כל אחד שאפילו רק שמע על קידום אתרים בגוגל, שמע כבר על האלגוריתם החדש והמאיים הזה שנקרא ראנקבריין, למה הוא כזה מאיים? משום שבהאנגאאוט של גוגל, הצהיר אחד החבר'ה של גוגל, שמדובר בסינגל השלישי החשוב ביותר בקידום אורגני. מפחיד לא?

אז לפני שאני קופץ לכמה האלגוריתם הזה חשוב, וכמה הוא באמת אמור לעשות פה סדר, בוא נדבר רגע על המוח האנושי, סבבה?

המוח האנושי וקידום אתרים

למי שלא יודע, המוח האנושי, יש לו קטע משלו, או יותר נכון 2. שני צדדים אשר כל אחד עם מטרה משלו, למשל, הצד השמאלי של המוח שלנו אחראי על כל מה שקשור לעובדות, להגיון, לשליטה וכמובן, סיבות ספציפיות למה אנחנו עושים כל דבר שאנחנו עושים. מה הכוונה? כל מה שקשור לצד השמאלי של המוח שלנו בעצם נובע ממשהו עובדתי. ממשהו שאנחנו יודעים שהוא חלק בלתי נפרד מהאמת שלנו ומהאמת הכללית של החיים שלנו, למשל, אתם יודעים ש10 ועוד 10 שווה 20. לא מורכב נכון? זה החלק השמאלי של המוח שלכם עיבד את זה וענה לכם כרגע.

מה שונה מהחלק הימני? יצירתיות. החלק הימני של המוח שלנו בהחלט שואף אך ורק ליצירתיות שלנו, לאמנות שבנו, לפעמים אפילו בשקרים שלנו, שם מגיע הפן היצירתי בצורה היפה ביותר. החלק הימני בעיקר נוגע בכל מה שגורם לנו להרהר, לחשוב, לחלום ולהעז. אנחנו לא עובדתיים כאן, אנחנו מאוד "יצירתיים".

אז למה סיפרתי לכם את זה בכתבה על קידום אתרים וראנקבריין? סיבה פשוטה: SEO מורכב באותה צורה.

החלק השמאלי של המוח שלנו הוא בעצם העובדות? אז החלק ה"שמאלי" (או יותר נכון ה50%) מהתחום שלנו, מבוסס על עובדות. אונסייט (Onsite), כל מה שגוגל הצהיר בפנינו והסביר לנו לכל אורכם של מאות העמודים בגוגל אשר מסבירים על אופטימיזציה למנועי חיפוש בצורה העובדתית והמקצועית ביותר שאפשר להשיג. עובדות, מספרים, תגיות מטא ועוד.

בחלק הימני של המוח, עליו דיברנו בנושא היצירתיות, שם נמצא החלק המעניין שלנו, שם נמצא בעצם הנושא שמצליח להפריד בין מקצועיות למקצוענות אמיתית בתחום. כי אחד יודע לשנות תגיות מטא ל "הרחקת יונים – שם חברה" ואחד יודע "הרחקת יונים – לסגור את הפינה בשבילכם, לא בשביל היונים".

החלק הימני (50%) מעולם הSEO, מושתת על אופסייט (Offsite), משמע, השגת קישורים חיצוניים, עבודת PR נכונה ומקצועית, כי גוגל הרי לא אומרים לנו כמה קישורים להשיג, או מאיפה, הם רק אומרים (ממש "רק") שזה הפקטור הראשון או השני החשוב ביותר בקידום אורגני.

אז איפה זה משאיר אותנו מבחינת יצירתיות? מה הקשר לSEO? קופירייט נכון עם הנעה לפעולה בצורה מקצועית יכול בצורה ישרה להביא הרבה יותר הקלקות מאשר חשיפות ויותר מכך, אולי אפילו יותר הקלקות מהמקומות הראשונים בגוגל, כלומר, לפעמים עם קופי נכון לTITLE (תגיות המטא שאתם מתייחסים אליהן כל כך בקלות)  במקום ה2, יכול להביא יותר תנועה מהמקום הראשון. אחרי הכל, עומד גולש מאחורי החיפושים בגוגל, לא גוגל בעצמם.

ראנקבריין – האלגוריתם ששינה את פני השטחיות

אין יותר שטחיות, זהו. אי אפשר יותר לעשות 2,3 שינויי תגיות מטא ולהגיע לעמוד הראשון בגוגל, מעתה תאמר "אופטימיזציה נפשית לאתר" לפני שאתה מגדיר טייטלים. למה? כי ראנקבריין בכללותו, עומד על 3 דברים חשובים בעיקר:

  1. נתוני CTR (הקלקה בהתאם לחשיפה)
  2. נתוני זמן שהייה (Dwell Time)
  3. גלישה באתר או חזרה לעמוד התוצאות

שימו לב, מה אתם רואים כאן ב3 הסעיפים האלה? ניחשתם נכון, בעיקר – יצירתיות. אנחנו לא יכולים להיות מקום ראשון בגוגל אם נהיה קרים וחסרי חשיבות בעיניי הגולש, אנחנו צריכים להיות יצירתיים, אז איפה היצירתיות שלנו נכנסת? בעיקר בדברים הבאים לדעתי:

  1. למען שיפור נתוני CTR:
    קופי מקורי (על גבול הבידול / מיקוד של התוצאה) בתגיות מטא הראשונות: Title + Description למען הנעה לפעולה מעמוד התוצאות. עוד בנושא זה
  2. למען שיפור זמני שהייה:
    לדאוג לשאוב את הגולש לעמוד הבית / הנחיתה בסרטונים / טקסטים ברורים ומושכים, להשתמש במילים "קוסמות" כמו "לא תאמינו.." או "וזה לא הכל.." או דברים שבהחלט גורמים לגולש לרצות להישאר רק עוד קצת.. ועוד קצת..
  3. והכי חשוב – למען לתת את התשובה ולא לתת לגולש לחזור לעמוד התוצאות:
    לתת לו את התשובה האמיתית, אל תקימו עמודים באתר שלכם על כל ביטוי שלדעתכם כדאי לקדם, למשל דוגמא טובה: אל תקימו עמוד "פרגולות מחיר" אם אין לכם באמת מחירים באתר או דוגמא למחירון אמיתי. זה יגרום לגולש לחזור לעמוד התוצאות בצורה המהירה ביותר שאפשר לחשוב ושם כמובן – הדרך שלכם, רק למטה

אז מה בעצם הראנקבריין עושה לנו לתחום? קידום אתרים אורגני הופך למשהו מאוד קרוב לתחום של קידום אתרים ממומן, למה? משום שכולנו הופכים להיות שלטי פרסומת מול הגולש הממוצע שגולש להנאתו בין התוצאות, אם לא נהיה בולטים בצורה נכונה ומעניינת עבור הגולש – אין שום סיכוי שב-2018 גולש ייכנס סתם ככה בגלל השעמום, היום, הכל חשוב, עד לרמת הדומיין. גם הדומיין כדאי שיהיה סקסי, אל תקנו דומיינים כמו "car-nsurance.co…." כי למרות שזה נראה לכם קצר ואף ממוקד לביטוי, אנחנו לא ב-2008, עדיף היום לקנות דומיין שנראה אפילו טוב יותר, למשל:   have-a-safe-drive.co…, גם אם זה נשמע ארוך, זה נשמע מזמין יותר.

תזכרו, אלגוריתמים לא נועדו על מנת לעשות חיים קשים למקדמי אתרים (עם כמה שזה נשמע לכם כנראה ממש הגיוני) אלא נועדו על מנת לעשות חיים קלים יותר לגולשים, אם אנחנו נעמוד בציפיות, אנחנו נעמוד גם במיקומים. אני ממליץ לכל מקדם אתרים, לנסות לעבור לצד השני של המתרס ולנסות ללמוד קצת קופירייטינג או שיעורים בכתיבה שיווקית, לפעמים זה הבדל בין 5000 גולשים ולבין 50,000 רק כי קפצתם לעין של הגולש בביטוי עם נפח חיפושים גבוה.

הכתבה החופרת הזו נכתבה ע"י: שמוליק דורינבאום
(שמול קידום אתרים)

נ.ב

קישור להאנגאאוט בו דיברו על 3 הסיגנלים וחשיבותם בגוגל