לוגו אלי סאסי

בדיקת מיקומים בגוגל – כלים מומלצים לבדיקת מיקומים

בדיקת מיקומים בגוגל הינה פעולה הבודקת מיקום של ביטוי, מילת מפתח, או קבוצות שלמות. אפשר לעשות זאת על ידי חיפוש הביטוי בצורה עצמית, ממש כמו חיפוש רגיל במנוע החיפוש גוגל. אם זאת, בשנים האחרונות, פותחו כלים ומערכות שעושים את זה עבורנו, טוב ומקצועי הרבה יותר. כלים לבדיקת מיקומים בגוגל נועדו לספק לנו ציון עבור מילות המפתח שבהם נרצה להתקדם בגוגל. בתהליכי ה־SEO, כלים לבדיקת דירוגים בגוגל הינם חובה. בפוסט זה, הרחיב על הנושא והכלים.

מהי בדיקת מיקומים בגוגל – מה זה אומר?

בדיקת מיקומים בגוגל הינה בדיקה שנועדה לבדוק את דירוגם ומיקומם של מילות המפתח לקידום. מקדמי האתרים בישראל עושים את הבדיקה על ידי כלים מקצועיים, כלים לבדיקת דירוגים בגוגל. הבדיקה נועדה לבחון את אפקטיביות הקידום האורגני, את רמת התחרות, ואת נפח החיפושים. בתהליכי ה־SEO מקדם אתרים בודק את אפקטיביות התהליכים על ידי בדיקת המיקומים בגוגל. בדיקת המיקומים נועדה לספק תשובה כמעט מדויקת – האם התהליכים שביצעתי תרמו או לא. באמצעות תוצאות בדיקת המיקומים לטווח הארוך, מקדם האתרים יבחן אסטרטגיות קידום אחרות. הכלים עוזרים לנו להבין טוב יותר את האפקטיביות באסטרטגיית הקידום, מונעים עבודה מיותרת.

בדיקת מיקומים בגוגל – האם זה עדיין רלוונטי?

בדיקת מילות מפתח ומיקומם בגוגל רלוונטית מאוד, אם זאת, לא תמיד מדויקת ב־100%. לכן, בזמן הבדיקה, אל תיקחו את הנתונים בצורה קשה, הנתונים יכולים להשתנות ולהיות לא מדויקים. ומהצד השני, בדיקת המיקומים עוזרת לנו להבין חלק מהפאזל הגדול של הקידום האורגני, זה חובה. כאשר אתם בודקים מיקומים בגוגל שימו לב להערכת הכדאיות, ישנם מדדים שכדאי לשים לב אליהם: איכות ומידת התנועה, כמות גולשים המבצעים אינטראקציה, ובאמיתי, כמה נכנסה עבודה. במילים אחרות, בדיקת מיקומים בגוגל איננה מדד יחיד שעליו צריך להתייחס, ישנם מדדים רבים ב־SEO.

ואם זאת, בדיקת המיקומים נותנת לנו הערכה משוערת על איכות וטיב התהליכים של ה־SEO. במילים אחרות, הבדיקה, תספק לנו תשובה כמה גוגל מעניקה לנו נקודות זכות לעומת המתחרים. מהו המצב שלנו מבחינת מיקומים במנוע החיפוש, וכיצד נוכל לשפר אותם בהדרגה לאורך זמן. וממש מכאן, התמונה הופכת לבהירה הרבה יותר. הכירו את הכלים המומלצים לבדיקת מיקומים.

10 כלים לבדיקת מיקומים בגוגל – חובה לכל מקדם אתרים

בכספת או בארגז הכלים, מקדם האתרים מחזיק מגוון רחב של כלים, ביניהם, כלי לבדיקת מיקומים. המטרה של כלי לבדיקת מיקומים הינו לספק מיקום על פי מילת מפתח ולהעניק תובנות מסוימות. לפניכם 10 כלים מומלצים לבדיקת מיקומים בגוגל, באחד מהם אני משתמש באופן רצוף:

  1. כלי מספר 1: Google Search Console – כלי זה הינו הכלי הבסיסי לקידום אורגני בגוגל. כל מקדם או בעל אתרים משתמש בכלי זה במטרה לסייע לגוגל להבין טוב יותר את האתר. שימו לב: כלי זה איננו בודק מיקומים על פי מילות מפתח. אם זאת, Google Search Console יספק לנו מיקומים ממוצעים אודות חיפושים הקשורים או דומים לאתר שלנו. באמצעות כלי זה, נוכל לשאוב מילות מפתח חדשות ומתאימות, לבדוק את הדירוגים של האתר על פי מילות המפתח שחופשו, וכמובן להבין כמה אנחנו יציבים במילות המפתח. ללא ספק, כלי עוצמתי שמכיל בחובו עשרות אפשרויות, ניתוח נתונים, והרבה גילויים.
  2. כלי מספר 2: Zefo – זפו הינה מערכת לקידום אתרים הכוללת בחובה עשרות פיצ’רים, ביניהם, כלי לבדיקת מיקומים ודירוגים. הכלי ישראלי, כחול לבן, ופותח על ידי ניר אדר. הכלי קיים עוד משנת 2010, שנת הקידום הקלה, לפחות זה מה שאומרים. מערכת זפו למקדמי אתרים מאפשרת בדיקת מיקומים במנועי החיפוש – גוגל, בינג, יאנדקס, ועוד. במטרה לדייק בדירוגים, זפו משתמשת במספר כתובות IP לדיוק מרבי, בישראל ובעולם. במערכת זפו תוכלו לבדוק את היסטוריית המיקומים, מיקומי המתחרים, ועוד הרבה. באופן אישי ומקצועי, התחלתי את השימוש עם זפו לפני מספר שנים. כיום, זפו נחשבת כאחת מהמערכות הכי טובות לייעול תהליכי SEO ופרויקטים. שימוש בכלי איננו בחינם.*המחיר הינו מתחיל החל מ־99₪ לחודש.
  3. כלי מספר 3: Rank Tracker Link Assistant – הכלי Rank Tracker מבית Link Assistant נחשב כאחד מהכלים הטובים ביותר בעולם ה־SEO ומשומש אצל מרבית ממקדמי האתרים. למעשה, הכלי לא תומך בממשק דפדפן, Rank Tracker הינה תוכנה לבדיקת מיקומים בגוגל. בגרסה היקרה, לא קיימת הגבלת מילים, ולכן, הכלי ממש שווה ומשתלם. למקדמי אתרים עם עשרות לקוחות ומאות אתרים, כלי זה יהיה נכס חשוב מאוד בארגון. הכלי מאפשר לבדוק מיקומים על פי מילות מפתח, בישראל ובעולם, רמת ומידת תחרות, בדיקת תוצאות לוקאליות, חיבור והתממשקות למקורות סטטיסטיים, לדוגמא אנליטיקס, ועוד. בכלי זה ישנם הרבה פיצ’רים מעניינים שמסייעים לקידום האתר מבחינת תהליכי קידום אורגניים. המיקומים מדויקים ומאפשרים לנו לראות נתונים ברמה מאוד גבוהה ומדויקת. כלי חובה.*קיימת גרסה בחינם, אם זאת, היא מאוד מוגבלת. המחיר ההתחלתי הינו 299$ לשנה.
  4. כלי מספר 4: Pro Rank Tracker – Pro Rank Tracker הינו כלי הבודק מיקומים בגוגל. באופן די טוב ומרשים, הכלי מסוגל לבדוק מילות מפתח בצורה מדויקת במנועי החיפוש. הכלי מאפשר בדיקת מיקומים היסטורית, בדיקת מיקומים של המתחרים, וכמובן, שלנו. הבונוס: בכלי זה, ניתן לייצא ולהמיר נתונים לדוחות יפים ומעוצבים ללקוחות. כלי בדיקת המיקומים Pro Rank Tracker זכה להרבה ביקורות חיוביות, תשואות, ויכולות יוצאי דופן.*לכלי יש חבילה חינמית מוגבלת, הגרסה בתשלום עולה החל מ־14$ לחודש בלבד.
  5. כלי מספר 5: Kolyom – מערכת כליום הוקמה ונוסדה על ידי עומר שובל. בעבר הרחוק, Kolyom סיפקה שירותי מיקומים בגוגל בחינם, ללא עלות. כיום, הכלי מוצג בתשלום. בנוסף, במערכת של עומר שובל תוכלו למצוא מגוון רחב של כלים למקדמי אתרים, כלים לבדיקת מיקומים בגוגל, כלים לסוכנויות וחברות קידום אתרים, ועוד. מטרת המערכת הינה לנתח נתונים גדולים ומדויקים ככל האפשר. במילים אחרות, ניתוח ביג דאטה. מבחינת כלי בדיקת המיקומים של כליום, הכלי מאוד מדויק, מספק תובנות, ומכיל עשרות אפשרויות. לדוגמא: היסטוריית מיקומים, מחקר מילות מפתח, בדיקת מתחרים, בדיקות לוקאליות, דוחות, בדיקת מזג האוויר בגוגל ושינויים באלגוריתם, מעקב אחר פרופיל קישורים אישי, ועוד.*ישנם מספר חבילות וכלים המוצעות בתשלום, כלי בדיקת המיקומים הינה החל מ־50₪.
