מאז ומעולם, היווה קידום אתרים נושא ללא מעט יזמים, בעלי עסקים, ומשתמשים פרטיים כאחד. זה היווה נושא לדיון נרחב, משום שהקמת האתר היא פרט שולי לעומת קידומו. בקידום אין חוקים, יש רק תוצאות. כל מורה או מקדם טוען שהאמת שלו היא הנכונה, כאשר בפועל האזרח הפשוט, שצריך לקדם את העסק שלו לא אמור באמת להבין בנושא, אבל הוא כן צריך לפנות לאיש מקצוע שהוכח כמקצוען, ממש כשם שהוא בוחר רופא או חברת הפקות. על מנת להפוך את הדיון לשימושי, הוצאנו לכם, מתוך מכלול השיטות של קידום אתרים, את מעט האמיתות שתמיד יהיו נכונות לכל מקדם ומקדמת.

בעידן של ימינו – אין מקום להתחיל בקידום אורגני

רופא שעשה פרופסורה? מוזיקאי שהתחיל כילד פלא? מדען פורץ דרך? כל אלו לא יוכלו להתקדם בעסקים באינטרנט על סמך פרסום מאמרים מדעיים טהורים ותו לא. עסקים בתחילת דרכם, ללא קשר לרמת העוסק בהם, חייבים להתחיל מקידום ממומן: העלאת מודעה אינטרנטית דרך שירות Google Adwards או Facebook Ads. השירות מציע הסדר נוח יחסית לפיו אתם צריכים להשקיע במודעה מעוצבת ומעניינת, ולקבוע בעצמכם כמה תהיו מוכנים לשלם על הפצה יומית. יותר דולרים הושקעו בהפצה היומית? יותר גולשים יגיעו למודעה, וקיים סיכוי גבוה יותר שתצרו רשימה קבועה של מכותבים שהכרתם דרך הרשת!

מתי כן משתמשים בקידום אורגני?

כאשר בעל העסק, העובד או מי שאותו מקדמים כבר צבר איזשהו שם, בין דרך עבודתו עצמה ובין דרך הקידום הממומן. הגיעה אליו כמות יפה של לקוחות, והוא החל לקבל פניות לאחר שהוא הומלץ כמומחה על ידי הציבור. במצב כזה, לא רק שצריך לעשות קידום אורגני, קהל הלקוחות והמכותבים יהיה צמא לשמוע את דבר המומחה בנושא עליו הוא אמון. בהמשך, אתם תראו שזה מה שימשיך לשמור על האתר מקודם בגוגל בדפים הראשונים. ככל שתכתבו לבעל העסק המומחה יותר מאמרים, כך יגדל הסיכוי שלו להגיע למקומות הראשונים בגוגל.

סיכום ומסקנות

קידום אתרים אינו חף מתשלום. הלקוח שלכם יצטרך לשלם לכם על שירותים שאתם תצטרכו להשקיע כסף בהם – בהתחלה, ובראשם המודעה הממומנת. יחד עם זאת, אם הלקוח שלכם התקדם בעסקיו, וצבר שם-טוב, הוא יצטרך להגביר את השימוש בקידום אורגני המבוסס על כתיבת מאמרים.