תפריט

בעל עסק התפקד! האם האתר שלך מדוגם?

החלטתם שאתם רוצים לבסס את הנוכחות שלכם ברשת ושכרתם את שירותיה של חברת בניית אתרים וקידום אתרים או בונה אתרים פרילנסר שיירתמו למלאכה. בוצעה מולכם עבודת איפיון מקיפה, אנשי המקצוע הבינו בדיוק מה הכוונות והמטרות שלכם מהאתר והנה הוא באוויר ונראה מרשים לכל הדעות. אך האם הוא באמת מאורגן ומסודר כמו שצריך?

כל מה שצריך לדעת על אופטימיזציה On-Site

מנועי החיפוש אינם סלחניים כלפי אתרים שלא מסודרים נכונה ולכן, אתר אינטרנט שאנחנו רוצים לקדם בצורה אורגנית בגוגל חייב להיות מאורגן ומסודר עד גבול הפרפקציוניזם. זה מה שנקרא בשפה המקצועית אופטימיזציית און-סייט, כלומר בתוך האתר.

מה הכוונה בפועל? אתר מורכב בעיקר מתוכן ותמונות. על מקדם אתרים מוטלת המשימה לקחת את הכנס האינטרנטי שאותה חברת בניית אתרים הקימה ולהתאים אותו צעד אחר צעד, פרט אחרי פרט, לכל מה שמנועי החיפוש מחפשים אחריו.

Meta Title

כותרת ה-Meta היא למעשה הכותרת שאנו רואים בתוצאות החיפוש של גוגל והיא כרטיס הביקור הראשון והחשוב ביותר של כל אתר. כותרת ה-Meta חייבת להכיל את הביטוי שאנו רוצים לקדם, משפט שמניע לפעולה ולסיום את שם המותג. נניח שאנחנו מקדמים אינסלטור בהרצליה אז נעשה כותרת Meta בסגנון: אינסלטור בהרצליה: מחפשים איש מקצוע קרוב לבית? – שם העסק.

בדרך זו אנו רומזים למנועי החיפוש על הביטוי העיקרי שאנחנו מקדמים באותו עמוד.

Meta Description

תיאור ה-Meta הוא השורה שנמצאת תחת כותרת ה-Meta בתוצאות החיפוש ויש לו השפעה אדירה על האופן שבו אנשים מגיבים למה שהם רואים. חשוב לשלב שם את הביטוי שאנחנו מקדמים בין פעם לפעמיים, אך גם לתת אינפורמציה ומשפט שמניע את הגולשים להיכנס לאתר.

כותרות H1-H6

כותרות רמה 1 עד רמה 6 הם בעצם ההיררכיה של התוכן והן מאפשרות למנועי החיפוש להבין את הנושא העיקרי שבו מתמקד העמוד שאנו מקדמים. בכותרת רמה 1 נחזור על מילת המפתח העיקרית שהופיע גם בכותרת ה-Meta. בכותרת רמה 2 נשלב את הביטוי במילים נרדפות יחד עם תוכן מועט שמניע לפעולה וביתר הכותרות כבר אפשר להתפרע ומדי פעם לשלב ביטוי דומה.

קישורים פנימיים

מטבע הדברים שהתוכן שאנו מקדמים בעמוד א' באתר, יהיה קשור במידה כזו או אחרת לתוכן שנמצא בעמוד ב', ג', ד' וכן הלאה. חשוב לנצל את העובדה הזו ולשלב בכל אחד מן התכנים קישורים פנימיים שונים. הקישורים הפנימיים מסייעים למנועי החיפוש להתנייד באתר ולהבין את הנושא העיקרי שעליו מדבר העמוד שאליו קישרנו. כך לדוגמה, תוכן שנמצא בדף המדבר על מנעולן, ישלב במקום מסוים את המילה פורץ כספות. אנו נסמן את המילה פורץ כספות ונהפוך אותה להיפר לינק שמקשר לעמוד הרלוונטי. בדרך זו, חיזקנו את העמוד של פורץ כספות והבהרנו למנועי החיפוש את מהות הדף.

בנוסף על כך, קישורים פנימיים מסייעים למנועי החיפוש להבין את ההיררכיה הכללית של האתר. כך לדוגמה אם יש לנו עמוד קטגוריה באתר שהנושא שלו הוא "חולצות" ואז תתי קטגוריה שהנושאים שלהם זה "חולצות גברים" ו-"חולצות נשים", אז מומלץ שנשים קישורים בשני תתי הקטגוריה המפנים חזרה אל הקטגוריה. כך אנו מראים לגוגל שאלו עמודים המסתעפים מתוך הקטגוריה הראשית.

תוכן

את הדבר החשוב מכול השארתי לסוף – התוכן. כל חברת SEO לקידום אתרים עובדת יחד עם צוות כותבי תוכן שמספקים לאתרים מלל איכותי ובעל ערך מוסף. כמקדם אתרים פרילנסר, אני נוהג לא פעם לכתוב את התכנים עבור לקוחותיי או לעבוד עם אנשים אמינים ואיכותיים במיוחד שכן מדובר בנושא רגיש וחשוב.

תוכן טוב צריך להכיל לפחות 300 מילה ולספק ערך מוסף אמיתי לגולש. אנו צריכים לצאת מנקודת הנחה שאם אנו היינו הגולשים, אז היינו רוצים לקבל את כל המידע החיוני והרבה מעבר בתוך האתר שהקלקנו עליו. לצורך כך הקפידו על כתיבה איכותית שמדברת קודם כל לבני אדם ורק אחר למנועי חיפוש. התוכן צריך להכיל בין 3 ל-4 פעמים את מילת החיפוש הרצויה ולשלבו בצורות טבעיות. למשל – גולש עשוי לחפש "ניתוח פנים מחיר" אך בכתיבה זה לגמרי לא עובר. גוגל כבר יזהו מתוך שורה כמו "ניתוח פנים כולל מגוון פרוצדורות כשלכל אחת מחיר שונה" את המילים שהגולש הקליד וידע להגיש את זה לגולש.

לסיום התוכן חייב להיות מסקרן ולהוביל את הגולש לגלול עוד ועוד מטה כדי לקבל מידע נוסף. תוכן מסקרן גם יגרום לגולשים לעבור בין העמודים ולצרוך מידע נוסף, דבר שיתפרש על-ידי גוגל כמידע רלוונטי לגולש.

CTR SEO1

החשיבות של מטה טייטל מזמינה

הקלדתם ביטוי כלשהו במנוע החיפוש? מיד קפצו מולכם מגוון רחב אתרים שונים שכולם ככולם מציעים את המידע הרלוונטי עבורכם. המבנה של האתרים המופיעים הוא ברור

Read More »