לוגו אלי סאסי

מה זה אופטימיזציה לאתרים – כל מה שרציתם לדעת

תוכן עניינים

מקדמי אתרים בישראל מבצעים המון תהליכים בשירותי קידום אתרים אורגני, ביניהם, אופטימיזציה. אופטימיזציה היא חלק בלתי נפרד מתהליכי הקידום האורגני, משפיעה רבות על דירוגי האתר. ומהצד השני, אי אופטימיזציה תמנע את התקדמותו ותגרום לאתר להיתקע במילות המפתח. האופטימיזציה, הינה חובה, על נתון זה, יעידו עשרות ואף מאות מקדמים בכל רחבי הגלובוס. מעוניינים להתקדם בתוצאות האורגניות בגוגל? אופטימיזציה לאתר הינה חובה, ללא ספק.

מה זה אופטימיזציה לאתרים – מה זה אומר?

קידום אתרים במנוע החיפוש ניתן רק על ידי אופטימיזציה נכונה, כתיבת תכנים, והרבה ניסיון. אופטימיזציה לאתרים הינה מספר רב של פעולות ותהליכים המתבצעים ברמת האתר, במטרה לשפר את דירוגיו ומיקומיו בתוצאות האורגניות בגוגל. לדוגמא: שיפור מהירות האתר, תקינות הקוד, תמונות ורכיבים קשים לעיקול, רמת ואיכות התכנים, שימוש בתגיות מטה SEO, ועוד הרבה.

לרוב, האופטימיזציה מתבצעת פר עמוד ומטרתה לקדם את האתר במילות המפתח שנבחרו. במרביתה, מטרת האופטימיזציה היא להכין את האתר לקידום אורגני בגוגל ובמנועי החיפוש השונים. האופטימיזציה כוללת גם את חווית המשתמש, העיצוב הגרפי, המהירות, והקוד התיקני. כיום, בשנת 2022, למנועי החיפוש ישנם דרישות מהאתר, מדדים מסוימים, ותנאים שהם חובה. מטרתה של האופטימיזציה הינה לקיים את התנאים, את הדרישות, והמדדים של מנועי החיפוש. במילים אחרות, מטרת האופטימיזציה היא ״לעקל״ ככל הניתן ולשפר את האתר במילות המפתח.

*כחלק מהעבודה, מקדם אתרים נאלץ לחשוב ביצירתיות, להסתפק במועט, ולהתחשב במדדים.

אופטימיזציה לאתרים – כמה היא באמת חשובה?

אופטימיזציה לאתרים היא חשובה מאוד במטרה להתקדם במילות המפתח הנבחרות. בלעדיה, הקידום פשוט לא יהיה אותו הדבר, מתחרים יעקפו אותנו, ונאבד נתח גדול מאוד מהחשיפה. אופטימיזציה תורמת לנו גם מבחינת שיפור אחוז ההמרות, הנגשת התוכן, וצמצום נפח התמונות. אופטימיזציה לאתר היא די חשובה, ואליה יעידו כל מקדמי האתרים בישראל.

אז מהי תרומתה הגדולה? למה באמת כדאי לעשות את זה? הנה מספר יתרונות בולטים:

  • שיפור המיקומים של האתר – ביצוע אופטימיזציה ושינויים באתר תתרום לשיפור המיקומים במגוון רחב של ביטויים, באופן ישיר. למעשה, בהרבה מהמקרים, מניסיון אישי, ביטויים אשר נתקעים בעמוד 3-5 יוכלו להתקדם רק עם עבודת אופטימיזציה נכונה. לדוגמא: צמצום משמעותי של נפח התמונות באתר יגרום לעליה בדירוג המיקומים.
  • הגדלת אחוזי ההמרה – במידה מסוימת, אופטימיזציה גם מגדילה את אחוזי ההמרה. הדפים נטענים מהר יותר, חווית המשתמש טובה, והנגשת התוכן משפיעה יותר מתמיד. אופטימיזציה יכולה להגדיל את אחוזי ההמרות ב־5% ואף יותר, כמעט בוודאות. בצורה מסוימת, כל שינוי משמעותי באתר יכול להשפיע על אחוזי ההמרה, סתם שתדעו.
  • שיפור מהירות האתר – אופטימיזציה כוללת בחובה גם את הצדדים הטכניים ביותר: מהירות האתר, תקינות הקוד, תיקון בעיות ובאגים, שיפור ציון האיכות, ועוד הרבה. לידיעתכם: במידה והאתר ממש איטי, שיפור המהירות יכול להשפיע גם על הדירוגים. בנוסף, שיפור מהירות האתר תגרום לנו להפסדים בחשיפה, הגולשים לא יברחו.
  • שיפור משמעותי בחוויית המשתמש – חווית המשתמש הינה חלק בלתי נפרד ממד הציון. לפחות על פי האלגוריתם של גוגל, חווית המשתמש תזכה אותנו בהרבה בונוסים. בנוסף, חווית משתמש טובה תגרור אחוזי נטישה נמוכים, שיפור ההמרות, ועוד.
  • הגדלת המכירות וההכנסות – בסופו של דבר, אופטימיזציה משפיעה באופן עקיף או ישיר על הגדלת המכירות וההכנסות, הגדלת הלידים או רכישת המוצרים בחנות המקוונת. במילים אחרות, באותה החשיפה, ניתן להגדיל את כמות הכסף שנכנס לעסק בכל חודש. לפיכך, הכדאיות די משתלמת, לבעלי האתרים, למקדמים, ולעסקים.

אז התשובה די חיובית, אופטימיזציה היא מאוד חשובה, כדאית, ותורמת רבות בהתפתחות האתר. אופטימיזציה נכונה תאפשר לכם להיות עם היד על העליונה, לצבור יותר חשיפה ולהגדיל המרות. את האופטימיזציה מבצעים מקדמי אתרים, בוני אתרים, או מומחים בתחום הקידום האורגני.

כמה זמן נערכת אופטימיזציה לאתר במלואה?

בצורה לא מדויקת, משוערת, אופטימיזציה לאתר נערכת בין 1-7 ימים בלבד. הזמן לסיום העבודה משתנה בהתאם לכמות הדפים הנדרשים באופטימיזציה, רמת האופטימיזציה, ואיכותה בפועל. למען הסר הספק – לא מדובר בעבודה קלה או פשוטה, עבודת אופטימיזציה היא עבודת נמלים. עבודת האופטימיזציה דורשת הבנה בסיסית ב־SEO, הבנה במהירות האתר, ובעיקר יצירתיות.

אופטימיזציה לאתר עם חנות או אלפי דפים תדרוש הרבה יותר תשומת לב, זמן, והרבה הרבה זיעה. ומהצד השני, אופטימיזציה לאתר תדמית עד 100 עמודים תדרוש הרבה פחות זמן ותשומת לב. שימו לב: בשירות קידום אתרים אורגני, האופטימיזציה כלולה במחיר, בחוזה עם מקדם האתרים. אם זאת, באפשרותכם למצוא את השירות על ידי פרילנסרים, מקדמי אתרים מתחילים, בוני אתרים, ועוד. בצורה די חד משמעית, אופטימיזציה היא חובה בכל תהליך SEO קטן וגדול כאחד, ללא ספק. שימו לב: ניתן ללמוד אודות תהליכי האופטימיזציה המלאים גם ברכישת קורס קידום אתרים פרקטי.

מהם המרכיבים החשובים ביותר באופטימיזציה לאתרים?

מבדיקות שנערכו ביסודיות, אי אפשר להתקדם בתוצאות האורגניות בלי אופטימיזציה נכונה. אופטימיזציה נכונה תניב לנו הצלחות בפרויקט קידום האתרים האורגני, במנוע החיפוש ובגוגל.

האלגוריתם של גוגל מכיל בחובו מדד מאוד חשוב – מדד דירוג אתרים (בעבר: Page Rank). מדד דירוג האתרים אחראי על דירוג האתרים והצגתם על פי התוצאות שהתקבלו מהאלגוריתם. במילים אחרות, מדד דירוג האתרים בודק את איכות הדף, משייך לו דירוג נסתר, ומציג אותו בתוצאות החיפוש האורגניות בהשוואה לדפים אחרים הנמצאים במאגר. האופטימיזציה היא חלק בלתי נפרד מהציון שלכם, ולכן, נחשבת די חשובה. בצעו את האופטימיזציה ברמה היסודית ביותר, בקפידה.

אז מהם המרכיבים העיקריים והחשובים ביותר באופטימיזציה לאתרים? על מה כדאי לשים לב? ומהם המרכיבים שהכי כדאי לטפח? הנה מספר מרכיבים שכדאי לדעת אודותיהם:

תגיות מטה (תגיות SEO) – תגיות מטה הינם תגיות הייחודיות לכל דף ועמוד באתר. ברוב המקרים, תגיות מטה מפורסמות ומוצגות מחוץ לאתר, תחת תוצאת החיפוש בגוגל. כיום, בשנת 2022, ישנם 2 תגיות נפוצות: תגית Meta Title ו־Meta Description. התגית הראשונה אחראית על כותרת הדף, כותרת הדף שמוצגת תחת תוצאות החיפוש האורגניות, לרוב, בכחול. כך נראה הקוד:

אולי תרצו לקרוא גם על: