נעים מאוד, אלי סאסי
מומחה לקידום אתרים משנת 2010.

בוא להיות דינוזאור בתחומך!

איתי תצליח,

SEO

רוצה לספר לי על האתר שלך? מלא/י פרטים| או חייג/י: 0723950683

דגשים לאופטימיזציה באתר

הקמת ויצירת תוכן איכותי באתר היא דבר אחד, אך התאמתו בצורה האופטימלית ביותר למנועי החיפוש היא דבר אחר ועל כן חשוב לתת עליו את הדעת. רבים רואים בכתיבת תוכן כאמצעי נהדר לקידום אתרים ואכן נכון הדבר, ועם זאת חשוב גם לדעת כיצד לזרוק את הרמזים הנכונים למנועי החיפוש בכל רחבי העמוד.

עוד מהקמתם של מנועי החיפוש ועד לימינו אנו, התוכן הוא המלך. כן כן, קלישאה מארץ הקלישאות ועם זאת היא עדיין נכונה (וככל הנראה שתמיד תהיה כזו). התוכן הוא האמצעי המובהק והחשוב ביותר שבאמצעותו אנו מדרבנים גולשים לגלוש באתרנו ותוכן הוא האמצעי החשוב ולעתים היחידי שבאמצעותו אנו מספרים למנועי החיפוש על הביטויים החשובים שאנו מקדמים בכל עמוד ועמוד.

אז כיצד עושים אופטימיזציה לאתר? אחרי שתקראו את המאמר הבא, כל הנקודות יתחברו.

איך עושים אופטימיזציית אונסייט?

אופטימיזציית אונסייט היא למעשה מעבר עקבי ומסודר על התוכן המופיע בכל עמוד ועמוד, וזאת במטרה להתאימו באופן האופטימלי ביותר עבור מנועי החיפוש ועבור הגולשים. בכל הנוגע לבניה וקידום אתרים, מדובר בחלק בלתי נפרד מהפיכתו של הנכס הדיגיטלי למוצר מוגמר.

מטה טייטל

מטה טייטל היא הכותרת הראשית של העמוד המופיעה כאשר מרחפים עם העכבר על גבי הלשונית. המטה טייטל למעשה מופיעה בדף תוצאות החיפוש של גוגל והיא המקור הראשון שמעודד את הגולשים שלנו להקליק ולהיכנס אל האתר שלנו.

מטה טייטל צריכה להכיל את מילת המפתח שאנו מקדמים, לכלול משפט שמניע לפעולה ולהסתיים בשם המותג לצורך גיבוש אמינות.

תבנית של מטה טייטל נראית כך:

מילת המפתח: משפט עושה חשק – שם המותג.

בעזרת מילת המפתח המופיע בראשית הטייטל, אנו זורקים רמז ראשון למנועי החיפוש שזהו הביטוי שאנו מקדמים. בעזרת משפט עושה החשק, אנו מדרבנים את הגולשים להקליק עלינו ובעזרת סיום בשם מותג, אנו ממתגים את עצמנו ומשדרים אמינות.

מטה דיסקריפשן

מטה דיסקריפשן היא התיאור שמופיע לנו בתוך דף תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. את המטה דיסקריפשן אנו מגדירים באופן עצמאי והוא איננו מותנה בתוכן שכתוב בתוך האתר.

את המטה דיסקריפשן ננצל לטובתנו עם שילוב מילת המפתח לפחות פעם אחת, וזאת כדי לזרוק רמז נוסף למנועי החיפוש ולטובת הנעת הגולשים לפעולה עם משפט עושה חשק.

כותרת H1

מנועי החיפוש מחפשים אחר היררכיה ברורה בטקסט שתסייע להם להבין את תוכנו. בנוסף לכך, היררכיה ברורה היא מדד לחוויית משתמש מעולה שתסייע לגולשים להתנייד לאורך הטקסט ולהבינו בצורה ברורה ונהירה.

לפיכך, יש לנו את האפשרות להגדיר כותרות מ-h1 ועד ל-h6. החשיבות הגבוהה ביותר היא לכותרת ה-H1, הלא היא הכותרת הראשית ובה קריטי שנשלב את מילת המפתח שאנו מקדמים. בכותרת זו, צריכה להופיע אותה מילת המפתח ששילבנו במטה טייטל ובמטה דיסקריפשן.

כותרת H2

כותרת h2 היא הכותרת הבאה בחשיבותה ושם חשוב שנשלב את הביטוי שלנו במילים נרדפות. כך למשל אם אנחנו מקדמים קורס הנהלת חשבונות, אז הרי שבכותרת המשנית נכתוב משהו בסגנון לימודי הנה"ח.

למדו עוד על קידום אתרים אורגני

כותרות H3-H6

אלו כבר הכותרות המשניות יותר שבהן אנו פחות מחויבים לשילובם של ביטויים כאלו ואחרים ויותר למבנה הטקסט. למה זה חשוב?

דבר ראשון – גוגל תמיד אוהבת לדעת שיש היררכיה ברורה בטקסט. ככל שהטקסט יותר מעומד ויותר נהנה מהיררכיה, כך התוכן נחשב על-ידה לאיכותי יותר וראוי יותר לעמוד הראשון.

דבר שני – אסור בתכלית האיסור להתעלם מחוויית המשתמש של הגולשים. אם הגולשים שלכם לא נהנים מהטקסט ומרגישים חסרי אונים אל מול גוש התוכן הענקי, אז הרי שיש סיכוי גבוה שהם פשוט ינטשו וימשיכו אל עבר אתר של מתחרים.

קישורים פנימיים בתוכן

בתוך התוכן עצמו, חשוב לשלב קישורים פנימיים אל עבר עמודים שונים בתוך האתר. למה אתם שואלים? אז יש לכך כמה סיבות.

מבחינת גוגל – גוגל ולמען האמת כל מנועי החיפוש, אוהבת שהתוכן מפנה את הגולשים למקורות מידע נוספים בתוך האתר. בצורה הזו היא מבינה שמדובר בתוכן איכותי ובעל אינספור אפשרויות וערך מוסף עבור הגולשים שלה.

בנוסף על כך, מנועי החיפוש יודעים להתנייד באתר דרך קישורים פנימיים ולכן יש לקישורים אלו חשיבות רבה בכל מה שנוגע ליצירת היררכיה ברורה והקלה על מנועי החיפוש במציאת עמודים חדשים.

מבחינת הגולשים – כשהגולשים שלכם רואים שאתם מפנים למקורות מידע נוספים באתר, הם מקבלים את הרושם שאתם מקור בר סכמות עם מידע מהימן ומגוון. בנוסף לכך, הדרבון של הגולשים לעבור בין עמודי האתר, מסייע באופן משמעותי ביותר לחוויית המשתמש ומאיץ את קידום האתר.

קישורים חיצוניים בתוכן

דרך נוספת להפוך את התוכן למקור מידע מהימן וסמכותי בעיני מנועי החיפוש, היא באמצעות יצירת קישורים באתר שמפנים למקורות חיצוניים. חשוב להקפיד לעשות את שיעורי הבית ולהפנות למקורות מידע סמכותיים של אתרים ממשלתיים, ארגונים, מקורות אקדמיים וכיוצא בזה.

תוכן, תוכן ושוב פעם – תוכן!

תוכן הוא המלך כבר אמרתי? זה הפרמטר האחרון, הדובדבן שבקצפת, הדבר החשוב ביותר שעליכם להקפיד עליו. לא משנה כמה תדגמו את התוכן שלכם וכמה אופטימיזציות הוא יעבור, כל עוד התוכן הוא לא איכותי – הוא פשוט לא יתקדם.

אבל מה זה אומר תוכן איכותי? ראשית כל כמות – הקפידו תמיד על מינימום של 300-400 מילה למאמר. פחות מזה יקשה עליכם בקידום הביטוי הרצוי. שנית – כתבו לגולשים שלכם. אל תכתבו למנועי החיפוש ואל תשלבו את מילות המפתח ללא הרף. הקפידו על כתיבה זורמת, מעניינת, עניינית ומסקרנת.

הקפידו תמיד שהתוכן שלכם יניע את הגולשים לגלול מטה באתר, הקפידו התוכן יהיה כתוב בצורה ברורה ונהירה עם סעיפים וכותרות, הקפידו לפתוח עם פסקת פתיחה מסקרנת שמציפה את הבעיה ורומזת לפתרון ולהמשיך עם מתן פרטים מסודרים ונקיים.

זכרו כי בסופו של דבר, גוגל היא מפלצת תוכן ותוכן זה מה שהיא מבינה הכי טוב. כל עוד לא תשקיעו בתוכן אלא במה שמסביב – לא תראו תוצאות.

 שיווק דיגיטלי לעסקים >>

דגשים לאופטימיזציה

טוב אז אחרי שהסברתי באופן ממושך כיצד עושים אופטימיזציה אונסייט בצורה מסודרת, עתה הגיעה השעה לתת דגשים קטנים, אבל סופר חיוניים!

מטה טייטל – הקפידו תמיד על כתיבה של 60 תווים כולל רווחים. תכתבו יותר מזה? ייתכן מאוד שגוגל תציג אתכם עם כותרת שמסתיימת בשלוש נקודות. תכתבו פחות מזה? גוגל עשויה או לא לקדם אתכם או לבחור באופן עצמאי כותרת אחרת שהיא תבנה מתוך התוכן של כם.

מטה דיסקריפשן – הקפידו תמיד על כתיבה של 160 תווים כולל רווחים. בדיוק כמו המטה טייטל, גם כאן גוגל עלולה לקחת תיאור שהיא תחשוב שהוא יותר רלוונטי.

קישורים פנימיים – השתדלו לגוון ככל הניתן באנקורים שעליהם אתם שמים את הקישור הפנימי. גוגל אוהבים לראות שהכל נעשה בצורה טבעית ולא שרירותית. ככל שתקפידו להתנהג בטבעיות, כך גם תתקדמו עם התוכן שלכם בטבעיות.

חזרה על מילות מפתח – היזהרו מלהציף את התוכן במילת המפתח שאתם רוצים לקדם. הקפידו לגוון במילים נרדפות שונות, צמצו את החזרה על מילת המפתח העיקרית לעד 4-5 פעמים מקסימום!

 

זכרו תמיד – אופטימיזציית אונסייט צריכה לדבר למנועי החיפוש אבל קודם כל להיות מיועדת לבני אדם. קלעתם להכל? אתם בדרך הנכונה להופיע בעמוד הראשון.

CTR SEO1

החשיבות של מטה טייטל מזמינה

הקלדתם ביטוי כלשהו במנוע החיפוש? מיד קפצו מולכם מגוון רחב אתרים שונים שכולם ככולם מציעים את המידע הרלוונטי עבורכם. המבנה של האתרים המופיעים הוא ברור

Read More »