לוגו אלי סאסי

מה זה שירותי אחסון בענן

שירותי אחסון בענן מתאימים לכל אחד – צרכנים, בעלי עסקים, בעלי אתרים, וחברות וארגונים. בנוסף, לכאלה העוסקים בפרויקטים ומשימות יומיומיות, מקדמי אתרים סוכנויות ופרילנסרים בתחום, שירותי אחסון בענן יתפקדו כנכס משמעותי. החל מאחסון הקבצים של לקוחות, פרויקטים, ועוד. במאה ה־21, בשנת 2022, שירותי אחסון בענן מביאים תרומה וחדשנות לעולמות ההייטק והמחשבים. בפוסט זה, אני, אלי סאסי, מסביר מה זה שירותי אחסון בענן ומהם השירותים שאתם חייבים להכיר.

מה זה שירותי אחסון בענן – על מה כולם מדברים?

שירותי אחסון בענן הינם שירותים הנמצאים על גבי מערכות מחשב מרוחקות: שרתים ומחשבים. השירות הינו שירות טכנולוגי הנמצא על גבי רשת האינטרנט, רשת מחשבים, וניתן לגישה מרחוק. במרבית מהמקרים, השירות מונגש על ידי פאנל חכם וייחודי, ובו ניתן לאחסן ולנהל את הקבצים.

חברות המתמחות בשירותי אחסון מרוחקים, יספקו אחסון בענן על ידי שרתים מרוחקים לתפעול. החברות מאפשרות הקצאה של כמות אחסון מסוימת מכמות הדיסק הקשיח הכוללת בשרתים. השירותים מתומחרים באופן חינמי על ידי הקצאה מוגבלת של כמות האחסון. ומהצד האחר, כשהלקוחות דורשים אחסון גדול יותר, העלויות יתומחרו לפי כמות האחסון במגה או גיגה בייט. שירותי האחסון בענן הינם שירותים המונגשים לציבור באבטחה והצפנת קבצים גבוהה.

*ברוב המקרים, הצפנת הנתונים מבוצעת בצופן של 128-256bit לפי תקן AES.

יתרונות שירותי אחסון בענן – למה זה כדאי?

שירותי אחסון בענן מאפשרים אחסון של כל סוגי הקבצים: מסמכים, תמונות, תיקיות, ועוד הרבה. השירותים תומכים במרבית מהפורמטים, פורמט תלת ממד, ופורמטים המקובלים באינטרנט. היתרונות של שירותי אחסון הענן הינם גדולים ומספקים כדאיות רבה למשתמשים ולעסקים כאחד. האם שירותי אחסון הענן מספיקים סיבה מספיק מוצדקת לבחור בהם? התשובה היא, כן.

אז למה לבחור בשירותי אחסון בענן? האם זה כדאי? הנה מספר יתרונות בולטים בנושא:

  • חיסכון במשאבים וכסף – שירותי אחסון בענן הינם שירותים אשר חוסכים משאבים פרטיים, ארגוניים, או עסקיים, וכן, גם המון כסף בשנה. הרבה מהצרכנים והעסקים שומרים את הנתונים באופן לוקאלי (מקומי), באמצעות אחסון פיזי. לדוגמא: דיסקים קשיחים, אחסון נשלף (דיסק און קי), ומוצרי אחסון פיזיים אחרים. ואם זאת, קיים סיכון, לנתונים. במקרים שבהם מוצר האחסון נאבד, נהרס, או נפגם, הנתונים יכולים להיאבד לנצח. במילים אחרות, נזק משמעותי לעסק או לאדם הפרטי. לפיכך, שימוש בשירותי אחסון בענן יעניקו לכם ביטחון ושקט נפשי, חיסכון במשאבים וכסף. שירותי אחסון בענן לעולם לא יאכזבו אתכם, כל הנתונים מגובים בענן ומועברים על גבי מספר דיסקים קשיחים למקרה הצורך. זאת אומרת, במקרה של פריצה, כשל מערכות, המידע שלכם תמיד ישמר, תמיד קיים.
  • פינוי מקום בדיסק הקשיח הנוכחי – לכולנו זה קרה, התרחיש הנורא מכל – אין שטח אחסון פנוי על הדיסק הקשיח, במחשב. הכירו את הפתרון הטוב ביותר – אחסון בענן. אחסון בענן מספק לנו ביטחון ושקט נפשי גדול, שירותים שבאמת ניתן לסמוך עליהם. לא משנה מה יקרה, לא משנה מהו התרחיש הגרוע מכל, המידע בטוח. בעקבות זאת, כאשר המידע בטוח ב־100%, ניתן להעביר נתונים חשובים מהמחשב ולפנות מקום גדול בדיסק הקשיח לנתונים ומידע חדש. לא צריך לקנות מוצרי אחסון, לא צריך להשתגע. במילים אחרות, אתם מסודרים ולא משנה מה יקרה, הנתונים שלכם נמצאים במקום בטוח.
  • גישה לנתונים גם כאשר אין אינטרנט (Local) – האם ניתן לגשת לנתונים גם כאשר לא קיים חיבור לאינטרנט? במרבית מהמקרים, בכלים הנפוצים באינטרנט, התשובה, כן. בתקופות שבהם אנו זקוקים למידע תמיד, גישה לוקאלית לשירותי הענן נדרשים מאוד. בדומה למצב הקיים, במחשב, גם בשירותי הענן ניתן לגשת לנתונים ללא גישה לאינטרנט. אם זאת, לא כל הכלים מסופקים עם יכולת לוקאלית, ולכן כדאי לבחור בכלי עם יכולת זו. בנוסף, במטרה לגשת לנתונים בצורה לוקאלית, ללא אינטרנט, תצטרכו לעשות התאמות. התאמות ברמת שירותי הענן, לרוב, על ידי שינוי ההגדרות בפאנל הייחודי, קל ופשוט.*ייתכן שאופציה זאת תהיה זמינה רק בחבילות בתשלום, בגוגל דרייב, זה בחינם.

