לוגו אלי סאסי

מה זה Hotjar – הכלי הטוב ביותר לניתוח גולשים

תוכן עניינים

בעידן הדיגיטלי והמתקדם, שהכל פועל באופן מהיר, ניתוח התעבורה תהווה כלי עוצמתי מאוד. במידה מסוימת, ניתוח הגולשים תספק לנו תשובות חד משמעיות לבעיות באתר: למה אנשים לא קונים או משאירים פרטים, כמה חווית המשתמש טובה, והיכן נמצאת הבעיה הכי גדולה באתר. באמצעות כלי ניתוח הנתונים של Hotjar נוכל לדעת את התשובה, להביא פתרון הולם ויצירתי. הפעם, בפוסט זה, אלי סאסי מדבר על הכלי החשוב ביותר בניתוח התנהגויות הגולשים, באתר.

מה זה Hotjar – מה זה אומר?

האם מדובר בעוד גימיק למקדמי אתרים? כזה שבחיים לא נשתמש? התשובה היא, שלילית, לא. כלי ניתוח הנתונים של Hotjar הוא אחד מהכלים היחידים שבאמת יכולים לעזור לנו, לנתח את התעבורה בצורה טובה יותר, להבין את כוונת הגולש, ולנתח התנהגויות שונות של גולשים באתר. הכלי מצוין. אז מה זה בדיוק Hotjar? מה מיוחד בכלי הזה? Hotjar הינו כלי המסוגל לנתח נתונים של גולשים באתר, החל מהקלקות על אזורים מסוימים (מפות חום), גלילה באתר, הקלטה של הפעילות, ועוד.

במילים אחרות, לאחר ניתוח של מספר גולשים, נוכל להבין איפה אנחנו חלשים ואיפה אנחנו חזקים. נוכל לדעת מה בדיוק לשפר, כיצד הגולשים מתנהגים באתר, והכי חשוב – מה גרם להם לקנות. את הנתונים האלה כלי Hotjar עושה במקצוענות רבה, ברמת דיוק מצוינת, ובצורה די טובה. משהו לא בסדר עם האתר? הגולשים לא משאירים פרטים? אין עבודה? Hotjar נועד במיוחד עבורכם.

כלי ניתוח נתונים Hotjar – למי זה מיועד?

Hotjar הינו כלי ניתוח הנתונים הטוב והמדויק ביותר בעולם. הכלי מיועד עבור מקדם אתרים, בעלי אתרים, בעלי עמוד נחיתה או מיני סייט, ובקיצור, לכל אחד שמעוניין לשפר את המכירות באתר. כלי ניתוח הנתונים Hotjar יספק לכם תמונה מדויקת אודות הפעילות של הגולשים. בנוסף, Hotjar מיועד גם עבור מספר פרויקטים, הנה שני פרויקטים שבהם תוכלו להיעזר בשירותיו של Hotjar:

  1. קידום אורגני בגוגל – קידום אורגני הינו קידום שמטרתו לקדם אתר במספר מילות מפתח, בצורה אורגניות, בתוצאות החיפוש הטבעיות והאורגניות. כפי שאתם בטח יודעים, כחלק מעבודת קידום אורגני, מקדמי האתרים נדרשים להבין כיצד לשפר את התנועה הקיימת, כיצד לעלות את המכירות ואחוזי ההמרה. הרבה מאוד מקדמים משתמשים בכלי Hotjar במטרה לייעל תהליכים, להגביר את חווית המשתמש, וליצור תוצאות טובות יותר בקידום. זה הכלי הייעודי שיספק לכם נתונים טובים יותר מכל כלי אחר על התנהגויות הגולשים.
  2. ניהול קמפיינים ממומנים – קמפיינים ממומנים הינם קמפיינים שנועדו לתת עבודה מידית. לעומת הקידום האורגני, קמפיין ממומן הינו קמפיין פרסומי לטווח הקצר ביותר, המיידי. בגלל שאנחנו משלמים פר קליק, נרצה לקבל אחוזי המרה טובים יותר. הכירו את Hotjar, הכלי העוצמתי יגרום לכם לקבל את התשובות הטובות ביותר: למה הקמפיין לא עובד, למה אנשים מקליקים ולא מתקשרים, ומה אפשר לעשות. Hotjar היא התשובה עבורכם.

באמצעות כלי ניתוח הנתונים, Hotjar, תוכלו להבין טוב יותר את התנועה לאתר, כמה היא ממוקדת, באילו ערוצי פרסום האתר עובד טוב יותר, ובאילו פתרונות נוכל להשתמש. מניסיון אישי, Hotjar סיפק לי תשובות מצוינות ונכונות בפרויקטים ממומנים ואורגניים, באתרי לקוחות חשובים. על ידי מגוון הכלים של Hotjar נוכל לקבל מבט אמיתי על התנהגויות הגולשים באתר, כמעט בוודאות.

מהם יתרונותיה של Hotjar – כמה היא באמת תורמת?

ב־3 שנים האחרונות, מקדמי האתרים עושים שימוש ב־ Hotjarבזכות הייחודיות שהוא מביא עימו. את הכלי הזה אני ממש אוהב ומתקין אותו גם באתרים שעדיין לא קיימת בעיה נקודתית או מרכזית. אז מהם יתרונותיו העיקריים של Hotjar? כמה הוא באמת תורם? הנה הדברים החשובים ביותר:

  1. תרומה בחוויית המשתמש – Hotjar מספק תשובות די מדויקות. באמצעותם, נוכל לעלות בצורה מדויקת על הבעיה הנקודתית או המרכזית באתר. במילים אחרות: נוכל לשפר את חווית המשתמש, נוכל להפוך גולשים ללקוחות, ונוכל להגדיל מכירות באופן ניכר. על ידי הבנה של ההתנהגויות השונות באתר, נוכל להשתמש באסטרטגיה נכונה, כזאת שמביאה באמת תוצאות ומכירות באתר. גם אם זה נשמע קלישאתי, Hotjar תורם בצורה נפלאה.
  2. הגדלת המכירות ושיפור אחוזי ההמרה – על ידי צפייה בכלים הייחודים ב־ Hotjarנוכל לדעת בוודאות האם קיימת בעיה באתר או לא. האם הגולשים באמת ממלאים פרטים? רוכשים מוצרים? ובמידה ולא, מהי הסיבה העיקרית לכך. וכמובן, חיזוק הנקודה החזקה באתר – איפה הגולשים הכי מקליקים. Hotjar תספק את כל התשובות, תגדיל את המכירות, ותאפשר לנו אחוזי המרה טובים מהרגיל. Hotjar, הוא הפרטנר שלכם לתשובות.
  3. שיפור נתונים באתר – באמצעות חקירת הגולשים וההתנהגויות באתר, נוכל לשפר הרבה נתונים, פרמטרים שיובילו אותנו לקידום אורגני הרבה יותר טוב. לדוגמא: שיפור משך זמן הביקור באתר, ירידה משמעותית באחוזי הנטישה, ועוד. Hotjar יספר לנו הכל, בלי סודות.

מחפשים תשובות למה גולשים לא הופכים ללקוחות נאמנים? מה קורה באתר? Hotjar הוא הפתרון. כלי ניתוח הנתונים Hotjar יבחן איפה הגולשים לוחצים הכי הרבה, באיזה מקומות, יציג לנו הקלטות של התנהגויות הגולשים באתר, ובעיקר, יספק לנו את התשובות הנכונות למגוון רחב של בעיות.

שימוש בתוכנת Hotjar – האם זה בחינם?

תוכנת Hotjar לניתוח התנהגויות גולשים הינה בחינם. אם זאת, בחבילה הבסיסית, אתם מוגבלים. החבילה הבסיסית, המסופקת בחינם, תהיה התחלה טובה של ניתוח התנהגויות גולשים באתר, בדפי הנחיתה, ובדפי הקידום העיקריים. אז מה צפוי לנו במידה ונרצה להצטרף לחבילה אחרת? מהם התעריפים ומה אתם מקבלים? הנה כמה דברים שכדאי לדעת:

