תפריט

מה זה Google Tag Manager ומה לו ולקידום אורגני?

תוך כדי שאנחנו עושים קידום אורגני, חשוב שנבין את התנהגות הגולשים וננתח אותה באמצעות אירועים שונים. בעזרת Google Tag Manager ניתן להקים מגוון רחב של אירועים שונים שנוכל לדעת על התרחשותם בעזרת מספר הגדרות והטמעה נכונה.

רגע לפני שנקפוץ ונסביר על היכולות שלו, הנה מה שצריך לדעת גוגל תג מנג'ר שבקיצור נקרא גם GTM. מדובר במערכת חינמית של גוגל שהוקמה במטרה להפחית את התלות של מנהלי אתרים במתכנתים עם שלל קודים להטמעה. אחרי הטמעה חד-פעמית של קוד ה-GTM באתר, אנו למעשה יכולים להזריק לתוכו מגוון רחב של אירועים שונים שבאים לידי ביטוי במערכת נוספת שנקראת גוגל אנליטיקס. מבולבלים? קראו עוד קצת ומיד תבינו הכל!

ניתוח התנהגות הגולשים באתר

לגוגל יש כלי שנקרא Google Analytics והוא מאפשר לנו לקבל סטטיסטיקות על התנהגות הגולשים. ניתן לדעת מה אחוז הגולשים שנטשו את האתר, כמה גולשים הגיעו לעמוד מסוים ועברו לעמוד הבא, כמה גולשים הגיעו מאורגני לעומת גוגל ממומן או לעומת פייסבוק ממומן וכן הלאה וכן הלאה.

גוגל אנליטיקס גם מאפשרים לנו להקים אירועים שונים שאינם מופיעים כברירת מחדל ואותם אנחנו יוצאים בעזרת שילוב ה-GTM. נדגים את זה כך: יש לנו אתר ואנחנו רוצים לדעת כמה מהגולשים שהגיעו מחיפוש אורגני, גללו עד 50% מדף האתר. את הנתונים הללו אנחנו צריכים לראות באנליטיקס, אבל את האירוע המיוחד הזה אנחנו צריכים להקים דרך ה-GTM.

אז ראשית, נקים את האירוע ונקבע שכל גולש שגלל למעלה מ-50% אורך הדף, יגרום לאירוע להתרחש ולהשתלב בסטטיסטיקות של גוגל אנליטיקס. לאחר מכן, נוכל לראות את כל האירועים הללו בשילוב הסטטיסטיקות של אנליטיקס שמופיעות במערכת כברירת מחדל.

כיצד זה עוזר בקידום אתרים?

בפועל זה לא באמת בא ומשפיע על הדירוג בתוצאות החיפוש, אך לאירועים שונים שמוזרקים לאתר ומופיעים באנליטיקס יש את היכולת לספר לנו על מה שקורא עם הגולש מבעד לצג המחשב או הטלפון ובכך להסיק את המסקנות הנדרשות.

נחזור לאירוע שהדגמנו קודם לכן. נניח והטמענו אירוע שמספר לנו כמה אחוזים הגולשים גללו. אנו בחברת קידום אתרים מקום ראשון לרוב מתמקדים בקידום ביטוי אחד או מספר ביטויים בודדים לכל היותר עבור לקוחותינו. אז אם כבר בחרנו להשקיע בתוכן עבור הביטוי, חשוב שנדע אם הגולשים באמת התרשמו או שאולי ראו רק את ה-25% הראשונים ופשוט נטשו.

אילו עוד אירועים קיימים?

ישנו מגוון רחב של אירועים שונים שעוזרים לנו להבין איך האתר שלנו מתפקד. כך למשל, ניתן להטמיע אירוע שמספר כמה אנשים לחצו על כפתור מסוים. אם יש לנו מבצע עם לחצן ששולח את הגולשים לתחתית העמוד עם פרטי המבצע, אז היינו רוצים לדעת שהם לוחצים עליו. אם הם לא לוחצים אז או שהמשפט לא מספיק מניע לפעולה, או שהכפתור לא בולט מספיק.

אירוע נוסף ניתן להדגים על הפעלת סרטון יוטיוב. לא פעם מטמיעים בדף האתר סרטון יוטיוב של בית העסק כיוון שהדבר מסייע בהשארת הגולשים באתר ולעתים קרובות גם מדרבן להשאיר פרטים. אם נראה שהאירוע של הפעלת הסרטון כמעט ולא מתרחש, אז יש לנו פה בעיה ואולי הגולשים לא מסתקרנים מספיק. ייתכן שאם רק נשנה או נוסיף כותרת לסרטון, פני המצב ישתנו מן הקצה אל הקצה.

לסיכום

GTM הוא כלי נפלא וחינמי כמו לא מעט כלים של גוגל. אם רק נדע כיצד לנצל אותו נכון, נוכל להבין טוב יותר את תגובת הגולשים לאתר שלנו, לשפר את חווית המשתמש ובכך להשפיע בעקיפין על הדירוג שגוגל יעניקו לו בביטויים רלוונטיים.

נשמח לנתח גם את האתר שלכם וללוות אותו כל הדרך אל התוצאה הראשונה! 

עוד אין לכם אתר אינטרנט? 

קראו עוד על שירותי בנייה וקידום אתרים >>

CTR SEO1

החשיבות של מטה טייטל מזמינה

הקלדתם ביטוי כלשהו במנוע החיפוש? מיד קפצו מולכם מגוון רחב אתרים שונים שכולם ככולם מציעים את המידע הרלוונטי עבורכם. המבנה של האתרים המופיעים הוא ברור

Read More »

איך בוחרים טייטל טוב?

תוכן טוב שמבין את מנועי החיפוש של גוגל ובו בזמן שם דגש נרחב על הקניית ערך מוסף ותועלת אמיתית לגולשים הוא אחד מן הגורמים העיקריים

Read More »

גורמי דירוג: האם עדיין יש כאלה?

על פי הנחה רווחת בענף קידום האתרים, דירוג אתרים בתוצאות החיפוש מתבצע באמצעות אלגוריתם המשווה פרמטרים דומים בעמודים שונים וקובע אילו מהם רלוונטיים יותר לשאילתה

Read More »

מעבר בטוח לאתר חדש – אלי סאסי

עובר לאתר חדש? כך תשמור על ה SEO ולא תיפגע! ראשית מזל טוב. מעבר לאתר חדש תמיד מרגש אותי. במהלך שנותי כמקדם אתרים עברתי עשרות פעמים תהליכים

Read More »

חשיבות SEO בפיתוח אתר אינטרנט

כל הנושא של פיתוח אתרי אינטרנט ובניית אתרים לעסקים הינו נושא מורכב מאוד. רבים חושבים כי להקים אתר אינטרנט זה דבר פשוט, וכל אחד יכול לבצע

Read More »
elisasi

היושש… שמח שבחרת ללחוץ עלי : )

קוראים לי דיזי אני הדינוזאור של אלי סאסי
כשהוא מקדם אתרים אני סוגר לו לקוחות חדשים : )

רק המגניבים בוחרים להקליק עלי וזה ממש מרגש אותי

קיבלת ממני הנחה על קידום אורגני + כתבת יח"צ כל חודש במתנה מהאתרים המובילים בישראל מה שיקדם אותך מהררררררררר יותר מאחרים אבל ששש… זה בנינו אה?!

כדי שאדע שבאת דרכי תכתוב לי
את הקוד #דינוזאור# בשדה המתאים: