SEO לאתר מובייל נפרד (סאב דומיין או תקייה)

יש לכם לקוח עם אתר מובייל יעודי? יש לכם לא מעט עבודה לעשות 🙂

בגדול, ההמלצה של גוגל מבחינת קידום אתרים היא רספונסיבי. כלומר דומיין אחד שלא משתנה (העיצוב מתאים עצמו ב CSS בהתאם לרזולוציית הגולש) עם זאת יש לומר, שישנם לא מעט יתרונות גם לכתובת ייעודית למובייל.

*בנקודה זו נבהיר שבין אם מדובר בסאב דומיין ובין אם מדובר בתיקייה גוגל תתייחס ל2 אתרים נפרדים.

אתר מובייל ייעודי יכול להיות מצויין מטעמי:

  1. אבטחה: תוכלו להשתמש בקבצים סטטיים בלבד ובכך להיות בטוחים יותר מפני פריצות
  2. שיפור מהירות האתר: תוכלו לייעד רק את הנחוץ עבור תצוגת מובייל ובכך לחסוך בתעבורת נתונים בשרת
  3. מדידה: בכל הקשור למדידות של נתוני SEO אנליטיקס ובכלל אתר מובייל מקל על העבודה (במיוחד בקידום ממומן)
  4. עיצוב: אפשרויות עיצוב וחווית משתמש קלות יותר וממוקדות יותר.

ישנם עוד יתרונות אך נסתפק באילו לבנתיים.

 

אתר מובייל נפרד, מבחינת SEO:

ישנם מספר משימות שתדרשו לבצע או להסביר לחברת הפיתוח המבצעת בניית אתרים לעסקים על מנת “להסביר לגוגל” על מערכת היחסים בין אתר ה W לאתר ה M.

  1. הוצאת תגית canonical מכל דף M לכתובת ה W מקבילה
  2. הוצאת תגית alternate מכל דף W  לכתובת ה M מקבילה
  3. הפניית 302 מ M אל W לגולש ברזולוציה מעל 640 px
  4. הפניית 302 מ W אל M לגולש ברזולוציה נמוכה מ 640 px
  5. יצירת sitemap.xml יעודי לאתר המובייל
  6. פתיחת חשבון webmaster tools נפרד לאתר המובייל
  7. פתיחת אנליטיקס נפרד למובייל

כמובן שכל אלו הופכים למסובכים מאוד במידה ומבצעים מעבר בטוח לאתר חדש ויש לאפיין בהתאם גם הפניות 301.

אופציית ביניים: dynamic serving

עדיין מתלבטים? יש לכם עיצוב מיוחד לנייד אך לא רוצים 2 דומיינים?
הכינו 2 גרסאות עיצוב:

גרסת A לאתר ה W ו גרסת B לאתר ה M

הנחו את המתכנת שיכתוב בשרת את הפקודה הזו:
(כתובה בנוסח חופשי)

  • במידה ו user agent מזהה דפדפן ברזולוציה גבוהה מ 640 px אנא טען את גרסת A
  • במידה ו user agent מזהה דפדפן ברזולוציה נמוכה מ 640 px אנא טען את גרסת B

כמובן שתהליך זה קורה ללא שינוי בכתובת ה URL.

 

יש לכם עוד שאלות? מתלבטים כיצד לאפיין ולסנכרן בין אתר המובייל לאתר הרגיל?

אשמח לעזור ולייעץ: 0546700290

 

בברכה,

אלי סאסי – מומחה קידום אתרים אורגני בגוגל