיר חשמלי חכם). אבל דבר אחד לא ישתנה, והוא שאנשים ימשיכו לבצע חיפושים. ולפיכך, ככל שאנשים יחפשו יותר, כך יהיה חשוב יותר להשקיע בקידום אתרים.

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...