תפריט

גוגל אנליטיקס – הכלי החשוב ביותר לאתרך

השקעת כסף רב באתר חדש, עיצוב מהפנט ותוכן מקצועי ללא רבב. האתר מייצג באופן הטוב ביותר את המותג שלך ומוסיף עליו ערך מוסף יקר ערך עבור הגולשים. אבל מה – הפניות עדיין מתמהמהות מלהגיע. אתה מבצע שינויים, שובר את הראש, מקצה שעות רבות ואפילו מתייעץ עם חברים קרובים ועדיין – האתר פשוט לא ממיר.

זה הזמן להכיר את גוגל אנליטיקס

גוגל מציעה לנו מגוון רחב של מערכות חינמיות שונות במטרה להקל על ניהול האתר ולסייע ביצירת חווית המשתמש האולטימטיבית לגולשים שלה. כמובן שכל המערכות החינמיות השונות הן לא באמת "בחינם" והן עולות לנו בכך שאנו מסכימים לשתף את המידע שבאתרנו, דבר שהופך את גוגל למעצמת מידע בסדר גודל בלתי נתפס.

אחת מן המערכות שעליה אני ארצה לדבר במאמר הבא היא Google Analytics – המערכת לניתוח התנהגות הגולש.

אז מהי Google Analytics בעצם?

נחזור רגע אל האתר שהצגנו בתחילת הדרך. השקענו, בנינו, עיצבנו – עשינו הכל By The Book, ועם זאת הגולשים פשוט לא משאירים פרטים. כאן נכנסת לתמונה מערכת האנליטיקה של גוגל המסייעת לנו בניתוח התנהגות הגולשים.

גוגל בעצם אומרים כך – תפתח משתמש בגוגל אנליטיקס עבור האתר שלך, תטמיע את הפיקסל שלנו בתוך האתר, ואנו נתחיל לשדר אליך תוצאות על כמות הגולשים שנכנסו לאתר, המקורות שמהם הם נכנסו, זמני השהייה שלהם ועוד. מדובר במערכת מתוחכמת שבה יש את אלו שיודעים להשתמש בה בצורה שטחית אך יעילה דוגמת אנשי קידום אתרים, ויש את אלו שיודעים להשתמש באופן מדהים שמגיע עד לרזולוציות הקטנות ביותר ואלו כבר אנשי אנליטיקה מקצועיים הגובים העובדים בתחום ניתוח התנהגות הגולשים באופן ממוקד.

עוד על חברת שיווק דיגיטלי >>

כיצד הנתונים עוזרים לנו?

כאשר בוחנים את הדשבורד של גוגל ניתן לראות שיש סדרה של נתונים וסטטיסטיקות שונות המספקים לנו מידע אודות הגולשים והאופן שבו הם התנהגו באתר. בין היתר ניתן לראות את הנתונים הבאים:

·        מספר היוזרים – כמות המשתמשים שנכנסו לאתר בסך הכולל. נתון זה מספר לנו הן על היוזרים שכבר היו בעבר באתר והן על היוזרים שביצעו כניסה חדשה.

·        מספר היוזרים החדשים – אלו למעשה הגולשים שנכנסו בפעם הראשונה לאתר וגוגל צבעה אותם בקוקיז לראשונה.

·        אחוז נטישה – כאן גוגל מספרת לנו מה אחוז הנטישה של הגולשים כלומר – כמה גולשים נכנסו לאתר ונטשו אותו מבלי לעבור לעמודים נוספים.

·        זמן שהות – כמה זמן הגולשים שהו בתוך האתר.

·        ביקורים – מה מספר הדפים הממוצע שהגולשים עברו בתוך האתר.

אז הכל טוב ויפה, אך כיצד כל הנתונים האלו מתחברים למסקנות? הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

יוזרים

זהו הנתון הראשוני שמסייע לנו לדעת אם בכלל היו כניסות לאתר. ניתן לרדת לרזולוציות קטנות יותר ולהפריד בין מספר היוזרים שנכנסו מתוך קידום ממומן, לבין מספר היוזרים שנכנסו באופן ישיר לאתר (כלומר הקלידו את הדומיין), לבין מספר היוזרים שנכנסו באופן אורגני וכיוצא בזה.

אם אתם עורכים קידום אורגני לאתרכם, אז הרי שנתון היוזרים שהגיעו מתוך החיפוש האורגני הוא חשוב ומשמעותי. הנתון הזה יסייע לכם לדעת לאלו דפים הגולשים הגיעו ומשם לבצע פירוק אפילו משמעותי יותר, מה שמוביל אותנו לנתון הבא.

יוזרים חדשים

נמשיך להתמקד בדוגמה של קידום אורגני. בעזרת הנתון של יוזרים חדשים, תוכלו לבצע הפרדה בין מספר היוזרים הכולל לבין מספר היוזרים החדשים ולדעת אם האתר מביא אליכם תנועה חדשה ורעננה. אם אתם רואים שמרבית המשתמשים הם חוזרים, אז הרי שייתכן ועליכם לבצע מחקר מילות חיפוש חדש כדי "לפתוח דלתות חדשות" לגולשים.

אחוז נטישה

אז הצלחתם לפתוח דלתות חדשות ומספר הגולשים במהלך כל חודש וחודש ורק ממשיך לעלות – מעולה! אבל עכשיו נשאלת השאלה אם הגולשים שלכם באמת מרוצים מהעמוד שאליו הם הגיעו או לא.

ייתכנו שני מצבים – או שהגולשים המשיכו לעמודים נוספים באתר, או שהגולשים הגיעו לעמוד ויצאו מיד חזרה אל עמוד תוצאות החיפוש של גוגל. במקרה שבו נניח ויש לנו 2 גולשים, 1 המשיך לעמוד נוסף והשני נטש, אז הרי שיהיה לנו אחוז נטישה של 50%.

מה ניתן להסיק מאחוז הנטישה?

1. ייתכן מאוד שהגולשים קיבלו את התשובה לשאלתם בתוך הדף ולא הרגישו צורך להמשיך לדפים נוספים. במקרה שכזה, ננסה לשפר את התוכן עם הוספת קישורים למקורות מידע נלווים. ככה נדרבן את הגולשים להמשיך ולבצע אינטראקציה באתר שלנו ואולי אף להוביל אותם לטופס השארת פרטי קשר.

2. ייתכן מאוד שהגולשים שלנו לא מרוצים מהמידע שהם קיבלו באתר, ועתה הם מרגישים צורך להמשיך ולחפש מקורות נוספים אצל המתחרים שלנו. במקרה הזה, חשוב שנבחן את התוכן, נקרא אותו בצורה אובייקטיבית ונשאל את עצמנו – האם הוא באמת סיפק את הסחורה?

3. מן הצד השני ייתכן שחווית המשתמש איננה מושפעת בכלל מן התוכן והיא יותר בעיה עיצובית. האם האתר צבעוני מדי? האם העיצוב הוא מיושן ומרתיע? האם העיצוב איננו מתאים לפן העסקי שהאתר מייצג? השאלות הן רבות וחשוב לתחקר את הכל.

זמן שהות

חשוב לדעת! גוגל אנליטיקס לא יכולה למדוד את משך הזמן שגולש שהה בעמוד בודד. אם גולש נשאר 30 שניות בעמוד הראשון שאליו הוא הגיע ואז נטש, אז הרי שגוגל תחשב לנו 0 שניות. אם הגולש נשאר 30 שניות בעמוד א' ועבר לעמוד ב', אז הרי שגוגל תחשב זמן שהות של 30 שניות מבלי לחשב את זמן השהות של עמוד ב'. אם הגולש עבר לעמוד ג', אז הרי שמשך השהות של עמוד ב' גם יחושב.

ועכשיו לעניין – זמן השהות הוא קריטי עבורנו והוא יכול לספר לנו אם הגולש קיבל את מבוקשו או לא. אם זמן השהות הוא נמוך באופן יחסי, אז הרי שחשוב שנשאל את עצמנו – מה אנחנו מפספסים? האם התוכן לא מספיק טוב? האם הזרימה של האתר לא מאפשרת לנו לנווט את הגולשים אל מקורות מידע נוספים? כל אלו הם קריטיים לצורך הבנת חווית המשתמש כולה.

ביקורים

ביקורים הינו מדד נוסף שמאפשר לנו לדעת אם הגולשים ביצעו אינטראקציה עם האתר ועברו בין עמודים שונים. התרגום "ביקורים" די עושה עוול למשמעות האמיתית של המדד הזה כשהמשמעות שלו היא – כמה עמודים הגולשים עברו בממוצע? אם נראה שממוצע הדפים שעברו הגולשים הוא 1, אז הרי יש לנו בעיית זרימה באתר שלא מדרבנת גולשים לעבור לעמודים נוספים. אם נראה שהממוצע הוא 2 ומעלה, אז הרי שהצלחנו במשימה וגרמנו לגולשים לבצע אינטראקציה שוטפת.

איך כל זה מוביל לאתר שמתפקד בצורה נכונה?

זכרו תמיד – חווית משתמש טובה = פניות חדשות לעסק. אם הגולשים קיבלו את מבוקשם ונהנו מחוויית הגלישה באתרכם, אז הרי שהם יתרשמו שכך אתם פועלים גם כעסק. זכרו כי האתר שלכם הוא הפנים של העסק והוא יכול לעשות את כל ההבדל בין פיל לבן שלא מניב דבר, לבין מכונת לידים משומנת שלא מפסיקה להפתיע ולספק עוד ועוד עבודה.

 

מחפשים אתר שנראה מעולה? צריכים קידום שמביא תוצאות? דברו איתי!

אפשר גם לקרוא על בנייה וקידום אתרים>>

CTR SEO1

החשיבות של מטה טייטל מזמינה

הקלדתם ביטוי כלשהו במנוע החיפוש? מיד קפצו מולכם מגוון רחב אתרים שונים שכולם ככולם מציעים את המידע הרלוונטי עבורכם. המבנה של האתרים המופיעים הוא ברור

Read More »
elisasi

היושש… שמח שבחרת ללחוץ עלי : )

קוראים לי דיזי אני הדינוזאור של אלי סאסי
כשהוא מקדם אתרים אני סוגר לו לקוחות חדשים : )

רק המגניבים בוחרים להקליק עלי וזה ממש מרגש אותי

קיבלת ממני הנחה על קידום אורגני + כתבת יח"צ כל חודש במתנה מהאתרים המובילים בישראל מה שיקדם אותך מהררררררררר יותר מאחרים אבל ששש… זה בנינו אה?!

כדי שאדע שבאת דרכי תכתוב לי
את הקוד #דינוזאור# בשדה המתאים: