תפריט

מה באמת קורה באתר שלכם?

עובדים עם מקדם אתרים? מעולה
אבל מה באמת קורה באתר שלכם?

רבים בטוחים שקידום אתרים בגוגל נועד כדי לגרום לדפי נחיתה באתרי אינטרנט להופיע בעמוד ה -1 בגוגל במילות מפתח מסוימות ובכך לקבל פניות מגולשים ולהגדיל את הרווחים.

אי אפשר להגיד שזה לא נכון אך עבודה של מקדם אתרים לא נגמרת כאן. למעשה דחיפת מילות מפתח ספציפיות אל העמוד הראשון בגוגל מהווה רק 30% מסך כל העבודה.

אסטרטגיית קידום בגוגל:
כמובן שלא נחשוף במאמר זה את דרך הפעילות וכיצד יש להצליח ב90% מהמקרים בקידום אתרים בגוגל אך כן נאמר שלהסתמך על קידום של מילות מפתח בודדות ותחרותיות זוהי שגיאה חמורה מ2 סיבות עיקריות:
1. יום יבוא והמתחרים יעקפו אתכם אם בגלל תקציבים גבוהים יותר לקידום ואם בגלל חווית משתמש טובה יותר או מיתוג טוב יותר
2. עדכוני גוגל מעלים ומורידים אתרים וכיום לא ניתן ליהנות מיציבות לאורך זמן בעמוד הראשון בגוגל

כיום, אם רוצים להצליח בקידום אתרים ולשמר את ההצלחה לאורך זמן יש לקדם מושגים. ולא מילות מפתח.

מתוך מדריך מ GOOGLE >>

אנו נעדיף לקדם ביטויים ממוקדים אל העמוד ה-1 מהסיבות הבאות:

1. אנו נסתפק בהחלט ב200 ביטויים ממוקדים בעמוד הראשון בעלי 50 חיפושים בלבד כדי להביא עבודה שוטפת מהאתר.
2. יחס ההמרה של ביטויים אלו הוא הגבוהה ביותר.
3. נשרוד תמיד את עדכוני גוגל ונבטיח יציבות רבה בעמוד ה-1

כיצד יש לחלק את העבודה בקידום אתרים?

אם נחלק את עבודת קידום האתר למחלקות נוכל להגיד שקידום אורגני מתחלק ל:
תוכן, אופטימיזציה, קישורים, טכנולוגיה ומדידה.
נעבור סעיף סעיף.

תוכן: כמובן שללא כתיבת תכנים חדשים ואיכותיים שעולים לאתר באופן שוטף יהיה קשה להתקדם. גוגל רוצה להציג לגולשים אתרים רלוונטיים ומעודכנים. אחת מהדרכים שלהם "לסמוך" על בעלי האתרים ולהציג אותם בעמוד ה-1 בגוגל זה לתת עדיפות לאתרים בהם התוכן מתעדכן בתדירות גבוהה. (זוהי גם הסיבה שאתרים כמו YNET ו MAKO יופיעו כמעט תמיד ראשונים בחיפושים רלוונטיים גם אם הנתונים הטכניים של ה SEO שלהם נמוכים משמעותית מאתרים קטנים יותר המתחרים בהם).

בנוסף, לא מספיק רק להעלות תוכן חדש לאתר. גוגל ב 2016 כבר יודעת לזהות מתי העלנו עוד מאמר בן 300 מילים שאין בו יותר מידי עניין ורק רצינו "לעדכן את הבלוג" ומתי העלנו לאתר תוכן איכותי שבוצעה בו עבודת חשיבה והוא באמת נועד לעניין את הגולשים.

אופטימיזציה: מילה אחת, ועם זאת, לא נוכל לפרט במאמר זה את כל המרכיבים הטמונים בה בעבודת קידום אתר. המילה אופטימיזציה למנועי חיפוש
בעצם מסכמת את המקצוע שנקרא היום קידום אתרים. בעבודה האופטימיזציה מתייחסים למעל 200 אלמנטים שונים שכל אחד מהם מתפרס לכמה וכמה תתי קטגוריות שבסופו של יום אנו מתאימים את האתר הן מבחינת השפה בו הוא כתוב והטכנולוגיה שבה נכתב והן מבחינת חווית המשתמש באתר.

קישורים: רבות נכתב על דרך בניית הקישורים. בסופו של יום, מאז 2010 – אפשר לומר שדרישות הנהלת חברת גוגל לא השתנו יותר מידי. גם לפני 10 שנים גוגל דרשו בניית קישורים בדרך איכותית וטבעית שתעזור לגולשים ברשת לנווט ולמצוא תוצאות לחיפושים שלהם. וזה מה שגוגל דורשת גם היום. אז באמת השתנה? הדבר היחידי שהשתנה זה הכלים והכח שיש לגוגל היום לאכוף את מה שהיא דורשת. (למרות שמוכרחים לציין שגוגל עדיין מתקשה לעשות זאת בישראל וניתן למצוא לא מעט אתרים הנמצאים בעמוד הראשון בביטויים מסויימים וללא כל הצדקה).

טכנולוגיה: כחלק מעבודת הקידום חובה לשים לב להתאמת האתר למובייל (במידה והאתר לא רספונסיבי וכולל סאב דומיין או תיקיה יש לאפיין קודים מסוג קנוניקל, אלטרנטיב, הפניות 302 וsitemap מתאים. כמובן שהעבודה משתנה באתר עם קוד פתוח ובאתר עם קוד סגור). מהירות האתר חשובה ומשפיעה מאוד על כניסתו של האתר לעמוד הראשון בגוגל, קוד נקי ועוד…

והכל מקבל יותר משמעות כמובן עם עדכון המובייל פרסט!

מדידה: כמו בכל עולם השיווק, פעילות והשקעה כספית ללא מדידה לא שווה כלום. בקידום אתרים אורגני לא מודדים רק כסף ו- ROI אלא מודדים גם טראפיק. מנתחים את הטראפיק ומשפרים אותו כל הזמן.

אחת מהדרכים שאני הכי אוהב זה שימוש במפות חום חכמות בהם אני מקליט את הגולשים וצופה בהם גולשים באתרי הלקוחות ב- LIVE. כך ניתן לחקור וללמוד מה הגולש לא אהב באתר וכיצד ניתן לשפר את האתר ולספק לגולש את כל מה שחשוב לו לראות באתר אינטרנט בתחום המבוקש. פעילות זו לוקחת את הקידום לרמה אחרת לגמרי ובעצם גורמת לבעל האתר לקבל יותר כסף מהגולשים הקיימים כבר באתר

CTR SEO1

החשיבות של מטה טייטל מזמינה

הקלדתם ביטוי כלשהו במנוע החיפוש? מיד קפצו מולכם מגוון רחב אתרים שונים שכולם ככולם מציעים את המידע הרלוונטי עבורכם. המבנה של האתרים המופיעים הוא ברור

Read More »