לאחר שיישבתם את כל הנעשה בעסק שלכם, החל מבחירת עורכי הדין ורואי החשבון שלכם ועד להחלטה במה הוא יעסוק ומה יהיה הייעוד שלו, תצטרכו כעת לדאוג גם לשיווק העסק. בעבר, המילה “שיווק” הייתה שמורה רק למתי מעט, אלו שיכלו היו להרשות לעצמם משרדי פרסום באלפי שקלים בחודש. כיום, מדובר על פרסום אשר רוב הפלטפורמות שלו הן חינמיות, ואתם משלמים, למעשה, לא לגוגל אלא לחברה המפרסמת גרידא, על בניית תוכן איכותי אשר יביא לכך שלקוחות ירצו להירשם לשורותיכם ולקנות את השירותים או המוצרים שלכם.

הפרסום החינמי בגוגל הביא להצפת השוק במידע פרסומי: לכן נדרש תוכן איכותי מאד לבית העסק

קחו בחשבון שאם עד כה פרסום היה כותב רק מדען, טכנאי, מוזיקולוג, או אדם אחר המוגדר כבר-סמכא, לו היו משלמים מאות שקלים למאמר (בתוספת סכום כפול מכך למשרד הפרסום) כיום לא צריך להיות בעל המקצוע בהיררכיה הגדולה ביותר בשביל לכתוב. ידע כיום נגיש לרוב האוכלוסייה הן דרך סרטונים ביו-טיוב והן דרך קריאת חומרים תיאורטיים ברשתות חברתיות ופורומים או בלוגים, מה שאומר שלמעט במקצועות בהם הלימוד האקדמי הוא המפתח היחיד להצלחה (למשל רפואה או סיעוד), כיום כל אחד יכול לייצר ידע שיתחרה בזה האקדמי. המשמעות היא שמצד אחד, אם אתם הם בעלי הידע האקדמי, אתם לא לבד בשוק, ויש לכם מתחרים שעשויים לעבור אתכם בדעת הקהל ובהמלצות מהלקוחות. מצד שני, אם אתם אינכם אקדמאים – פרסומכם אינו אבוד: תעבדו קשה ותדאגו שחברת SEO הידועה כמוצלחת תקדם את מה שאתם מפרסמים. גולת הכותרת היא בחברה המפרסמת, שחייבת לעבור על התכנים שלכם ולוודא שהם איכותיים ויכולים להיות שוברי-שוק בעלי עניין רב לציבור.

כיצד מייצרים תכנים עבור פרסום בגוגל?

אפשרות אחת היא לרכז חומרים תיאורטיים כתובים על ידכם על מנת שכותבים מטעם חברת פרסום בגוגל יעשו מהם מאמרים, ג’ינגלים, מודעות לגוגל או פייסבוק, ודפי נחיתה. אפשרות שניה היא שאתם גם תייצרו את המאמרים, אבל חברת פרסום בגוגל תתחקה אחר מותגים ומילות מפתח בענף ודרכם – תקדם את בית העסק שלכם. אפשרות שלישית היא לייצר תכנים במועדים שחברת פרסום בגוגל תמליץ לכם, בזמנים קבועים, על מנת שתישארו רלוונטיים תמיד.