ישנם מקרים בהם מקום ראשון בגוגל יכול להיות שווה ערך, מבחינת המרות, כמעט לרמה של מקום אחרון. לא אחת, מקדמי אתרים, נתקלו בלקוחות שהתקשרו אליהם ואמרו:  “האתר שלי נמצא בדף הראשון, אבל אף אחד לא מתקשר. איך זה יכול להיות?” בחלק מהמקרים היה מדובר בבעיות טכניות, באחרים הסתבר שנתוני המטא של האתר, כלומר הטייטל והדסקריפשן, או שלא היו מוגדרים בכלל (ולכן גוגל מושך את מה שנראה לו מתאים( או שהם היו גנריים ולכן העין עברה אוטומטית לתוצאות הבאות.

מה עושים במצב כזה?

קודם כל צריך לנתח את המצב ולראות מהו אחוז ה CTR. רצוי לעשות זאת בליווי מקדם אתרים מנוסה. אם מדובר במספר חד ספרתי לאתר שנמצא בדף הראשון, אתם בבעיה. המספר צריך להיות דו ספרתי. לא, אל תצפו לאחוזים של 80-  90 אחוז. קודם כל עליכם להבין שאלה מספרים ממש לא הגיוניים. אחוז ההקלקות מתחלק בין תוצאות ממומנות כמו גם תשעת המתחרים שלכם בדף הראשון ואפילו בדפים הבאים. המטרה היא לשאוף למספר דו ספרתי כמה שיותר גבוה, אבל להיות מציאותיים.

הפסיקו להיות גנריים ומכוונים רק לקידום אתרים והתחילו לדבר ללקוחות

הכותרת של האתר שלכם יוצרת את הרושם הראשוני על הלקוחות שלכם. לפיה הם יחליטו האם להקליק או לא להקליק את התוצאה שלכם. בואו ניקח לדוגמא אתר העוסק בנושא ייעוץ משכנתא.

  1. ייעוץ משכנתא | ייעוץ משכנתאות | יועץ משכנתאות – בני פופטיצובסקי
  1. ייעוץ משכנתאות: חיסכון של עשרות אלפי שקלים –  בני פופטיצובסקי
  1. בני פופטיצובסקי: יועץ משכנתא שיחסוך לך אלפי שקלים ע”י ליווי מקצועי
  1. יועץ משכנתאות – החל מ 1000 ₪ לתהליך ייעוץ משכנתאות –  בני פופטיצובסקי

בתחומים רבים, אפשר לראות את האפשרות הראשונה מכיוון שהיא מכילה כמה מילות מפתח. אבל האם הכותרת הגנרית היא אידיאלית? ממש לא. היא לא מושכת את הלקוח להיכנס. היא פשוט זורקת לו אופציות של ביטויים ומדברת יותר לגוגל בכך שהיא מכילה את מילות המפתח. הכותרות האחרות מדברות ללקוח ומתייחסות לדברים שהוא חושב עליהם או מבין שהוא יכול לקבל כמו למשל עלות התהליך או כמה כסף הוא יכול לחסוך במידה וישתמש בשירות של יועץ משכנתאות. כותרות אלו יעלו את ה ctr שלכם וכתוצאה מכך יצרו פניות.

כותרות זמניות

מבצעים לחגים ולסוף השנה תמיד גורמים לעליה ברמת הפניות. אבל איך אנשים ידעו שיש לכם מבצע כזה כאשר הם מחפשים בגוגל? במידה ואתם לא עושים קמפיין ממומן, זה יקרה בעיקר אם תשלבו את המידע בכותרות.

לדוגמא:

ייעוץ משכנתאות – מבצע 30% הנחה לבלאק פריידי –  בני פופטיצובסקי

קחו בחשבון שהכותרת לא תופיע מיד בגוגל לכן כדאי לשנות אותה לפחות שבועיים לפני מועד תחילת המבצע. היא תשתנה רק לאחר שגוגל יסרוק את האתר שלכם. אפשר לזרז את הסריקה דרך כלי מנהל האתרים או ע”י קישור היט. אם האתר שלכם מתעדכן לעיתים קרובות בתוכן, יש סיכוי שהוא יסרק מהר יותר.

חשוב לדעת:

את השינויים בכותרות יש לעשות בזהירות גדולה. לא אחת קורה שמורידים מילת מפתח מכותרת האתר, והמיקום של האתר יורד. יחד עם זאת, אם הכותרת הזאת לא מובילה לכניסות לאתר עדיף לאבד מיקום. מדוע? כי יכול להיות שמצד אחד תרדו ממקום 3 למקום 5 אבל מצד שני פתאום יתחילו להגיע אליכם פניות בגלל השינוי בכותרת. כאמור, את התהליך הזה כדאי מאוד לעשות בליווי מקדם אתרים מנוסה.

הטיפים באדיבות: נתן ליכטר