תפריט

מה הקשר בין תוכן לקידום אתרים?

תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן! לא משנה מה יספרו לכם על שיווק דיגיטלי, התוכן היה ונשאר אחד מן הפרמטרים החשובים ביותר לקידום על-ידי גוגל ולמעשה על-ידי כל מנועי החיפוש באשר הם. בעזרת תוכן איכותי אנו יכולים לשכנע את מנועי החיפוש שאנו אכן ראויים למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש ובעזרת תוכן איכותי אנו יכולים לשכנע את הגולשים שאנו אכן נותני שירות איכותיים ולדרבן אותם להשאיר לנו פרטים.

אז כיצד תוכן משפיע על קידום האתר?

ישנם מגוון פרמטרים באמצעותם נוכל להסתכל על תרומתו החשובה של התוכן לקידום SEO איכותי וביניהם:

זמן שהייה ארוך – מנועי החיפוש בוחנים בכל עת את זמני השהייה של הגולשים בתוך האתר. זמן שהייה ארוך הוא מדד איכות חשוב שמאפשר למנועי החיפוש להבין אם האתר שהם הביאו לעמוד הראשון הוא אכן רלוונטי או לא.

כך למעשה התוכן שאנחנו כותבים משפיע באופן ישיר על חווית המשתמש. אם נכתוב תוכן אינפורמטיבי ועם זאת מסקרן ומניע לפעולה, הרי שנדרבן את הגולשים לגלול מטה באתר ולהמשיך ולקרוא. בנוסף לכך, ייתכן מאוד שהסקרנות תניע אותם לעבור לעמודים נוספים – דבר שמנועי החיפוש מעודדים.

אתם נהנים מזמני שהייה ארוכים? הגולשים עוברים בין עמודים שונים באתר? מעולה! התוכן שלכם עושה את העבודה ומקדם אתכם בתוצאות החיפוש.

זריקת רמיזות למנוע החיפוש – חשוב לזכור כי בסופו של יום, מנועי החיפוש הם לא בני אדם. אלו מכונות משומנות שיודעות לסרוק תוכן והרבה ממנו והן עושות את מירב המאמצים כדי להבין על מה התוכן מדבר ולאלו שאילתות חיפוש הוא עשוי להיות רלוונטי.

בדיוק מן הסיבה זו, חשוב להקפיד על תוכן רב של מינימום 300-400 מילה, אשר יכיל את מילות החיפוש ומילים נרדפות אליהן ויכלול כותרות מסודרות. מנועי החיפוש מוצאים את מילות החיפוש ויודעים לעשות את השיוך הנכון ביותר עבור הגולשים שלהם.

השקעתם בתוכן איכותי? זרקתם רמז עבה מאוד למנועי החיפוש באשר לקהל היעד שלכם והתקדמתם צעד נוסף אל עבר המטרה.

הנעה לפעולה – תוכן איכותי באתר צריך להיות אינפורמטיבי ועם זאת גם מסקרן ומדרבן לפעולה. בעזרת תוכן איכותי ומסקרן, תוכלו לשכנע את הגולשים שלכם שאכן מדובר בעסק מוצלח בעל ידע נרחב בתחום הידע שלו.

הקניית הילה של מקור מידע מהימן ואיכותי, מקרינה על הגולשים ומשרה בהם תחושת ביטחון ואמון. עם הפיכת התוכן למעט מסקרן ומעורר תחושת דחיפות, הרי שתוכלו להשתמש באותו תוכן איכותי כדי לדרבן את הגולשים להשאיר לכם פרטים.

העיצוב של האתר יכול להיות מושלם וחווית המשתמש תהיה נפלאה, אך אם התוכן לא יהיה משכנע, הרי שהגולשים שלכם פשוט יחפשו מקורות מידע אחרים. מנועי החיפוש בהחלט יודעים לתצפת על התנהגות הגולשים וידרגו אתכם בהתאם.

קישורים פנימיים – מנועי החיפוש שואפים לתוכן אינפורמטיבי ככל הניתן, כזה שמעניק לגולשים פתח לקבלת מידע נוסף. בדיוק מן הסיבה זו, חשוב לשלב בתוך התוכן הרב גם קישורים פנימיים שונים המפנים לעמודים נוספים באתר.

כיצד הדבר יכול לעזור? ישנם שני פרמטרים מרכזיים:

·        ראשית כל, מנועי החיפוש מעדיפים עמודים עם קישורים פנימיים כיוון שהם רואים בכך כעמודים בעלי אפשרויות מידע נוספות וחשובות עבור הגולשים.

·        שנית, הקישורים הפנימיים הם הדרך שבאמצעותה מנועי החיפוש סורקים את האתר שלנו. כל תוכן באתר הוא הזדמנות נהדרת לנצלו עבור קישורים פנימיים שיקלו על מנועי החיפוש להכיר את האתר שלנו.

·        לסיום, קישורים פנימיים מסייעים לחזק עמודים שונים באתר. אם נניח יש לנו דף קטגוריה חשוב ותחתיו דף של תת קטגוריה, אז הרי שקישור פנימי מתת הקטגוריה אל הקטגוריה, תעניק סמכות  נוספת לדף העליון ותבהיר למנועי החיפוש כי זהו העמוד החשוב ביותר עבורנו.

