יוצאים לקמפיין פרסום ממומן? כך תדעו האם אתם ברווח או הפסד

אז נכון, שכרתם מומחה קידום ממומן בגוגל ואתם מצפים שהוא יבצע בשבילכם את העבודה וזה מובן מאליו. אבל קיימת אחריות בסיסית כבעל עסק שעליך לבצע וזה למדוד את אפיק הפרסום חודש בחודשו כדי לוודא שה ROI שלך רווחי.

עקומת למידה בניהול קמפיין ממומן

רבים מבעלי העסקים (במיוחד עסקים קטנים) בטוחים שהם חייבים לראות שהם רווחים החל מהחודש הראשון לפעילות ובמידה ולא כך הדבר יש למהר להנחות את מנהל הקמפיין לסגור או להשהות את הקמפיין עד להודעה חדשה. כמובן שלא כך הדבר. ישנה עקומת למידה ברורה בכל קמפיין שמעלים. ככל שעובר זמן ומנהל הקמפיין לומד את הביטויים החזקים ביותר שמביאים את הקהל האיכותי יותר – כך הוא יכול להתאים ולבצע אופטימיזציה של קמפיין ממומן ובכך לייצר לך בעל האתר יותר הכנסות מאותו קמפיין.

כיצד מודדים ROI?

החישוב הוא כזה:

כמה כסף עלה לי קמפיין האדוורדס?
כמה אני מרוויח בממוצע על כל מוצר?
כמה רכישות היו לי בפועל?

ניקח את עלות ההוצאות פחות ההכנסות מהקמפיין וכך נדע האם אנחנו מייצרים רווח או הפסד מהקמפיין.

לא להתייאש

לא כל קמפיין שמעלים לאוויר רווחי מרגע הקמתו. דרשו ממנהל הקמפיין שלכם לבדוק מה ניתן עוד לעשות כדי לשפר את הקמפיין.
להלן דברים שיש לבדוק:

  1. ניסוח מודעות חדשות לשיפור CTR
  2. העלאת תקציב למילים שנמצאו איכותיות
  3. הרדת תקציב לביטויים פחות ממוקדים
  4. שימוש באסטרטגיית התאמה נכונה
  5. שימוש במפות חום באתר על מנת לראות מה לא בסדר או מה אפשר לשפר מבחינת חווית משתמש באתר

 

עד כאן להפעם ?