  6. כלי מספר 6: שירותי בדיקת מיקומים נוספים: בדיקת מיקומים בגוגל יכולה להיעשות גם על ידי כלים נוספים, כלים לחקירת פרופיל קישורים. לדוגמא: SEMrush, Ahrefs, Moz, ורבים. כדאי לציין: בדיקת מיקומים בכלים אלה די טובה, כמעט מדויקת, ושווה את העלות מול התועלת. בנוסף, הכדאיות די משתלמת. אנו מרוויחים כלי לבדיקת מיקומים וגם כלי לבדיקת פרופיל קישורים בצורה די מדויקת. כלים אלה מאפשרים היסטוריית דירוגים, הוספת פרויקט, ועוד.*שירותים אלה אינם בחינם ועולים בממוצע כ־99$ בחודש. ניתן להתנסות בגרסה החינמית.
  7. כלי מספר 7: Google Rank Checker – כלי Google Rank Checker מספק נתונים הנלקחים מכלי ניתוח הנתונים של SEMrush. מדובר בעוד כלי בסיסי ויעיל לבדיקת מיקומים בגוגל. הכלי מספק מיקומים אודות 10-11 מילות מפתח המדורגות במנוע החיפוש גוגל. על ידי הדבקת כתובת ה־URL ניתן לצפות במילות מפתח שמקודמות בגוגל. ניתן לצפות במילות מפתח שהתקדמו על בסיס הזנת כתובת הדף, האתר, או דף הנחיתה. אם זאת, הכלי מאוד מסורבל, דורש תמיד העתקה של כתובת ה־URL ולא תומך בממשק מלא. במילים אחרות, לא ניתן לשמור מיקומים, פרויקטים, והעבודה מתבצעת ידנית.
    *חדש באלי סאסי קידום אתרים – לידים לעסקים – תשלום פר תוצאה!
    הזמנת דף נחיתה עבור קמפיין ממומן החל מ 990 שח בלבד!
  8. כלי מספר 8: SEO SERP MOJO – לא מדובר בתוכנה, בכלי אינטרנטי, אלה באפליקציה. את SEO SERP MOJO הכרתי לפני קצת יותר משנה-שנה וחצי. מדובר בכלי חינמי לגמרי המספק בדיקת מיקומים בגוגל, בצורה די מדויקת להפליא. הכלי כמעט ולא מוגבל, ניתן להוסיף מספר אתרים וכמות מילים לא מוגבלת. אם זאת, הכלי לא מאפשרת בדיקת מיקומים היסטורית. מרגע הוספת הפרויקט, הכלי יספק את המיקומים מרגע השימוש. SEO SERP MOJO ניתן להורדה במכשירי אנדרואיד בלבד, הולך איתכם לכל מקום, וממש נוח. בלחיצה על מילת המפתח המבוקשת, ניתן לראות את מידת המיקום מרגע השימוש ועד היום, על ידי גרף וויזואלי מדהים. אפליקציה שווה המתאימה בעיקר לבעלי אתרים.*בחינם לגמרי, ללא אותיות קטנות, מספקת מיקומים מדויקים.
  9. כלי מספר 9: Ranktracker – Ranktracker הינו כלי מצוין לבדיקת מיקומים בגוגל. לפני מספר שנים הכלי היה מספק דירוגים די מדויקים, היה מוביל, וכיום, האמת שפחות. מבדיקה שנעשתה, כיום, הכלי פחות מדויק ואיבד את אמונו וחשיבותו בקרב המקדמים. ולמרות זאת, הכלי יספק לכם מיקומים כמעט מדויקים, די טובים, ויכיל בחובו הרבה פיצ’רים מעניינים למקדמי אתרים. לדוגמא: בדיקת מיקומים בגוגל, בדיקת מיקומים היסטורית, בדיקת מיקומים לוקאלית, דוחות מעוצבים ללקוחות, מחקר מילות מפתח בסיסית, צ׳ק ליסט כללי בפרויקט SEO, מחקר פרופיל קישורים, בדיקת אופטימיזציה, ועוד.*הכלי עולה החל מ־9$ בחודש וניתן לקניה בחבילת Lifetime באתר APPSUMO (דיל שווה)
  10. כלי מספר 10: Rank Tracker SPYSERP – כלי נוסף לבדיקת מיקומים של SPYSERP. אין הרבה מה להרחיב, כלי נוסף לבדיקת מיקומים בגוגל ובמנועי החיפוש השונים. כמו כלים אחרים בתחום, גם SPYSERP מאפשרת מחקר מילות מפתח, הפקת דוחות, ובדיקת מיקומים. הכלי נותן תוצאות טובות ודי מדויקות, מספק API, שמירת פרויקטים, ועוד.*הכלי ניתן בחינם בגרסת Free אך מוגבלת. בגרסה המלאה, הכלי עולה החל מ־9$.