  • החבילה הראשונה: חבילת Basic – בחבילת Basic תוכלו לקבל עד 35 פעולות ביום, בחינם. ומהצד השני, תקבלו כ־1,050 פעולות חופשיות בחודש בכלל השירותים – מפות חום ולכידות מסך.מחיר: בחינם לגמרי, שווה מאוד.
  • החבילה השנייה: חבילת Plus – חבילת Plus כוללת 100 פעולות יומיות ו־3,000 פעולות חודשיות במערכת. הפעולות כוללות: גישה למפות חום ולכידות מסך, סינון לפי פלחי נתונים, וגישה מסוימת ל־API.מחיר: 39$ לחודש עבור אתר אחד בלבד.
  • החבילה השלישית: חבילת Business – חבילה זו מיועדת לאתרים מאוד גדולים, אתרי תוכן או מסחר עם כמות גולשים גדולה, ברמה היומית. חבילת Business כוללת עד 500 פעולות יומיות ופעולות חודשיות ללא הגבלה. החבילה כוללת 3 דברים נוספים בנוסף לחבילה השנייה: גישה מלאה ל־API, אינטראקציות מותאמות אישית, ואותות מותאמות אישית של הגולשים – החל מאותות בלבול, תסכול, אובר לחיצות, יציאה מידית מהדף, ועוד.מחיר: 99$ לחודש עבור אתר אחד.

החבילה הבסיסית והחינמית מיועדת לאתרים עם תנועה של עד 1,000 גולשים בחודש. אם יש לכם אתר תדמית או אתר תוכן קטן, החבילה הבסיסית עשויה להספיק. ומהצד השני, אם ברשותכם אתר גדול, תצטרכו לשדרג את החבילה לחבילת Plus במינימום. אם זאת, זה באמת שווה את זה. הנתונים והגילויים שמציגה Hotjar שווים זהב. במילים אחרות, נוכל לייצר איתם הרבה יותר כסף.

הכירו את Hotjar – היכולות של המערכת

Hotjar הינה מערכת המתמחה בניתוח נתונים של הגולשים על בסיס אתר אינטרנט או דף נחיתה. במערכת Hotjar ישנם הרבה יכולות שמהם ניתן לשאוב הרבה מידע, להסיק מסכנות, ולתת פתרונות אמיתיים בזמן אמת. כלומר, Hotjar תספק לכם את התשובה שבכלים אחרים לא יכולתם לקבל. אז מה באמת ניתן לעשות איתה? מהם יכולות המערכת הטובות ביותר? הנה כמה דברים שכדאי לדעת:

  • טרנדים ((Trends – במערכת Hotjar תוכלו לבחון טרנדים נפוצים, פלחי שוק, ופלחי נתונים חשובים. במילים אחרות, תוכלו להבין מהו אופי הגלישה של הגולש, כמה נתחי שוק אתם מקבלים, והאם קהל היעד המתקבל מערוצי הפרסום באמת רלוונטי עבורכם, עבור האתר. בנוסף, באמצעות טרנדים תוכלו לייצר הזדמנויות ולייעל את תהליכי הפרסום טוב יותר. יכולת זו די חדשה, והיא נמצאת רק עבור חשבונות בחבילת Plus ומעלה.
  • לכידה והקלטת מסך (Recordings) – זוהי היכולת האהובה עלי מכל היכולות של Hotjar. יכולת לכידה והקלטת מסך משקפת לנו את הפעילויות וההתנהגויות של הגולשים. ממש להיכנס לראשו של הגולש ולהבין במה הוא חפץ. באמיתי, יכולת זו חסכה לי המון. על ידי צפייה בהקלטות אפשר להסיק הרבה מסקנות ולגרום לגולשים להשאיר פרטים. למעשה, הצטרפתי ל־ Hotjarמהסיבה הבלעדית של לכידת המסך. הפתרון יספק לכם הרבה יותר תשובות, הרבה יותר מהכלים של גוגל – Google Analytics, ו־Google search.*ניתן לצפות בווידאו אודות פעולות הגולש. בצד, תוכלו לראות נתונים נוספים: לפני כמה זמן בוצעה ההקלטה, באיזה מכשיר, סוג הדפדפן והגרסה, וכמובן המדינה של הגולש. לנוחיותכם: למען הסר הספק, תוכלו לראות את הפעילויות ממש בווידאו חי, כמו ביוטיוב.
  • מפות חום (Heatmaps) – מפות חום הינה היכולת להבין איך הגולשים מתנהגים באתר, באילו מקומות הם מרבים ללחוץ, מהו המיקום שבו הגולשים עוצרים או גוללים, וכיצד הם זזים באתר, באמצעות משוב העכבר. התוכנה מסוגלת גם למפות נתונים אלה למכשירים ניידים וטאבלטים. ידע זה כוח, על ידי בחינת הנתונים, נוכל להבין בצורה חד משמעית מה הגולשים שלנו אוהבים, על איזה תפריט הם הכי לוחצים, ומה להציג במקומות הכי חזקים.*במפות חום תוכלו לצפות בקליקים, גלילה באתר, ותזוזה של העכבר, באופן וויזואלי.
  • סקרים ומשובים – מערכת Hotjar מאפשרת גם הצגת סקרים לקהלי היעד באתר. בנוסף, לאחר מילוי הסקרים באתר, נוכל לדעת כיצד ההתנהגות של הגולשים בא לידי ביטוי. מה הם בעצם הכי אוהבים אצלנו, מהם השירותים שהכי נפוצים, ונתונים נוספים. שימו לב: מרבית מבעלי האתרים לא משתמשים ביכולת זאת. מה שכן, זה תמיד טוב שיש בונוס.

אלה הם שלושת היכולות העיקריות שתוכנת Hotjar תספק לכם לאחר ההרשמה. שימו לב: בשביל להשתמש ביכולות המערכת המתקדמות, ביכולות שהצגתי כאן, תצטרכו לאמת את האתר. כלומר, הטמעת קוד של המערכת, של תוכנת Hotjar. ומכאן, לאחר מספר ימים, העסק מתחיל לעבוד.

איך מתחילים להשתמש – הטמעה ראשונה באתר

בשביל להשתמש בתוכנת Hotjar, תחילה, הירשמו ועקבו אחרי השלבים. תאמינו לי, זה ממש פשוט. בשלבים מאוחרים, תצטרכו לאמת את האתר ולספק ל־Hotjar גישה מלאה על ידי הטמעת קוד. הטמעת הקוד של Hotjar די פשוטה, לא מסכנת את האתר באף צורה, ונותנת גישה לכלל הכלים.

אז איך בעצם עושים את זה? הנה שני דרכים להטמעת קוד המעקב:

  1. הטמעת הקוד באתר – הדרך הראשונה והנפוצה ביותר, שלפי דעתי, פחות מומלצת – הטמעת הקוד באתר, באופן ידני. ניתן לעשות זאת על ידי התקנת תוסף, או על ידי הטמעת הקוד בקבצי התבנית. ברוב המקרים, הקובץ להטמעת הקוד נקרא: php. לעיתים, הקובץ ישולב עם המילה header ושם התבנית. הכי חשוב, שהקוד יכיל את השם header. הקוד של תוכנת Hotjar חייב להיות בין תגית ה־Head, וכן, לפני סגירת התגית.*כדאי ומומלץ להטמיע את הקוד בתבנית בת בלבד.
  2. הטמעת הקוד דרך Google Tag Manger (הדרך המומלצת) – מניסיון אישי, לאחר זמן מה, כאשר הקוד מוטמע בצורה ידנית בקבצי האתר לאחר עדכון מסוים בתבנית הקוד נדרס. לכן, כדאי ומומלץ להטמיע את הקוד בתבנית בת, בתוסף ייעודי, או ב־Tag Manger. תחילה, צרו תגית חדשה. ב־Tag Configuration בחרו ב־HTML ולאחר מכן הטמיעו את הקוד. ב־Triggering וודאו שהאלמנט נמצא על Page View ועל הגדרה של כל הדפים. לאחר מכן פרסמו את השינויים ב־Google Tag Manger על ידי הקלקה על Submit.*פעולה זו תמנע את מחיקת הקוד גם במידה והתבניות עודכנו או בוצעו שינויי תכנות.

אלה הם שני הדרכים הנפוצות להטמעת קוד Hotjar והתחלת שימוש ראשוני עם המערכת החדשה. בהתחייבות, ממחר, האתר שלכם יראה באור אחר לגמרי! אתם תדעו בדיוק מה הגולשים עושים בו. מקווה שבאמת נתתי לכם ערך מוסף, עזרה מסוימת, והכוונה להמשך הדרך. בכל שאלה, אני כאן.