עידוד קצב הסריקה של מנועי החיפוש – מנועי החיפוש סורקים את האתרים שלנו מפעם לפעם כדי לגלות אם ישנו דבר מה שהשתנה. ככל שתעלו יותר ויותר מאמרים באופן שבועי, כך קצב הסריקה של אתרכם יהיה יותר ויותר מהיר. לצורך הדוגמה, אתרים חדשותיים עוברים סריקה כל שעה-שעתיים ואילו אתרי תדמית של עסקים יכולים לעבור סריקה כל שבועיים-חודש וחצי.

דגשים ליצירת תוכן איכותי

חושבים להתחיל לייצר תוכן איכותי עבור הגולשים שלכם? הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לתכנן ולייצר את התוכן בצורה המושלמת.

יצירת צורך ראשוני – אף פעם אל תניחו את כל הקלפים על השולחן מיד עם תחילת המאמר. פסקאות פתיחה נועדו לייצר מעין תחושה של דחיפות ולרוב מעלות את הבעיה שעמה הגולשים מתמודדים וזריקת רמיזה עדינה באשר לפתרון.

הקפידו לפתוח בפסקה אינפורמטיבית ולא מסתורית מדי (שהרי הגולשים עלולים גם להתעצבן ולנטוש) ומיד זרקו להם רמיזה שיש פתרון ממשי לבעיה שלהם והוא מצוי בתוך התוכן.

כותרות! – אף פעם אל תוותרו על כותרות שעושות לגולשים סדר בעיניים. זכרו שלא משנה כמה תכתבו יפה, כל עוד התוכן לא יהיה מסודר ומעומד בצורה נכונה, הרי שהגולשים פשוט יראו גוש אחד ענק של תוכן שיגרום להם להיבהל ולעזוב את האתר.

הקפידו גם לבצע חלוקה הגיונית לסעיפים ולבצע הדגשות היכן שצריך. זכרו שגולשים באינטרנט קוראים בצורה מרפרפת ועוברים על התוכן במהירות. ברגע שבו הדגשתם את החלקים החשובים ביותר, כך הקלתם עליהם את מלאכת הקריאה וזכיתם לחוויית משתמש מעולה.

הפנייה למקורות נוספים – ניתן להפנות עם קישורים פנימיים אל עבר מקורות מידע נוספים באתר שרלוונטיים לתוכן שכתבתם וניתן גם להפנות למקורות מידע חיצוניים וסמכותיים. אתם כותבים משהו בנושא משפטי? הקפידו להפנות גם אל אתרים ממשלתיים שנותנים חיזוק לדבריכם. גולשים רואים בהפניות שכאלו כערובה לכך שהתוכן המופיע לפניהם הוא מקצועי ומהימן.

נוסף על כך, הפניה אל מקורות מידע חיצוניים וסמכותיים, רומזת למנועי החיפוש כי אכן מדובר במקור מידע מצוין שמאגד עבור הגולשים תוכן רלוונטי וחשוב.

גובה העיניים – זכרו תמיד שאתם אנשי מקצוע שמכירים את התחום על בוריו, ואילו הגולשים שלכם מחפשים מקור מידע יעיל שידבר איתם בצורה פשוטה ונהירה. אל תמהרו להשתמש במושגים קשים ואם כבר בחרתם להשתמש במושג לא ברור, אז הרי שחשוב למהר ולהסביר אותו בצורה הכי פשוטה ועניינית שיש.

זכרו שדיבור בגובה העיניים יכול לסייע באופן ניכר לחוויית הקריאה של הגולשים שלכם.

דברו עליהם, לא עליכם – אף אחד לא אוהב אנשים שמפארים את עצמם ומספרים על עצמם. נסו רגע לחשוב על זה כך – כמו שאנשים אוהבים לדבר על עצמם ולהיות במרכז, כך גם הגולשים שלכם אוהבים את אותה התחושה.

בנייה וקידום אתרים גם הולכים ביחד : )

הקפידו תמיד להציף את הבעיה ואת הפתרון כדבר שמדובר על הגולשים שלכם ולא עליכם. במקום שתכתבו "אנו מספקים שירות דיגיטל מעולה" כתבו "אתם תהנו משירות דיגיטל מעולה". תמיד הפנו את החוויה אל הגולשים ונסו לראות זאת מתוך העיניים שלהם.

לסיכום

תוכן הוא חלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש של גולשי האתר והוא האמצעי היעיל ביותר לצורך "זריקת רמזים" אל מנועי החיפוש באשר לביטוי שאנו רוצים לקדם.

 

הקפידו תמיד על כתיבה איכותית, אינפורמטיבית ועם זאת כזו שמניעה לפעולה ומעוררת תחושת דחיפות וסקרנות בקרב הגולשים של אתרכם.

לעמוד קידום אורגני >>

CTR SEO1

החשיבות של מטה טייטל מזמינה

הקלדתם ביטוי כלשהו במנוע החיפוש? מיד קפצו מולכם מגוון רחב אתרים שונים שכולם ככולם מציעים את המידע הרלוונטי עבורכם. המבנה של האתרים המופיעים הוא ברור

Read More »
elisasi

היושש… שמח שבחרת ללחוץ עלי : )

קוראים לי דיזי אני הדינוזאור של אלי סאסי
כשהוא מקדם אתרים אני סוגר לו לקוחות חדשים : )

רק המגניבים בוחרים להקליק עלי וזה ממש מרגש אותי

קיבלת ממני הנחה על קידום אורגני + כתבת יח"צ כל חודש במתנה מהאתרים המובילים בישראל מה שיקדם אותך מהררררררררר יותר מאחרים אבל ששש… זה בנינו אה?!

כדי שאדע שבאת דרכי תכתוב לי
את הקוד #דינוזאור# בשדה המתאים: