שנתקדם?
054-6700-290

אלי סאסי

איך מבטיחים הצלחה בקידום אורגני?

הצלחה בקידום אתרים אורגני

עברו להם 12 חודשי קידום אבל… איך יודעים מהי הצלחה? האם מדובר בכמות טראפיק גדולה יותר מאשר הייתה בתחילת הפרויקט? האם מדובר בכמות לידים? באתר עשיר בתכנים וקישורים?

במאמר זה אנסה להסביר מתוך מאות פרויקטים של קידום אתרים שעברתי איך צריך להגדיר יעדים כשיוצאים לקידום אתר, למה יש לצפות, תוך כמה זמן וכו' וכו'.

בגדול, הצלחה של פרויקט קידום אתרים אורגני קשורה באופן ישיר לכמה מחלקות:

עיצוב וקריאטייב: רבות הפעמים בהם עיצוב גרפי יתנגש עם הנחיות כלי מנהלי האתרים של גוגל. המטרה ברוב הפעמים של מעצבים (צעירים במיוחד) זה להראות בכל פרויקט כמה הם מוכשרים (שזה בסדר ומובן). העניין שזה יוצר ברוב הפעמים אתר ויזואלי מאוד עם חוסרים של טקסט HTML או אתר מרובה בצבעים שמפריע לגולש להתרכז במוצר העיקרי ובמסר השיווקי של האתר.

מה שמבדיל בין מקדם אתרים עם ניסיון לבין מקדם אתרים ללא ניסיון זה היכולות לתקשר בצורה נעימה עם ספקי המשנה אך עדיין לשמור גם על עקרונות הקידום האורגני בגוגל וגם על עקרונותיו של המעצב.

תוכן תוכן תוכן: מה כבר לא אמרו על תוכן? התוכן הוא המלך, אי אפשר לקדם בלי תוכן, התוכן חזק יותר מבניית קישורים חיצוניים ועוד משפטי מחץ רבים. האמת היא? שכולם די צודקים. אבל יש נקודה מעשית בפרויקט קידום אתרים שחשוב להבהיר. תוכן שבעל העסק יכתוב (במיוחד אם מדובר בתחום מקצועי כמו "ניתוח להגדלת חזה". מאמר שהד"ר יכתוב לעומת מאמר שכותב תוכן שמקדם האתרים מחזיק יכתוב יביא לתוצאות שונות לגמרי.

פרויקט קידום אתרים מוצלח ומקצועי צריך לכלול תוכן שוטף שכותב תוכן/מקדם האתרים מספק לצד מאמר מקצועי לפחות אחד בחודש שיעלה בדפים חשובים ומקודמים באתר.

פיתוח וטכנולוגיה: מבלי להיכנס למושגים טכניים בקידום אתרים קיימת חשיבות רבה לכל נושא התשתית הטכנולוגית של האתר. ישנם אתרים שפשוט לא ניתן לקדם בגלל תשתיות ישנות, חוסר תחזוקה של חברת הפיתוח או פשוט חוסר רצון של הלקוח להשקיע בטכנולוגיה באתר שלו.

ישנם מערכות כמו WORDPRESS בהם לרוב מקדמי אתרים מסתדרים לבד מצויין או במקרה הגרוע יותר מדובר בכמה שעות עבודה בודדות של חברת הפיתוח וישנם מערכות קוד סגור בהם לעיתים נדרשת עבודה מאומצת יותר על מנת להתאים את האתר לקידום אתרים אורגני.

חשוב מאוד שהלקוח ייתן קרדיט לחברת ה SEO בכל הקשור להנחיות פיתוח להתאמת אתר לקידום וזאת כדי לאפשר לחברת ה SEO לספק תוצאות איכותיות ובזמן.

מערכת יחסים בין לקוח לבין מקדם האתרים: הגענו לסעיף האחרון ואולי החשוב ביותר והוא אופן מערכת היחסים בין מקדם אתרים ללקוח. ארצה להתייחס ל2 סוגים של תקשורת :

  1. זמינות ותדירות: ישנם לקוחות שמבחינתם לשלם 2500 שקל בחודש לחברת קידום ומכאן אל תפנו אלי, אל תדברו איתי, אל תשאלו אותי, אין לי זמן, אני משלם לכם כסף ואני מחכה עכשיו לתוצאות. כמובן שאני מכבד את הזמן של כל אחד ואחד אבל יש כאן בעייתיות מסוימת. אחרי כ"כ הרבה פרויקטים שעברתי אני אומר חד וחלק – ככל שהתמיכה והזמינות של הלקוח אל מקדם האתרים תהיה גבוהה יותר כך התוצאות יהיו איכותיות ומובנות יותר.
  2. נימוסים ואופי: לצערנו, אנחנו רגילים לקבל הכל מהר ועכשיו. במיוחד אם אנחנו משלמים כסף. חשוב לזכור – קידום אתרים אינו קסם שמביא תוצאות. תשלום למקדם אתרים לא מחייב הצלחה תוך 90 יום. במיוחד אם מדובר בתחום תחרותי מאוד. (יש אתרים שמראש אני מיידע אותם שייקח להם להגיע ליעד המבוקש 3 שנים!)

לכן בתחילת כל פרויקט קידום אתרים יש לבקש ממומחה קידום אתרים אורגני שיבצע מחקר ראשוני בגוגל על מנת להבין את רמת התחרות והאם ותוך כמה זמן ניתן להביא את הלקוח ליעד המבוקש.

מקדם_אתרים_עם_תוצאות

מאמר זה נכתב ע"י אלי סאסי.
מקדם אתרים משנת 2010, מומחה בבנייה וקידום אתרים בגוגל בשיטות SEO&PPC.

אולי תתעניין גם ב: פרסום בגוגל, בניית אתרים

שילוב תמונת נושא לקבוצה

שירותי טלמיטינג ותיאום פגישות לעסקים דרך שיווק דיגיטלי – קודם מייצרים לידים ורק אח"כ מתאמים להם פגישה / שיחת ייעוץ

שירותי טלמיטינג ותיאום פגישות לעסקים – באמצעות שיווק דיגיטלי! הדגשה: אנו לא מבצעים תיאום פגישות לדאטה קרה. אין אצלנו מוקד מכירות – אנו חברת קידום

קרא עוד »

רוצה לספר לי על האתר שלך? מלא/י פרטים
או חייג/י עכשיו: 054-6700290

* נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד © 2010-2020 כל הזכויות שמורות – אלי סאסי. אין להעתיק תוכן ללא אישור מפורש בכתב מבעל האתר

עיצוב - חגית דמתי ❤ קידום אתרים - אלי סאסי

הזן שם וטלפון
ואני מתקשר אלייך עם כל הפרטים: