שמקדם אתרים צריך להתחיל בתהליך של קידום לאתר, הוא בוחר מילות מפתח שנראות לו מתאימות. מיד לאחר מכן,הוא נדרש לבצע תהליך אופטימיזציה מלאה לכל האתר.

תהליך האופטימיזציה מורכב מ2 חלקים:

1-אופטימיזציית מבנה.

2-אופטימיזציית תוכן.

אופטימיזציית מבנה

זהו תהליך שמבצע מקדם אתרים יחד עם מתכנת.

בהליך זה מקדם האתרים בודק האם מבנה האתר,(כלומר צורת הבנייה של האתר) מאפשר לגוגל לקרוא ולהבין את כל דפי האתר באופן מלא. כמובן שחשוב מאוד למקדם אתרים שגוגל יבין את כל דפי האתר כי ככל שגוגל יהיה “שותף” בתהליך הקידום ויבין את כל מה שנעשה שם, ככה יש יותר סיכויים שתדורג טוב יותר במנועי החיפוש.

אופטימיזציית תוכן

זהו תהליך שמבצע רק מקדם אתרים. בגדול, מקדם האתרים לוקח כל מילה ומילה שכתובה באתר, והופך אותה לרלוונטית לגוגל.

גוגל צריך להבין אילו מילות מפתח אנו רוצים לקדם ואיפה אנחנו רוצים להופיע. לכן מבצעים אופטמיזציה וכתיבת תוכן.

נותנים לגוגל להבין אילו מילות מפתח בחרנו לקדם ואיפה אנחנו רוצים להופיע.

העבודה לא נגמרת רק ב”לדחוף” את המילות מפתח בתוך התוכן, שאגב גם כאן יש המון כללים שאם לא יודעים אותם גוגל מסוגל להעניש את האתר עד למצב של החרמה!

מקדם אתרים חייב לשלוט גם בשפת html

ההבדל בין מקדם אתרים מקצועי לבין מקדם אתרים רגיל הוא שמקדם אתרים מקצועי יודע ומבין גם בקוד האתר.

יתרון זה נותן למקדם את האפשרות להוסיף ולשנות במקרה הצורך תגיות h1,h2,h3. תגיות אלה הן כותרות באתר כך שלכל תגית יש חשיבות במידה אחרת. דרך תגיות אלה ניתן להגיד לגוגל על מה לשים דגש יותר ועל מה פחות.

לסיכום:

תהליך האופטימיזציה הוא תהליך מורכז וארוך שדורש הבנה מעמיקה לא רק ברמת הקוד והצד הטכני, אלא גם ברמה השיווקית של האתר והחשיבה הפרסומית של: “לאן אנחנו רוצים להגיע”.