בשורה התחתונה, 10 הכלים שפירטתי יספקו מיקומים מדויקים ונתונים מציאותיים לתחום. אם זאת, לכל כלי יש את הייחודיות שלו, חלקם טובים ביכולות אחרות, וחלקם פחות. לדוגמא: כלי מיקומים יהיה חלש מול מערכת SEO שלמה. למשל – זפו. זפו תספק לכם את כל המכלול הנדרש לקידום.

שירות בדיקת מיקומים בגוגל – באיזה כלי הכי כדאי לבחור?

שירותים לבדיקת מיקומים בגוגל נעשים על ידי הצטרפות לשירות, כלי, או תוכנה ייעודית. ועדיין, עולה בראשנו, ממש עכשיו, התלבטות קשה: באיזה שירות וכלי הכי כדאי לבחור? הכלי הטוב ביותר הינו כלי שיענה על הצרכים שלנו, שיספק נתונים מדויקים, ושיכלול בתוכו את כל המענה הנדרש. במבחן המציאות, הכלים המומלצים ביותר הם: אפליקציית SEO SERP MOJO, מערכת וכלי הדירוגים של Kolyom, מערכת Zefo של ניר אדר, וכמובן Rank Tracker של Link Assistant. אלה הם הכלים המומלצים ביותר שעשו עבורי את העבודה, מערכות מצוינות שסיפקו ללקוחותיי תוצאות מעולות.

כשאתם בוחרים בכלי ייעודי למיקומים או לייעול תהליכים בקידום האורגני חשבו על השאלות הבאות: מהי התועלת והתרומה של הכלי? כיצד הוא יכול לעזור לי? האם אשתמש בו בקביעות? ומהם הדרישות שלי מהכלי בתהליכי ה־SEO. לאחר שתענו על 4 השאלות, תוכלו לבחור בכלי האולטימטיבי שישרת אתכם בצורה יעילה ואפקטיבית. מכאן, הבחירה שלכם, אלי סאסי.

נ.ב – מרגישים שאתם אנשים של ממומן? עברו לעמוד פרסום בגוגל

אז מה היה לנו פה?

אולי תרצה לקרוא גם על:

לוגו אלי סאסי

בחרו את השירות הרצוי
והתחילו במסע...