ישנם פעולות שאם פעם היו עובדות בשביל מקדם אתרים היום לא רק שלא יעבדו אלא גם יגרמו לנזק כבד באתר.

גוגל משתנה ומשדרג עצמו בהתאם לדרישות.

התהליך הוא כמו גלגל שמסתובב שזה אומר: מקדמי אתרים לומדים פעולות שעובדות ומביאות לתוצאות טובות,הם מוצאים שיטות אגרסיביות כדי “לעקוף את המערכת” גוגל מבינה זאת ומשנה את האלגוריתם.

 וכך נוצרה קבוצה של מקדמי אתרים אמינים ומקצועיים שמתאימים את עצמם לשינויים ולעדכונים, וקבוצה נוספת של מקדמי אתרים שעובדים בצורה שנקראת בשפה המקצועית “כובע שחור”, שזוהי צורת עבודה שמנסה לרמות את המערכת של גוגל ובכך להשיג תוצאות מהירות יותר. כיום גוגל מזהה שיטות אלה ומעיפה את האתר מהמקומות הראשונים ולעיתים אף מהרשת עצמה.

במאמר זה אני לא אכנס לכל הדברים שאסור למקדם אתרים לעשות, אך אציין תופעה אחת שקל מאוד גם לבעל עסק להגיע אליה מפני שהיא חשופה לכולם ולא רק למקדמי אתרים.

אני מדבר על כתיבת תוכן באתר או מחוץ לאתר.

כתיבת תוכן זוהי עבודה שיכול לעשות גם בעל האתר גם אם הוא לא מקדם אתרים מקצועי.

אז מה הבעיה?

חוץ מהבעיה השיווקית שכל מקדם אתרים חייב לדעת גם להשאיר את הגולש באתר ואף לגרום לו לחזור לאתר שוב כי אחרי העדכון האחרון בגוגל יש לפרמטר זה חשיבות גבוהה למיקום האתר בתוצאות החיפוש.

קיימת בעיה שנקראת צפיפות מילות מפתח.

אם מקדם אתרים פעם יכל לשתול את מילות המפתח שהוא רוצה לקדם בטקסט מספר רב של פעמים וככל שהיה דוחף יותר את המילים האלה כך האתר היה מקודם יותר טוב, כיום גוגל הולך אך ורק לטובת הגולש.

מה שטוב לגולש יספק את גוגל

היום הטקסט חייב להיכתב בצורה שיהיה לגולש כיף לקרוא ואף לגרום לו לחזור שוב לאתר לקבל עוד ועוד מידע. זה מה שגוגל רוצה לראות, אם מקדם אתרים הצליח לעשות זאת האתר יעלה גבוה מאוד. זה לא אומר שבמאמר אין בכלל מילות מפתח,יותר מזה, חובה שיהיו מילות מפתח. אם  יהיו בכלל איך גוגל יבין על מה המאמר ואיפה אנחנו רוצים להופיע?

מילות המפתח צריכות להוות בין בממוצע 4% מהטקסט שלך. לא יותר ולא פחות, בהצלחה.