שירותי אחסון בענן כדאיים לכל אחד, מספקים יתרונות בולטים, ומעניקים שירות נדרש לציבור. שלושת היתרונות שציינתי הינם היתרונות הבולטים ביותר שנמצאים כמעט בכל שירות ענן עולמי. כמובן, ישנם יתרונות נוספים, אם זאת, אלה הם היתרונות העיקריים לשירות, זוהי חוות דעתי הכנה. מניסיון אישי, כדאי ומומלץ להחזיק את הגיבויים של הנתונים גם בענן וגם באחסון פיזי ודיגיטלי. כדאי ומומלץ לוודא שהמידע והנתונים שלנו מגובים ב־3 מקומות שונים, למען השקט הנפשי.

שירותי אחסון בענן – השירותים הנפוצים באינטרנט

כיום, בשנת 2022, תוכלו למצוא עשרות שירותים המציעים אחסון על גבי פלטפורמה מקוונת – ענן. מחיפוש ראשוני בגוגל, תחת הביטוי שירותי אחסון בענן תוכלו למצוא מגוון שירותים מקוונים בענן. אם זאת, לא כולם מומלצים או מתאימים דווקא לכם. לכן, החלטתי לסקור מספר שירותים מומלצים. הכירו את 5 השירותים הנפוצים לאחסון קבצים באינטרנט, שירותי אחסון מומלצים בענן:

  • השירות ה־1: Google Drive – השירות הנפוץ והמוביל ביותר בשירותי הענן בעולם. הצרכנים ובעלי העסקים מכנים אותו גם כגוגל דרייב. שירות זה, Google Drive, מציע שירותי ענן מתקדמים לכל שימוש – שימוש אישי ומסחרי כאחד. השירות מצוין וחינמי, השירות מציע חבילת אחסון של כ־15GB למגוון רחב של שימושים. השירות מתממשק למגוון אפליקציות שימושיות, פיצ’רים, ותוכנות אוטומציה מתקדמות. בשירות ענן זה, ניתן לאחסן מגוון רחב של קבצים, לעשות שימוש רחב במודול האקסל והוורד אונליין, ועוד הרבה. באופן אישי, שירות הענן החינמי של גוגל, הינו שירות מצוין שבו אני עושה שימוש יומיומי. השירות מאפשר גיבוי ואחסון של קבצים מכל מקום, זמין במגוון פלטפורמות: המחשב האישי, הטלפונים הניידים, הטאבלטים, המחשב של אפל, וכמובן גם מערכות אנדרואיד. קיימים גרסאות בתשלום, לעסקים המעוניינים בקצת יותר אחסון. החבילות בתשלום ממותגות על ידי השירות החדש, הנקרא, Google One המציע מגוון חבילות למשתמש.
  • השירות ה־2: OneDrive של Microsoft – היו בטוחים בכך, ענקית הטכנולוגיה, מייקרוסופט, לא נשארה לאחור. גם למייקרוסופט יש שירות ענן בחינם, שירות זה, מונגש וממותג עם השם המלא – OneDrive. בדומה לגוגל, גם מייקרוסופט מציעים שירותי ענן חינמי, יחד עם גישה חופשית לאופיס אונליין. אז מה בעצם שונה? כמות האחסון לשימוש. שירותי הענן, OneDrive, של מייקרוסופט, בחבילה החינמית, מציעה אחסון של כ־5GB בלבד, ללא תשלום וללא אותיות קטנות. בחבילות המתקדמות, בתשלום, מייקרוסופט מציעה גם את שירותי האופיס למחשב. החל מ־300 שקלים לשנה למשתמש הביתי. למשתמשים העסקיים, התשלום הינו החל מ־12$ הכוללים אחסון בענן ושימוש באופיס. שירות מצוין שמתאים לבעלי עסקים, בעלי אתרים, כותבי תוכן, ואנשי דיגיטל.
  • השירות ה־3: Dropbox – שירותי הענן הנפוצים של Dropbox די שימושים למשתמשים הביתיים והעסקיים כאחד. השירות מאפשר גיבוי ואחסון של קבצים עד ל־2GB בחבילה החינמית. גם פה, בשירות של דרופבוקס ישנם חבילות בתשלום. שירותי הענן של Dropbox מאוד פופולאריים, משומשים גם במשרדים עסקיים, ומתאימים גם לקהל הפרטי. שירות זה, מונגש לכלל הקהלים במחשב האישי, בטלפונים החכמים, ובמערכות אנדרואיד ואפל. כיום, כלל שירותי הענן הגדולים, שמאחוריהם עומדת חברה גדולה, מונגשים לכל הפלטפורמות.
  • השירות ה־4: iCloud של אפל – שירותי הענן של אפל, הממותגים תחת השם iCloud הינם שירותי ענן מומלצים המיועדים בעיקר עבור מוצרי אפל: טלפונים חכמים, מחשבים, ועוד. במטרה להשתמש בכל יכולות המערכת, תזדקקו למכשיר אפל – מחשב או אייפון חכם. השירות מציע אחסון קבצים, תמונות, סרטונים, וכל דבר אחר שתבחרו. השירות מונגש וזמין במחשבים של אפל, הנייחים והניידים, בטאבלטים, ובמכשירי הטלפון החכמים. הגיבויים מתבצעים באופן ישיר ואוטומטי, חסכון משמעותי למשתמש אפל. שירות הענן iCloud הינו שירות חינמי המציע כ־5GB בחבילה החינמית. ישנם חבילות בתשלום. לידיעתכם: השירות מגבה הכל מהכל, בשונה מפלטפורמות ענן אחרות: אנשי קשר, יומן, יישומון הדואר, לוחות שנה, תמונות, המידע במחשב ה־Mac שלכם, ואפליקציות נוספות.
  • השירות ה־5: MEGA – שירות הענן של MEGA הינו שירות פופולארי לאחסון קבצים בענן. השירות נוסד בשנת 2003, ומאז, צבר תאוצה ונכנס לתודעה של אלפי עסקים וצרכנים פרטיים. בדומה לשירותים אחרים, גם בשירות הענן של MEGA, בבעלות, קים דוטקום, יש חבילה חינמית. למעשה, מדובר בחבילה החינמית המשתלמת ביותר, כ־20GB אחסון לשימוש חופשי. השירות מגיע עם רמת הצפנה מאוד גבוהה, אבטחה מקצה לקצה, ושיתוף תיקיות חופשי. שירותי הענן של MEGA נתמכים על ידי המחשב האישי, במחשבי אפל, ובמערכות גוגל.

אלה הם חמשת שירותי אחסון בענן המומלצים והנפוצים ביותר באינטרנט. כמובן, ישנם שירותים אחרים, שירותי ענן נוספים, טובים יותר ופחות. אם זאת, מצאתי לנכון ש־5 השירותים הללו יספקו את הדרישה הטובה ביותר, לצרכן, לעסקים, לפרילנסרים, ולאנשי דיגיטל רבים, בהתחייבות. המלצה שלי, כאדם המתמחה בשירותי קידום אתרים אורגני, גוגל דרייב הינה התמורה הטובה ביותר. אני, באופן אישי, עושה שימוש ביותר משירות ענן אחד: אני משתמש גם בדרייב וגם בענן של Microsoft.

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...