לוגו אלי סאסי

כלי מילות מפתח – כלים למחקר מילות מפתח

תוכן עניינים

בקידום אתרים אורגני, כלים למחקר מילות מפתח מהווים נכס משמעותי ועצום למקדם האתרים. למעשה, בתהליכי הקידום האורגני, המשימה הראשונה, היא מחקר מילות מפתח מקיף ורלוונטי. באמצעות תוצאות המחקר הסופיות, נוכל להכין תוכנית לקידום האתר הכוללת את מילות המפתח. באמצעות מילות המפתח שבחרנו, נוכל להכין אסטרטגיית תוכן נכונה, תוכנית לקידום האתר, ועוד. תהליכי הקידום האורגני נשענים על בסיס המחקר, מחקר מילות המפתח הראשוני שביצענו.

מה זה מחקר מילות מפתח ולמה הוא נועד?

מחקר מילות מפתח הינה משימה שנועדה להכין חלק מהתוכנית האסטרטגית לקידום האתר, בגוגל. המחקרים מבוצעים על ידי מקדם אתרים פרילנס או סוכנות לקידום אתרים. אם זאת, המחקרים יכולים להתבצע גם על ידי בעלי האתרים, בדיוק כמוכם. תהליכי הקידום האורגני, מבוססים בצורה ישירה על ידי מילות המפתח שעלו בתוצאות המחקר הסופיות. אז למה זה נועד? למה נועד וקיים מחקר מילות מפתח בעברית? לפניכם מספר תרחישים שבהם המחקר יהיה כמעט הכרחי:

  1. קידום אורגני – קידום אורגני הינו תהליך שנועד לקדם את האתר בתוצאות האורגניות. באמצעות מחקר מילות מפתח חכם תוכלו למצוא הזדמנויות, מילות מפתח חדשות, וכמובן, לגוון באנקורים שאתם מוציאים בקישורים הפנימיים והחיצוניים כאחד. קידום אורגני מקצועי יניב תוצאות רק על ידי מחקר מקיף ומקצועי, אופטימיזציה, תוכן, וקישורים.
  2. קידום ממומןקידום ממומן בגוגל הינו קידום שבו אתם משלמים עבור קליקים. מדובר בערוץ שיווקי מעולה המאפשר עבודה מידית, מהירה, ועם אחוזי המרה גבוהים. גם פה, תזדקקו למחקר מילות מפתח ראשוני. לעומת המחקר האורגני, המחקר יהיה שונה לגמרי. במחקר זה, תצטרכו להכין טבלת אקסל עם מספר תנאים: מילת המפתח, כמות החיפושים, המחיר לקליק, ומידת התחרות. במילים אחרות, מחקר מילות מפתח, גם פה, הינו חובה.
  3. אסטרטגיית תוכן – אסטרטגיית תוכן הינה פעולה שבה אתם מכינים תוכנית שיווקית לאתר. כתיבת תוכן למטרות קידום אתרים, מתבססת על גבי תוצאות מחקר מילות המפתח. באסטרטגיית התוכן חשיבות מחקר מילות המפתח הינה עליונה. כתיבת מאמרים בצירוף וצפיפות מילות המפתח ישיגו לכם מיקומים נוספים, תנועה רחבה, והרבה יותר לידים.

מרבית ממקדמי האתרים בישראל מספקים שירותים נוספים, החל משירותי קידום אורגני, קורסים לקידום אתרים, שירותי בניית קישורים, כתיבת תכנים למנועי החיפוש, ועוד. מקדמי האתרים משתמשים במחקר מילות מפתח במטרה לקדם את השירותים הפנימיים בעסק, ללא ספק. היו בטוחים בכך – מחקר מילות מפתח נועד להרבה מטרות, יעדים, ושימושים. הזמן, שווה את זה.

מהם היתרונות של מחקר מילות מפתח בגוגל?

מחקר מילות מפתח הינו מחקר שבו ניתן לקבל הערכה מסוימת לגבי הנישה המיועדת לקידום. במחקרים אלו, כדאי למצוא מילות מפתח כלליות, מילות מפתח בעלי זנב ארוך, ומילות שאלה. לדוגמא: איך בוחרים מקדם אתרים (מילת שאלה), קידום אתרים בגוגל (מילה כללית, פחות כדאית), קידום אתרים אורגני לעסקים (זנב ארוך, כדאית מאוד). הכי כדאי לכוון את המחקר למילות מפתח בעלי זנב ארוך, הכדאיות גבוהה, ההמרות גבוהות, ורמת התחרות נמוכה. במילים אחרות: Win-Win.

אז מהם היתרונות של מחקר מילות מפתח בגוגל? למה זה באמת כדאי:

  • תנועה לאתר – מחקר מילות מפתח, בתהליכי הקידום האורגני, בסופו של דבר, יביא לכם תנועה נוספת, גדולה, ורלוונטית. זוהי מטרתו של תהליך המחקר הסופי. בנוסף, ככל שהתנועה גדולה ורלוונטית יותר, העבודה תגדל. זה היתרון הבולט והעיקרי ביותר.
  • חיזוק הקידום האורגני – על ידי מחקר מקיף ומקצועי, נוכל לחזק את קידום האתר. באמצעות מילות המפתח נוכל לקשר מפוסטים חדשים לדפים המיועדים לקידום. בנוסף לכך, על ידי המחקר, נוכל להבין מהם מילות המפתח הטובות והרלוונטיות ביותר. במטרה להוציא קישורים, לבצע אופטימיזציה נכונה, נזדקק לתוצאות המחקר הסופיות. ללא ספק, הכדאיות והתרומה של מחקר מילות המפתח הינה חשובה ומסוגלת לחזק אותנו בגוגל.
  • נתונים חשובים – ביצוע מחקר מילות מפתח כולל בחובו נתונים חשובים על הנישה. לדוגמא: מידת התחרות ורמת הקושי, הכדאיות, נפח וכמות החיפושים, והמתחרים השונים. נתונים אלה מאוד חשובים, ישקפו לנו את התמונה הרחבה, ויספקו לנו תשובה חד משמעית – האם כדאי להיכנס לתחרות או לא. שימו לב: תמיד קיימים הזדמנויות חדשות. לכן, כדאי ומומלץ לבצע את המחקר כמעט כל שנה, וזאת, במטרה לגלות יעדים והזדמנויות חדשות.

שימו לב: מחקר מילות מפתח מקיף אורך בין 3-6 שעות בממוצע. בהתאם לסוג המחקר המקיף, הזמנים עשויים להשתנות בהתאם. הזמנים תלויים גם במהירות המקדם, החשיבה, והשיטה. אז האם קיימת כדאיות מספיק מוצדקת למחקר מילות מפתח? על ידי בחינת היתרונות, התשובה היא, כן.

כלי מילות מפתח – 5 כלים מומלצים שכדאי להכיר

באינטרנט, בחיפושים השונים בגוגל, תוכלו למצוא עשרות כלים למחקר מילות מפתח מקיף. אם זאת, תהיו בטוחים בכך, לא כולם טובים, מדויקים, או יעילים. אם זאת, מצאתי 10 כלים די מדויקים, מומלצים, וכאלה שממש כדאי לכם להכיר. הכי אמיתי שיש, אני משתמש, לרוב, ב־3 כלים בלבד.

לפניכם רשימה של 10 כלים מומלצים למחקר מילות מפתח יסודי:

  1. הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל – הכלי הנפוץ ביותר למחקר מילות המפתח, הינו, במערכת הפרסום הממומנת של גוגל (Google Ads). כלי זה, נועד למפרסמים בלבד. המחקרים המתבצעים בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל דורשים חשבון פרסום פעיל. שימו לב: המחקר לחשבונות לא פעילים יניב לכם נפח חיפושים כללי, לא מדויק. הכלי של גוגל מאפשר למצוא רעיונות למילות מפתח דומות המתבססות על מילת המפתח שלכם. בנוסף, ניתן להתחיל עם כתובת אתר ולבדוק באילו מילות מפתח המתחרים מדורגים. בכלי מתכנן מילות המפתח, ניתן לטעון קובץ בפורמט CSV ולקבל תחזית לנפח החיפושים.*ניתן למצוא את הכלי תחת התפריט: כלים והגדרות>מדידה>הכלי לתכנון מילות המפתח.
  2. אתר Google Trends – שירות האינטרנט של גוגל, Google Trends, מאפשרת הצצה בלעדית על הטרנדים המובילים ביותר בגוגל. ניתן לדגום את הטרנדים, לצפות בגרפים הוויזואליים, ולמצוא מילות מפתח חדשות ורלוונטיות לנישה. לרוב, מדובר במילים כלליות. מילות המפתח יופיעו תחת שני קבוצות עיקריות: נושאים קשורים ו־שאילתות. זהו כלי נוסף שיספק לכם תשובות ומענה למגוון רחב של נושאים – קידום אתרים, שיפוצים, ועוד.
  3. כלי המחקר של Ubersuggest – בעיני מקדמי האתרים, בעבר, Ubersuggest היה אכזבה. כיום, לאחר הרכישה של ניל פאתל, הכלי שודרג ומספק מחקרים מאוד מדויקים. במחקר זה, הכלי מאפשר הרבה מאוד דברים: מחקר על פי מיקום גיאוגרפי, בישראל או בחול. רעיונות מצוינים למילות מפתח חדשות, נפח חיפושים מדויק, מחיר לקליק, ועוד הרבה. כמו בכלים אחרים, תחילה, רשמו את מילת המפתח ההתחלתית, ובחרו במיקום הרלוונטי. בשלב הבא, תוכלו לצפות ברעיונות למילות מפתח דומות, בנפחי החיפושים, ובמדדים נוספים. בשביל להציג מילות מפתח נוספות, מטה, לחצו על הכפתור – View All Keyword Ideas. ומכאן, נסו לשחק עם המערכת עד למציאת מילות המפתח הרלוונטיות עבורכם.*הכלי יספק מספר חיפושים מוגבל ביום, הכלי לא חינמי ועולה החל מ־12$ בחודש.
  4. כלים למחקר מילות מפתח המיועדים גם לחקירת קישורים – כלים לחקירת קישורים הינם כלים המיועדים למקדמי אתרים עבור בדיקת פרופיל קישורים של המתחרים. לרוב, כלים אלה משומשים ויעילים עבור החלפת קישורים הדדית. אם זאת, בכלל הכלים הללו, קיים מקום מיוחד – מחקר מילות מפתח. ניתן למצוא את המקום הייעודי על ידי חיפוש השם: Keywords Explorer. הכלים הללו מאוד יעילים, אפקטיביים, ומאפשרים דרך נוספת לחקירת מילות המפתח. אני בוודאי מדבר על הכלים הבאים: SEMrush, Ahrefs, Moz.*כלים אלו אינם חינמיים, ועולים במינימום כ־99$ בחודש.
  5. כלי מילות המפתח של Keyword Tool – בכלי זה, תוכלו לבצע מחקר מילות מפתח נוסף. כלי Keyword Tool מאפשר לכם לבצע מחקר מילות מפתח במספר פלטפורמות: מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות, פלטפורמות במובייל, ועוד. תחילה, הזינו את מילת המפתח, בחרו בשפה העברית, ובארץ ישראל. חשוב מאוד: הבחירה חייבת להיות Google. לאחר מכן, תוכלו לצפות בנתונים – מילות מפתח דומות, נפח חיפוש, טרנדים, ומחיר לקליק. הנתונים פחות מדויקים מאשר כלים אחרים. אם זאת, קבלת הרעיונות די טובה.*כלי מילות המפתח של Keyword Tool עולה החל מ־89$.

מקדם אתרים מקצועי לא ממציא נתונים או מספרים, הוא חוקר עד לפרטי פרטים את הנושא. במילים אחרות, מקדם אתרים, לעיתים, סוג של אנליסט. 5 הכלים שציינתי הם הכלים הייעודים שכמעט כל מקדמי האתרים משתמשים בהם. כעת, זוהי ההזדמנות שלכם להבין גם את הנתונים. אלה הם הכלים המומלצים ביותר, כאלה שאני משתמש בהם ברמה היומית, בעשרות אתרים.

אולי תרצו לקרוא גם על: